Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min virksomhed betale leje i min privatbolig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger en der kan hjælpe med svar på om det er lovligt og muligt at lade mit aps betale husleje

for 55 m3 lager som de bruger i min garage.

Jeg har ikke tidligere gjort brug af det hverken til kontor/forbrug eller lager men grundet en ændring i

min private situation ser jeg nu på muligheden.

Det er en ejerbolig og garagen er fuldmuret isoleret vis det har nogen betydning.

Med venlig hilsen

Birkelev

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt ser jeg ikke noget problem i det men du kan ikke opgøre lejen i forhold til det samlede m2 antal, da garagen vægter mindre end huset. Du skal også være opmærksom på at lejeindtægten fra selskabet skal indtægtsføres efter fradrag af en forholdsmæssig andel af dine udgifter, som kapitalindkomst. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svaret.

Jeg gider ikke have nogle problemer med hverken skat eller andre hvem kan lave en beregning som er korrekt

 er det noget du vil foreslå jeg kan bede skat om hjælp til for min nuværende revisor mener ikke det kan

lade sig gøre og det forstår jeg ikke men det er selvfølgelig også kun en af landets største revisionsselskaber Smile

MVH

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

En god måde at få det afklaret på er jo at søge Skat om et bindende svar. Men i bund og grund afhænger det af omfanget og intensiteten i din virksomhed samt den faktiske anvendelse af garagen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)