Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af tekster og grafik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad gør man når ens tekster og grafik bliver kopieret direkte af en konkurrent.

Jeg  har gennem længere tid været udsat for dette, både på adwords kampagner og på indholdet af sider i shoppen.

I starten tog jeg det som anerkendelse af at mit arbejde var så godt at andre kopierede det, men her på det seneste er det begyndt at være for meget. Jeg bruger rigtig lang tid på at optimere mine sider, og føler nu at det er ved at være for meget.

Jeg kan dårligt nå at opdatere siderne før det også ligger på konkurentens.

Jeg overvejer at kontakte vores advokat for at få det stoppet. Er der nogen der har erfaringer med lignende?

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 348
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har haft samme situation med en af vores klienter, efterfølgende har vi kontaktet google og de har fjernet teksten efter en uges tid. Har du/i evt prøvet at kontakte jeres konkurrent?

 

Leo :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke kontaktet Google vedr. Adwords... det vil jeg gøre.

Men hvad med indholdet af de tekster på vores sider i shoppen? Det er nok dem jeg er mest irriteret over at de stjæler.

Jeg har brugt/bruger rigtig meget tid på at optimere siderne til gode placeringer på Google.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er så systematisk, som du beskriver, så er der vist ikke andet at gøre end at smække en advokat efter dem!
Men du kommer ikke langt uden dokumentation for kopieringen. Så hold deres side under opsyn og foretag screendumps af både din og deres side, så du kan dokumentere deres kopiering af dit indhold. Måske skal du have advokaten med ind over på dette også (så din dokumentation holder).

Har du nogen fornemmelse af folkene bag den webshop, som kopierer din grafik og tekst. Er det en lille hobbywebshop, der er startet af to knægte, kan det være at det er nok at advokaten sender et brev til dem. Men er det en etableret og "professionel" virksomhed med penge på kistebunden, der står bag kopieringen, så skal du nok en tur omkring retten.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en virksomhed med en del år på bagen og flere ansatte.

De har for nyligt reklameret med at deres webshop er blevet fornyet, og at de har ofret 150.000 på dette... Det kan jeg jo kun sidde og fnyse arrigt over da teksterne er mine!

Den eneste trøst jeg kan håbe på er at google registrerer deres sider som "dublicant content" og så degraderer deres sider.

Jeg vil selvfølglig følge dit råd om at tage screendumps af både mine og deres sider. Samt koble min advokat ind over.

Tak for jeres råd :)

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 348
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

send en email til leo@xgn.dk og info om jeres hjemmeside og konkurentens, skal nok spørge en af mine kollegaer som er expert på området

 

Leo :-)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu det er så åbenlyst, er det da bare at smide navnet på synderen ud i det offentlige rum.

Og hvis de er seriøse kan det nok være efter en gang offentlig omtale at de gør noget ved problemet ?

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er indiskutabelt i strid med Lov om Ophavsret samt Lov om Markedsføring. Det er bare at pudse en god advokat på dem. Tyveri skal ikke tillades - heller ikke på nettet. Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)