Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for Trailerkort

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge med-aminoer

Jeg driver et enkeltmandsfirma og har i den forbindelse brug for at køre med en trailer af stor størrelse, hvilket medfører at der kræves et trailerkort som endnu ikke er erhvervet.

Traileren er privat ejet og ikke registreret i firmaet. Dog bliver den udelukkende brugt til firma kørsel og intet andet. Bilen som der køres i er ligeledes privat ejet, den bliver brugt til både privat og firma kørsel.

Spørgsmålet går på om et trailerkort, eller en del af det kan trækkes ind i firmaregnskabet, og om der er evt. fradrag af hente???? Tænker det måske kan betragtes som et nødvendigt kursus i forbindelse med det arbejde som udføres i firmaet.

Håber nogle af jer kan hjælpe lidt med reglerne på dette område, har ikke umiddelbart kunne finde noget på Skat hjemmesiden.

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger det jo sådan set udelukkende "privat" som tingene er nu, da du jo får kørselsgodtgørelse for at bruge din private bil til dine transportopgaver.

Og da virksomheden ikke råder over hverken bil eller trailer tror jeg den bliver svær at forsvare overfor skat.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som et godt argument. Men hvordan så hvis firmaet har overtaget traileren og den er købt ind i firmaet??

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen gange kan du fra trække det andre gange kan du ikke dét er op til en vudering ved skat, hvis jeg var dig ville jeg indhente et bindende tilsagn ved skat om de vil godkende dit behov.

Jeg skal selv på et tidspunkt have taget et da jeg får behov for en del trailer kørsel fremad rettet.

Hvis du søger om bindende tilsagn ved skat posterer du så ikke resultatet her i tråden især hvis de ikke vil godkende det, samt hvorfor de ikke vil.

Så vil jeg gøre det samme når jeg søger, så ligger tråden her til andre der står i samme situation.

Thomas Bonde

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Du bruger det jo sådan set udelukkende "privat" som tingene er nu, da du jo får kørselsgodtgørelse for at bruge din private bil til dine transportopgaver.

Og da virksomheden ikke råder over hverken bil eller trailer tror jeg den bliver svær at forsvare overfor skat.


Bilen har han privat, det kunne værer at han til størrer arrangementer skulle leje en stor trailer ind.

Han kan jo hellere ikke få dobbelt kørselsfradrag for at stille med traileren, jeg tror mere det vil være skats vudering af om det er en "hobby virksomhed" der vil afgøre dette.

Men måske Bent skattemand som også har lidt relation til diskoteks branchen ikke kan komme med et godt bud.

Thomas

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det lyder som en god ide med at søge et bindende udsagn, og når jeg hører fra dem vil jeg poste resultatet her på siden. :-)

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg spørge mig selv om en genneførelse af dette kursus vil generer en større omsætning i virksomheden. En omsætning jeg ikke ville kunne hente uden.  Er svaret ja, vil jeg tage kurset og trække det fra.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg er ikke uenig i jeres betragtninger. Spørgsmålet er jo om det er et must: Nu kender jeg Daniel ganske godt og han kunne klare den med en varevogn. Det ville bare påføre virksomheden større merudgifter end trailerkortet set over en vis periode. Derved er der en driftsmæssig begrundelse for at vælge en trailerløsning. 

Det man så også skal kigge på er om Daniel på anden måde kan drage fordel af dette kort. Derfor er eks. fradrag for alm. kørekort helt udelukket. Der hælder jeg nok til at det må anses for yderst tvivlsomt hvad han vil kunne bruge det til ellers. Dvs. jeg hælder til at han har fradrag når der er tale om en virksomhed med en vis intensitet (ved jeg faktisk ikke om der er).

Hvis man godt vil have den sikre løsning eller hvis fradragsspørgsmålet er afgørende for om man vil tage trailerkortet søger man det bindende svar, men vil man tage kortet uanset hvad (må formodes at være et mindre beløb vi taler om) ville jeg bare tage fradrag og leve med "risikoen".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)