Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad går flex-leasing ud på? ...og har nogen erfaringer?

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du garanteret - men det er et krav i lovgivningen, at leasingselskabet er placeret i udlandet. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har et udenlandsk selskab kan du men husk der skal være et forretningsmæssigt aspekt, så det ikke bliver din egen gavebod. Men forbered dig på en masse chikane fra toldskat, når de skal godkende dit selskab og aktiviteten, også selvom du opfylder lovens tekst. Det hedder ondt i røven og skrankepaveri. Taler af erfaring.

 

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis folk stadig er intresseret i flexleasing - kan i prøve at kontakte mig, da jeg er på vej med et solidt produkt! :-)

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ch.haugaard.dk:

hvis du har et udenlandsk selskab kan du


Jeg mener, at reglerne er blevet ændret således, at danske selskaber nu også kan tilbyde flex-leasing.

Månedlig afgift ved bilens alder:
0-3 måneder => 2%
3-36 måneder => 1%
36- måneder => 0,5 %

Samtidig skal der også betales et rentetillæg til SKAT af den resterende registreringsafgift. Dette rentetillæg består af udlånsrenten + 2,3%point. Dvs. et tillæg på 3,85% pt.

Umiddelbart kan dette svare sig for de fleste biler på over 3 år, såfremt der er tale om brug i mindre end 12 måneder. Primært skal der dog fokuseres på det minimerede værditab samt mindre kapitalbinding. Ved brug af den samme bil i over 12 måneder, skal der dog lige regnes lidt ekstra på det. Samtidig er det en fordel, hvis man selv er i besiddelse af et selskab, der kan benyttes til leasingen.....

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

En der kan stille et regnskab op?

En bil fra (07/)2008 koster 156.000 kr uden afgift. I DK koster den ca. 500.000 kr. og lad os antage, at afgiften vil være på 300.000 kr.
Hvis jeg valgte at flex-lease denne bil i 12 måneder, hvordan vil regnskabet så se ud? Der skal ikke tages højde for udgifter til et leasing selskab, men ud fra, at jeg har en udlandsk virksomhed.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din plan med bilen hvis du har et udenlandsk selskab?

Hvis bilen er tilknyttet udlandet - og du holder dig under 180 dage i Danmark, så kan du jo sagtens køre på udenlandske nummerplader, forudsat at bilen er ejet at dit udenlandske selskab.

 

Hvis du er intresseret i noget leasing, kan du kontakte mig hvis du har lyst.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I "gamle dage" - dvs. sidst jeg deltog i denne tråd - var det nødvendigt med et udenlandsk selskab for at lave flex-leasingen. Nu kan man bruge de samme regler i et dansk leasingselskab, de fleste flex-leasing sælgere i Danmark har bare ikke fået opdateret deres hjemmesider endnu. Smile

 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Hvad er din plan med bilen hvis du har et udenlandsk selskab?

Hvis bilen er tilknyttet udlandet - og du holder dig under 180 dage i Danmark, så kan du jo sagtens køre på udenlandske nummerplader, forudsat at bilen er ejet at dit udenlandske selskab.

Hvis du er intresseret i noget leasing, kan du kontakte mig hvis du har lyst.

Korrekt.... Men husk beskatningsgrundlaget som beregnes udfra bilens danske handelsværdi inkl. fuld afgift. Derved er det udelukkende kapitalbindingen og værditabet, der formindskes i forhold til alm. bilkøb

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke nogen planer, men det var blot for at få stillet et regnskab op.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bil over 36 måneder gammel
Afgiftspligtig værdi (bilens værdi inkl. moms)l: 156.000 kr.
Afgift: 300.000 kr.
Mdrt: = Brugstiden = 12 måneder

Afgift pr. måned: 0,5% af 300.000 kr. = 1,500 kr. pr. mdr * mdrt = 18.000 kr.
Rentetillæg: 3,85% årligt af den resterende afgiftspligtige værdi: (300.000 - 1,500*mdrt) = 300.000 - 1,500*12 = 282.000 kr. - 282,000/100*3,85 = 10,857 (for 12 måneder)

Totalt beløb, der skal betales til SKAT ved indgåelse af aftale: 28.857 kr. for 12 måneders brug.

Dertil skal selvfølgelig påregnes grønne afgifter / vægtafgift, forsikringer eventuel fri-bil beskatning etc. Men det giver et meget godt billede af, hvordan dette fungerer. Her vil der være en kapitalbinding på 156.000 kr. og en afgiftbetaling på 28.857 kr. for de første 12 måneder. I modsat fald, havde kapitalbindingen været 456.000 kr. Samtidig havde værditabet været højere, end ved flex-leasing.

Bemærk venligt at undertegnede ikke tilbyder ydelser, der har noget at gøre med leasing.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)