Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler, love mm. Håber i vil hjælpe

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Eksperter :)

 

Jeg har lige lidt spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har en rigtig god ide, til et nyt internet firma, som jeg ønsker at starte op selv.

Da jeg er studerende, men en rigtig dårlig SU løn, har jeg ikke råd til en revisor til at hjælpe mig med at gennemføre min drøm.

Men hvad skal man starte med at gøre?? Hjemmesiden er oppe og køre, men hvad med TOLD&SKAT og CVR?

Det er vel nødvendigt, for at kunne starte et lovligt firma, så TOLD&SKAT ikke komme efter mig med nogen syge regninger/bøder..

SKAL man have CVR?? Skal evt. vare købes i DK?

Hvis nu mit ny opfundne firma slet ikke kommer til at køre rundt, og går falit efter en måned, så er det vel ikke nødvendigt at fortælle TOLD&SKAT noget??

Er der evt. andre man skal oprette sig hos for at starte et lovligt firme??


Jeg har hverken en revisor eller en iværksætter rådgiver til rådighed.. Kun mig selv :) Og jeg er ret grøn på dette område.

Er det ikke også noget med at man kan få en for for kort eller papir på at man har et firma, og så kan købe vare fra andre firmaer, som KUN handler med firmaer, og derfor kan købe vare billigere?? Hvordan gør man det??

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej :)


M.v.h. Exposed

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen velkommen til en spændende tilværelse som iværksætter.

Et godt sted som du kunne starte var at besøge http://www.startvaekst.dk/. Arranger eventuelt et møde hos din lokale afdeling.

SKAT og CVR-nummer behøver du ikke bekymre dig om før der er udsigt til at du har en omsætning på mere end 50.000 kr over en periode på 12 måneder - med mindre du skal registreres efter en  af punktafgiftslovene eller vil importere varer fra udlandet.

Exposed:
Er det ikke også noget med at man kan få en for for kort eller papir på at man har et firma, og så kan købe vare fra andre firmaer, som KUN handler med firmaer, og derfor kan købe vare billigere?? Hvordan gør man det??

Tænker du på metro-kort mv. Så kræver det en momsregistring. Når denne er på plads henvender du dig til det firma som du vil have et kundekort hos.

Jeg vil kraftigt anbefale dig at henvende dig til et af væksthusene - hvor rådgivningen er gratis og uvildig. Det tror jeg vil være en god start for dig.

Henrik

Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for det hurtige svar :)

 

'' med mindre du skal registreres efter en  af punktafgiftslovene eller vil importere varer fra udlandet.''

Hvad er punktafgiftsloven??

Hvad HVIS jeg vil importere varer fra udlandet?? Hvad skal jeg så??

 

 

Hvis jeg vil f.eks. starte et internet firma som sælger t-shirt's og jeg ikke regner med (men ved ikke med sikkerhed) at jeg vil tjene mere end 50.000 kr årligt - så skal jeg altså ikke registreres nogen steder??

 

Hvis jeg f.eks. vil have min egen rødvins firma på internettet - skal man så registreres nogen steder? F.eks. et eller andet med tilladelse til at sælge alkohol?? Og hvis man importere fra udlandet, så skal man betale told.. Men hvordan fungere det??

Og hvis man køber alkoholen herhjemme - så kan jeg bare starte min bix idag?? Uden nogen former for registrering nogen steder? Lyder næsten for godt til at være sand :D'

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Exposed:

Hvad er punktafgiftsloven??

Hvad HVIS jeg vil importere varer fra udlandet?? Hvad skal jeg så??

Punnktafgiftslovene er samlet betegnelse for en masse love, der eksempelvis kan være flaskeafgift, emballageafgift, sodavandsafgift mv.

Hvis du importere vare fra lande unden for EU skal du importørregistreres hos SKAT.

Hvis du importere vare fra EU-lande lader du dig momsregistrere. Det gør også at leverandøren kan sende varerne til dig uden at lægge moms på prisen.

 

Exposed:
Hvis jeg vil f.eks. starte et internet firma som sælger t-shirt's og jeg ikke regner med (men ved ikke med sikkerhed) at jeg vil tjene mere end 50.000 kr årligt - så skal jeg altså ikke registreres nogen steder??

Korrekt. (Du kan dog vælge at lade dig momsregistrere frivilligt - og dermed kunne fratrække momsen af dine indkøb)

 

Exposed:
Hvis jeg f.eks. vil have min egen rødvins firma på internettet - skal man så registreres nogen steder? F.eks. et eller andet med tilladelse til at sælge alkohol?? Og hvis man importere fra udlandet, så skal man betale told.. Men hvordan fungere det??

Hvis du vil sælge rødvin som du selv importerer skal du registreres hos SKAT. Først og fremmest skal du registreres for vinafgift og flaskeafgift.

Hvis du så vælger at importere vin uden for EU skal du importørregistreres. Told kan du evt. lade en speditionsfirmaet stå for at klare.

Der kræves ikke speciel tilladelse til at sælge alkohol via eksempelvis internettet.

 

Exposed:

Og hvis man køber alkoholen herhjemme - så kan jeg bare starte min bix idag?? Uden nogen former for registrering nogen steder? Lyder næsten for godt til at være sand :D'

Ja det er bare at gå i gang!

Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehehe - ok.. Men du har været til KÆMPE hjælp.. 1000 tak skal du have :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prego!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)