Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktansvar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige på trapperne til at åbne min webshop, som bl.a. skal forhandle smykker til børn.

Kan nogen fortælle mig om hvordan jeg står mht. produktansvaret. Her tænker jeg eksempelvis hvis det skulle gå så uheldigt, at nogen fik allergi af smykkerne? (Jeg forsøger mig naturligvis at sikre mig, at varerne ikke er allergi-fremkaldende, 100% nikkelfri osv).

Det kunne måske også være ift. andre situationer.

Kan jeg som forhandler drages til ansvar? Kan (eller skal jeg) forsikre mig med det for øje? Kan jeg imødekomme det på andre måder (f.eks. forbehold i handelsbetingelser etc)?

På forhånd mange tak for eventuel hjælp med dette.

Thomas

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tusinde tak for svar. Jeg vil kigge nærmere på linket du henviser til.

Nej, det vedrører ikke egenproduktion.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt dit forsikringsselskab med henblik på en Produktansvarsforsikring.

Produktansvarsforsikring 

Hvis dit produkt eller din ydelse er skyld i en skade, kan den, som er kommet til skade, rette et erstatningskrav imod dig som producent eller tjenesteyder.  

Som producent skal du være opmærksom på, at dit ansvar for produktet følger med hele vejen, fra det forlader din virksomhed til slutbruger. Ansvaret kan vende tilbage til dig flere år efter og resultere i store erstatningskrav. 

Hvis du producerer varer, som videresælges eller indgår i et produkt, der videresælges til USA, skal du være opmærksom på, at produktansvarsforsikringen så bliver noget dyrere, da erstatningskrav for skader opstået i USA kan blive meget store. Din forsikringssum skal derfor sættes, så den kan dække denne risiko.  

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)