Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til personlig ejet virksomhed...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

For et par måneder siden fik min samlever og jeg dannet et I/S hvor vi ejer 50% hver.

Pga hun er på barsel og andre forhold vil vi gerne, at jeg kommer til at stå som ene-ejer. Derfor skal I/s'et ophøre og jeg skal ha' dannet en ny virksomhed (nyt CVR-nr - samme navn). E&S siger at jeg blot kan ophøre I/s'et den samme dato vi stiftede det (i 2009) og starte en ny personlig ejet virksomhed fra den dato. MEN hvad sker der med min samlevers selvangivelse? Vil det figurere på den at hun har været med i et I/S?

Er der ellers noget skattemæssigt/indkomstmæssigt vi bør være opmærksomme på?

Mvh

Chr.

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

naturligforum.dk:
E&S siger at jeg blot kan ophøre I/s'et den samme dato vi stiftede det (i 2009) og starte en ny personlig ejet virksomhed fra den dato.

Det forudsætter at der IKKE har været aktivitet i jeres I/S. Hvis der har været aktivitet fanger bordet og resultatet skal selvangives. Der er intet til hindrer for at der aftales en skævdeling af resultatet i jeres I/S - således at at hele indkomsten føres på din selvangivelse og din samlever skriver 0 under resultat af egen virksomhed.

For at dokumentere skævdelingen laves lige et lille notat om dette og hvorfor resultatet skævdeles.

Henrik

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tak for svar.

Vi har ikke købt eller solgt varer endnu - kun købt enkelte ting ind til kontorhold...(for under 1000 kr)

Vil det ha' nogen praktisk betydning?

JEg har brugt mange timer på at snakke med leverandører, lave forretningsplan etc, så der er som sådan aktivitet, men ikke noget der kan bogføres (kan beskattes) går jeg ud fra...? 

mvh

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ er det bare om at benytte sig af muligheden fra E&S. Få lukket og slukket I/S'et hurtigst muligt

Dine udgifter til kontorhold ville jeg bogføre ind i dit nye enkeltmandsfirma.

Held og lykke med det
- og ikke mindst med den kommende familieforøgelse!

Henrik

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)