Hej alle, Jeg har i 2008 startet enkeltmandsvirksomhed som fotograf + IT-konsulent arbejde, så for første gang skal den udvidede selvangivelse udfyldes, og jeg har et par spørgsmål jeg håber nogle kan hjælpe med. Jeg benytter Summa Summarum til finansbogholderi og regnskab, og har lavet årsregnskab. Langt de fleste tal fra årsopgørelsen overføres nemt til den udvidede selvangivelse, men er i tvivl om: Diverse administrationsomkostninger såsom web hosting, porto, forsikring. Det er vel næppe Vareforbrug, kolonne 321, så skal disse omkostninger ikke særskilt opgøres på selvangivelsen? Rubrik 333, 334. Jeg laver blot finansbogholderi i Summa Summarum, bogfører bevægelser på min firmakonto. Regner med at alt er straksafskrevet når jeg køber det. Er der krav om at man registrerer anlægsarkiv og laver afskrivninger osv, omkostningsbaseret regnskab? Desuden: Jeg overvejer at få revisor bistand til lige at lave review på min årsopgørelse og selvangivelse, så jeg lige får bekræftet om det er ok og rettet evt. fejl. Hvis du er revisor og tilbyder dette til fornuftig pris så skriv gerne link her, eller send mig en email på mail (a) flemmingbojensen.com På forhånd tak for hjælpen, mvh Flemming Bo Jensen |
Hej Flemming
Mail dit årsregnskab og selvangivelse til mig.
Så vil jeg gerne hjælpe dig gratis med de sidste rubrikker.
De minuter ofre jeg gerne på en amino
Revisor Olsen