Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad går flex-leasing ud på? ...og har nogen erfaringer?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har hørt omkring flex-leasing og læst lidt rundt omkring - sjovt at man møder den samme tekst med enkelte virksomhedsnavne ændret, selv eksemplerne er ens.

Derfor søger jeg en lidt mere pæcis viden. Det jeg indtil videre har fået kastet i hovedet, som den afgørende ide bag flex-leasing er, at man kan betale reg. afgift i månedvis.

Jeg har læst omkring, at det kan betale sig med dyrebiler osv. Hvad nu hvis jeg har set mig en BMW 320d fra 2000 til 4.000 € i Tyskland - ca. 30.000 DDK. Herhjemme koster en tilsvarende bil med samme kilometer og udstyr ca. 160.000 kr. Altså afgiften vil ca. være på 107.000 kr. (2/3 af den danske gns. pris).

Kan jeg flex-lease sådan en bil? Jeg kan jo godt betale de 4.000 $ kontakt og købe bilen, men kan jeg så nøjes med at flex-lease reg. afgiften?

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Flexleasing går alene ud på at mindske det beløb der skal afskrives på, dvs. værditabet ved videresalg.

Der er en række regler der skal være opfyldt, og medmindre du ejer et udenlandsk selskab skal du have hjælp til det.

Hvis du spørger fordi du vil have afgiften på "afbetaling" - så er det ikke måden at gøre det på, fordi du skal betale reg.afgift for den periode leasingkontrakten løber. Så kan du selvfølgelig lave en ny kontrakt hver 3. måned, men der er jo omkostninger forbundet med det hver gang.

Flexleasing egner sig især, hvis man skal have en dyr bil der kun skal køre om sommeren (eller vinteren) og hvor man så kun betaler reg.afgift i den periode man bruger den. Næste år skal bilen så vurderes igen, denne gang til en lavere pris, og sådan bliver reg.afgift billigere år for år.

Flexleasing kan også bruges, hvis man vil tage forskud på glæderne som millionær med bolig i udlandet. Så køber man luksusbilen nu, og betaler kun afgift til man flytter til udlandet, hvor bilen kan indregistreres som brugt uden de store danske afgifter.

/Michael

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Flexleasing egner sig især, hvis man skal have en dyr bil der kun skal køre om sommeren (eller vinteren) og hvor man så kun betaler reg.afgift i den periode man bruger den. Næste år skal bilen så vurderes igen, denne gang til en lavere pris, og sådan bliver reg.afgift billigere år for år.

Flexleasing kan også bruges, hvis man vil tage forskud på glæderne som millionær med bolig i udlandet. Så køber man luksusbilen nu, og betaler kun afgift til man flytter til udlandet, hvor bilen kan indregistreres som brugt uden de store danske afgifter.

/Michael

Helt præcist. Flex-leasing kan aldrig erstatte en bil der bruges permanent i DK hele året. Det er også den konklusion jeg er nået frem til.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Ishøj
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene

Er det en måde, hvorpå man månedvis kan "afdrage" reg. afgiften i Danmark?

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan jo lade en bilforhandler sælge bilen til dig inkl. reg.afgift, - og så få finansieret bilen på normale vilkår.

Som f.eks her http://www.autofrandsen.dk/index.asp?DocumentID=677 

Jeg kender ikke firmaet, men det er da en mulighed.

/Michael

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Dyrebilen.dk:

Flexleasing egner sig især, hvis man skal have en dyr bil der kun skal køre om sommeren (eller vinteren) og hvor man så kun betaler reg.afgift i den periode man bruger den. Næste år skal bilen så vurderes igen, denne gang til en lavere pris, og sådan bliver reg.afgift billigere år for år.

Flexleasing kan også bruges, hvis man vil tage forskud på glæderne som millionær med bolig i udlandet. Så køber man luksusbilen nu, og betaler kun afgift til man flytter til udlandet, hvor bilen kan indregistreres som brugt uden de store danske afgifter.

/Michael

 

Helt præcist. Flex-leasing kan aldrig erstatte en bil der bruges permanent i DK hele året. Det er også den konklusion jeg er nået frem til.

Er det stadig jeres holdning med de nye regler, hvor man i stedet for at betale 1,1% af den beregnede afgift per måned man skal have den på danske plader, i stedet betaler 0,5% per måned? For biler, der er over 36 måneder.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Ishøj
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige, hvis jeg købte en bil fra udlandet, så er det muligt at afgiften om måneden? Er det rigtigt forstået?

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men leasingselskaberne tager jo også deres del af kagen. Derfor skal bilen være rimelig dyr for at det rigtig kan betale sig - men den nødvendige kapital her og nu er vel lidt mindre. (i forhold til at købe den samme rimelig dyre bil i Danmark)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man ikke selv oprette et leasing selskab for at minimere avancen? Jeg har 3 selskaber. Den bil jeg kigger på koster 150.000,+ 300.000,- i afg. jeg kan sagten få råd til at betale de 100.000 men vil gerne betale afg. for 4-5 mån om året .jeg synes leasingselskabernes gebyrer og priser er urimelige høje!

 

Mvh Kim

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)