Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop-shipping koncept - Bindeled

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål angående et forretningskoncept.

- Jeg har en e-handel i Danmark.

- Min kunde er bosidende i Tyskland og lægger en ordre i min e-handel.

- Varen bliver via drop-shipping konceptet sendt fra en leverandør i Spanien direkte til kunden i Tyskland.

Vores rolle er at formidle en kontakt mellem kunde og leverandør og som mellemled tjene penge på dette. Vi har snakket med Skat og kort sagt fået at vide at vi skal oprette os som importør i Tyskland, for at dette konceptet kan virke. Kan dette passe?

Hvordan kan dette koncept realiseres uden store besværligheder? Vi ønsker kun at være et bindeled mellem de 2 parter og modtage en "fee" for dette fra vores leverandører.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Du skriver ikke, om din kunde er momsregistreret i Tyskland eller ej, men jeg lægger til grund, at det er din kunde ikke. For hvis kunden er momsregistreret, er der ingen problemer. Så kan du levere momsfrit (trekantshandel).

Nu lider jeg af sprogmani - belært af erfaringen, er det vigtigt at kalde tingene det rette - for ellers ender du bare op i en misforståelse. Hvis I skal registreres i Tyskland, er det ikke som importør men som varemodtager. Import sker fra lande uden for EU - varemodtagelse sker fra andre EU-lande. Tro mig - du gider ikke have besværet med at lave en "forkert" registrering i et andet land.

Problemet er, at svaret på dit spørgsmål ikke kan findes i dansk lovgivning - men i tysk momslovgivning. Det er ved at være nogle år siden, jeg sidst rådgav om tysk moms setup - men hvis jeg havde skrevet dette dengang, var der ingen tvivl om, at I skulle momsregistreres i Tyskland - og jeg er rimelig sikker på, at svaret er det samme i dag.

Det vil sige, at I skal erhverve varen fra Spanien under den tyske momsregistrering og herefter belægge fakturaen med tysk moms.

Hvis I skal undgå den tyske momsregistrering, skal I vende konceptet så I kun formidler handelen. Det vil sige, at det skal være jeres spanske leverandør som skriver fakturaen til den tyske kunde. Herefter kan I og leverandøren så afregne jeres fee.

Udgangspunktet vil være, at spanierne kan fakturere med spansk moms - men dette vil afhænge af, om leverandøren har andre salg til tyske kunder - og omfanget heraf.

Summen af ovenstående er, at du ikke kan bruge det jeg skriver til ret meget andet end, at sidde tilbage og være endnu mere forvirret - for der er jo ikke mange facts i det.

Hvis der er mange penge i det - så søg hjælp, jeg kan anbefale http://www.dantax.de. Hvis der ikke er mange penge i det - så drop at sælge til kunder i andre EU-lande. Hårdt og kontant - men oprigtigt.

Vh
Lars

PS.  Den sædvanlige om, at jeg ikke er rådgiver men bare gerne vil give gode råd, hvor jeg kan....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)