Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad går flex-leasing ud på? ...og har nogen erfaringer?

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg bliver lige nød til at komme med en kommentar endnu engang.
micheal jeg vil give dig delvist ret, SKAT har dog ændret reglerne MEGET siden du var i branchen for 1 år siden.

Pengene som du snakker om han kan "låne" sin kammerat er IKKE muligt. Ifølge lovene for flexleasing/punktleasing skal og må bilen ikke være finansieret af forburgeren. Det må ikke være et kreditkøb (se kreditaftale loven hvis du er usikker). Hvis du låner din kammerat nogle penge eller giver ham en registreringsattest, eller på anden måde sæørger for at han i sit firma modtager din bil UDEN at betale et fast beløb for det som er dokumenteret er trukket ud af virksomheden og er indbetalt i virksomehden et før liggende tidspunkt så er der TALE om et kredit køb. Derfor kan du IKKE låne ham det eller omgås reglerne.

- HUSK det er SKAT du snyder hvis du "leger" med reglerne og de er sku ikke ngole specielt flinke personer når det gælder om betaling Smile 

 

Det er korrekt at du under alle omstændigheder kommer til at betale afgiften på bilen, det må du ikke lade dig snyde af, men du gør det måske på en mere hurman måde samt over en længere periode, hvilket vil sige at vælger du at skifte bil idenfor fx 2 år så står du ikke med en bil hvor du har betalt fuld afgift af, men du har kun betalt for den periode du kører.

Der er mere i prisen end som så.
Når du flexleaser er der mere i prisen end de 0,5%, 1%, eller 2%. Der er også noget bankrente samt lidt andre tind du skal betale hvilket vil sige at du ca betaler små 4% ved den laveste sats og ikke bare 0,5%.

 

Du kan ikke flexlease din egen bil igen hvis leasingaftalen først er ophørt. Du kan forlænge aftalen inden udløb men vælger du at lade aftalen ophører har du 2 muligheder.
1) Købe bilen for fuld afgift
2) Sælge den til en anden person

Du bliver registreret på personlige oplysninger og derfor kan du IKKE lease bilen igen lovligt, heller ikke selvom det er din kone, fætter, ven, onkel eller svoger som køber bilen og sælger den tilbage til dig. Det er IKKE muligt uden at det er at omgår reglerne.

 

Husk nu også:
- Det er din kammerat som har virksomheden og ham der står med betalinger, tilbage betalinger mv. (det skal være en RIGTIGT GOD kammerat).
- Det er ikke mulgit at lave en felaleasing kontrakt uden "fortjeneste", disse kontrakter vil ikke blive godkendt af SKAT.
- Husk også at et flexleasingfirma først er kørt efter bogen når det er stiftet som et ApS eller A/S selskab. Det er meget vigtigt at i bemærker dette da jens jørgensen og sønner ikke pludselig importerer 2 flexleasing biler til deres "kunder" for så selv at kører rundt i dem. SKAT tager stikprøver og undskyld udtrykket, men de boller dem som ikke kører punktleasingen efter reglerne. 

Har du nogle spørgsmål, så ringer du bare på min telefon 60164266.

SKAT har fokus på det:
http://mand.dk.msn.com/article/47931

Men pas nu for fanden på, der er så mange som bliver knaldet fordi de "dummer sig" med felxleasing

Mvh

Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

 

jeg ville gerne også selv ha en bil på flexleasing.

men har også overvejet at være med i firmaet. men så kan jeg bare ikke få flexleasing :-(

jeg slår lige på tråden en dag..

Og jeg har sku ikke tænket mig og snyde skat. :-)

Mvh michael madsen

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da sagtens få flex-leasing bil i firmaet? Det har SKAT ikke noget imod, så længe du følger de gældende retningslinier på området..

(Hvis du vil bruge bilen privat skal du beskattes af værdien af fri bil, og så kan det vist bedre betale sig at flex-lease privat, for det er bilens pris inkl. afgift du bliver beskattet af.)

Ps. Mig bekendt vil du oveni købet kunne trække momsen fra leasingydelsen, hvis altså du skal ha' den som ren firmabil Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Du kan godt være del i et firma og have en bil igennem samme firma.

Du kan bare ikke åbne et enkeltmandsfirma og så lave flexleasing til dig selv da det hele foregår "nede i din lomme".

