Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAMILIEN-i-FOKUS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle aminoer

Jeg har netop i dag erfaret, at en anden har taget "mit" firma-navn ( gennem google alert)

Er det vejen frem for mig, at lade det registrere i patent- og varemærestyrelsen?

Hvad gør jeg?

             De Bedste Hilsner
            Hannah van de Veer
  Familievejleder, coach samt indehaver
                  Lønstrupvej 55
                  2720 Vanløse
                  Tlf 2639 3965
           
     
www.FAMILIEN-I-FOKUS.dk
 - tryg udvikling for børn og voksne

 
Fra Vanløse
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

familienifokus.dk er registreret første gang 5/2 - 2007 - familien-i-fokus.dk er registreret 2/2 - 2009. Ingen af jer bruger navnet som reelt firmanavn, så jeg tror ikke du har noget grundlag for at klage over navnet. Jeg tror desuden din ansøgning vil blive afvist, hvis du blot prøver at varemærkeregistrere sammensætningen "Familien i fokus" - du skal nok i stedet stile efter en logo-registrering.

Og så kan jeg ikke lade være med at bringe denne debat op: http://www.amino.dk/forums/t/51520.aspx?PageIndex=2 - dengang var der plads til både familiefokus.dk og familie-fokus.dk - er der ikke plads til både familienifokus.dk og familien-i-fokus.dk?

Fra Vanløse
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Jeg har allerede snakket med Lonnie fra Patent- og varemærkestyrelsen ang.  familie-fokus.dk

Det gik jeg bort fra igen, da det ikke kan blive registreret. Det er for generelt.

"Familien i Fokus" kan blive registreret; dog bedst med logo.

Forskellen på de to navne er ganske enkelt beliggenheden.

Jeg tænker på, hvad har jeg af rettigheder?

Måske var hendes domænenavn registreret først, men ikke aktiv før nu.

Søg på mit navn og se............hvad, der dukker op.

Hvis det ikke gælder for noget, synes jeg DK Hostmaster sælger varen to gange.

              De Bedste Hilsner Hannah ..........der ved, det hele falder på plads :-)

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hannah:

Jeg tænker på, hvad har jeg af rettigheder?

Måske var hendes domænenavn registreret først, men ikke aktiv før nu.

Aktivitet er desværre svært at vurdere, når det kommer til domæner - domænet kan have været brugt til e-mail, FTP eller andet tidligere. Hvis hun vitterligt ikke har haft indhold på sitet tidligere, har hun formentlig ikke mulighed for at få overdraget dit domæne - omvendt har du med stor sandsynlighed ikke mulighed for at få overdraget hendes. Jeg tror I må leve med hinanden som konkurrenter.

Hvis det ikke gælder for noget, synes jeg DK Hostmaster sælger varen to gange.

Der er altid en risiko for, at andre køber et domæne, som ligger tæt op ad ens eget. Derfor er der indført et domæneklagenævn, hvor man kan indbringe klager over domæner med forvekslinsrisiko. Som sagt tror jeg dog ikke der er noget at komme efter her - hun har registreret sit domæne først, men har der ikke været indhold på det tidligere, har du ikke haft mulighed for at vurdere hvorvidt din registrering er i konflikt med hendes.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hannah,

Jeg forstår slet ikke hensigten med dette? Du havde en masse navne oppe og vende for lidt over en måned siden og havde alle muligheder for at tjekke dette på forhånd.

Nu er der en, der tager sit lovligt indkøbte domæne i brug og så vil du bruge en masse tid, penge og energi på Varemærke registrering og alt muligt andet. Havde det ikke været formålstjenligt at tjekke dette for en måned siden og iøvrigt - uanset hvad man gør, så kan der altid være nogen, der lægger sig tæt op ad ens navn eller varemærke.

Jeg ville mene, at det er meget mere nyttigt at fokusere på de ting, som du selv gør fremfor at fokusere på, hvad andre gør. Glem bekymringer over hvilke andre domæner der findes eller kommer, for så kan du bekymre dig til dommedag.

Sørg istedet for at komme ud over stepperne - og få solgt, hvad du nu er god til. At andre har lignende ydelser og domænenavne er helt underordnet.

Held og lykke med dit projekt.

Flemming

Fra Vanløse
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Jeg vil tage i mod alt vejledning med kyshånd - men glem ikke, at det er

MIT BARN Læs: Firma, det drejer sig om... :-)

           De Bedste Hilsner Hannah.......der ved, at det hele falder på plads igen :-)

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Tak for vejledningen :-)

Det vil jeg huske dig for :-)

         De Bedste Hilsner Hannah van de Veer

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Flemming....

Noget andet som jeg ikke forstår er.............hvorfor har du ikke bare brugt dit dit navn i stedet. Du har alligevel ikke brugt en krone på et logo eller en speciel skrift o.lign. - Med andre ord, har du en enestående mulighed for at benytte dit navn, som også er i top ift. personlig branding. Du bruger jo dit eget navn i mange sammenhænge på nettet, så det ville være oplagt. Både deveer.dk og vandeveer.dk er ledige.....skynd dig lidt, uanset om du vil bruge dem til familie-i-fokus.dk.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Vanløse
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack

Tak for at bringe muligheden frem igen :-)

           De Bedste Hilsner Hannah

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)