Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal Pers. virksomhed med oms. u. 50.000 p.a. registreres (CVR) for at trække udgifter fra.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har arbjedet som freelance i reklamebranchen ved siden af mit normale arbejde. Jeg har haft en omsætning på under 50.000 kr. i 2008 og har købt et kamera for at kunne drive min virksomhed.

Jeg talte på et tidspunkt med en skatterevisor til en fest og han sagde at man ikke behøver momsregistrere sig hvis man omsætter for under 50.000 kr. Og at man godt stadig kunne trække udgifer til udstyr fra uden problemer. Han sagde at jeg bare skulle gemme faktura jeg har udskrevet og modtaget og så kun indberette overskudet. (ca. halvdelen af omsætningen). Lige nu står omsætningen i rubrik 12.

Jeg har lige talt med skat for at finde ud af hvordan man man klarer det rent praktisk på årsopgørlsen men de snakkede om at overføre det til rubrik 111 som jeg kan forstå kun findes hvis man er registreret i CVR-registret.

Betyder det at man skal have et CVR nummer selvom man omsætter for under 50.000 og ikke er momsregistreret??

Eller kan man godt trække udgiften til kamera fra på en anden måde?

Og hvis man så _skal_ registreres i CVR, er det så for sent at gøre ... dvs. at jeg ikke kan trække udfgifterne til kamera fra?

(Skatterevisoren fik det til at lyde ekstremt simpelt.... man skulle bare "trække det fra" og så gemme faktura)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Caleb:
Jeg talte på et tidspunkt med en skatterevisor til en fest og han sagde at man ikke behøver momsregistrere sig hvis man omsætter for under 50.000 kr. Og at man godt stadig kunne trække udgifer til udstyr fra uden problemer. Han sagde at jeg bare skulle gemme faktura jeg har udskrevet og modtaget og så kun indberette overskudet.

Det er i princippet lige så enkelt som Skatterevisoren har fortalt dig. Med til historien hører så, at du som erhvervsdrivende skal anvende den udvidede selvangivelse. SKAT ved jo ikke at du erhvervsdrivende før du har fortalt det. 

For at få kunne anvende den udvidede selvangivelse skal du senest den 1. maj skriftligt havde meddelt SKAT at du ønsker at anvende denne.

Der bruger du så rubrik 111 som oplyst af SKAT.

Henrik

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan hente den udvidede selvangivelse på Skats hjemmeside under Borgere/blanketter.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)