Hvis du fx er med ejer af et anpartsselskab kan selskabet godt eje bilen og så kan du køre flexleasing derigennem, det er ikke noget problem. Du må dog ikke få lavet kontrakter osv gratis. Der skal du betale et honorar som dækker de gængse udfigter til stiftelse, afgifter mv. det er hos os ca 5000,- men det variere fra selskab til selskab.

man må som flexleasing firma ikke lave "mange" kontrakter uden fortjeneste da SKAT så vil kendetegne dette som VENNE gaver/kontrakter. og der ikke må ydes Kredit i forbindelse med flexleasing så der er derfor ulovligt. Der er en MEGET MEGET tynd linje mellem lovligt og ulovligt når man laver flexleasing, derfor skal du vide hvad du gør og hvordan det gøres retsmæssigt inden man BARE springer ud i det.

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Okay.

Det er fordi mig og en kammerat har snakket om at starte et firma op i tyskland. da min kammerat bor i  tyskland (fast bopæl, ikke snyd som nogen gør) 

Jeg er lidt ny på området omkring flexleasing og har ikke arbejdet med det.

så det er derfor jeg lige vil vide det forskellige inden vi går igang.

jeg syntes enlig at det lyder som en fair pris 5000kr til stiftelse... hvad firma er du fra abrj???

men det  er jo klart at man ikke bare kan starte et firma og lave det om til en gave bod til sig selv..

 

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg arbejder for firmaet Forza Leasing, men jeg er stoppet hos dem fra 1. september.

Vi tager så ca 10-15.000 kr for alt sammen, (kontrakt, papirarbejde, betaling til skat, sætning af afgift mm.), de 5000 kr. jeg skrev var det SKATser som MINDSTE pris så derfor skulle din ven minimum tjene 5000,- på dig.

Det er lidt kringlet sammensat når man taler flexleasing, men sådan er det jo. Når der er en ny dreng i klassen skal han testes og udfordres mest muligt :)

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej abrj,

Er ligesom de andre i debatten interesseret i Flexleasing, og det virker til at du har godt styr på principperne. Jeg har selv forsøgt at regne på omkostningerne ved flexleasing, men men ville sætte pris på det, hvis du ville kigge nedenstående regneeks. igennem og se om jeg har forstået konceptet korrekt.

Bilen er over 36 mdr. gammel.

Bilens pris u.afgift = kr. 150.000

DK reg.afgift = kr. 300.000

0,5% af reg.afgiften pr. mdr. (300.000 x 0,5%) = kr. 1.500,-

+ ca. 4% rente af restafgiften pr. år (300.000 x 4%) = kr. 12.000,-

dvs. at de årlige udgifter er (kr. 1.500,- x 12 mdr.) + kr.12.000 = kr. 30.000,- (eskl. værditab på bilen) ?

Kan man egentlig få refunderet noget af reg.afgiften, som man har betalt i leasiingperioden, hvis man vil eksportere bilen til udlandet, efter endt leasingperiode?

På forhånd tak

JB

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JB

Først og fremmest tak for de rosende ord.

Uha det er sent at begynde at kigge på udregninger :).
- Men som jeg ser det er det korrekt udregnet. (husk at beregne værditabet ud fra en udlandsk bil og ikke en dansk bil med fuld afgift)

I realiteten får du lidt af afigften tilbage (eller du gør ikke leasing selskabet gør - de er jo EJER) men det er kun hvis du har betalt mere ind end hvad du har kørt i bilen. Hele ideén i flexleasing er jo at du kun betaler for den periode hvor du kører i bilen.
Du kan vel i princippet godt søge om at få afgiften tilbage efter leasingperioden. Du har jo betalt det ind, men det er ikke meget da man indbetaler små 6% årligt. Se evt http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=919 for hvordan du griber sagen an.

Bemærk, at jeg ikke er sikker men jeg vil tro at det hænger sammen, som de normale regler for området, så jeg ved det faktisk ikke.

Mvh

Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal lige huske momsen i jeres beregning - den slipper man ikke for at betale ;-)

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk meget sjovt du siger det..

Hvis du laver flexleasing med en erhvervbsdrivende kan du slippe for moms andelen indtil du skal brtale fuld afgift, derved kan du rukke det frem så i realiteten kan du godt undværer det som selskab indtil der skal betales fuld afgift så bliver momsen beregnet.

 

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)