Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for medarbejdende ægtefælle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra : Søren bager

Jeg driver en enkelmandsejetvirksomhed.

Spørgsmål kan man fyre en medarbejdene agtefælle,og i givet fald hvordan ?

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det spørgsmål har jeg godt nok aldrig fået før Big Smile

Ja der er to måder at fyre en medarbejdende ægtefælle på. Den blide måde er at lade være med at foretage fradrag på selvangivelsen. The hard way er at indgive separations-/skilsmissebegæring Big Smile En medarbejdende ægtefælle er ikke underlagt funktionærloven og andre regler så der er ikke noget opsigelsesvarsel. Præcist på samme måde som med ægteskabet Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du med dit spørgsmål også spørger om, hvorvidt din medarbejdende ægtefælle kan modtage understøttelse efter afskedigelsen.

Så er svaret ikke så enkelt. Nogen A-kasser betragter medarbejdende ægtefæller som værende selvstændige, og kan derfor ikke få understøttelse før momsnr. mv. er afmeldt.

Dette var bare en supplerende bemærkning - såfremt dit spørgsmål skulle have noget at gøre med sparehensyn.

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den havde jeg jo ikke set eller også er min hukommelse bare ikke lige så god som Klovns. Det går lige pludselig hen og bliver et bodelingsspørgsmål, for en ting er spørgsmålet om medarbejdende ægtefællefradrag. En anden ting er at få gjort op med ægtefællen i forhold til forretningen.  Dvs. det er et spørgsmål om hvorvidt at det at hun har været medarbejdende ægtefælle berettiger hende til at få andel i forretningen. Jeg er ikke jurist men mit umiddelbare svar vil være nej, medmindre hun er medejer eller det indgår i et fællesbo. En ansat har jo heller ikke krav på at få andel i forretningen i forbindelse med ansættelsens ophør.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg trækker mit indlæg tilbage - du er vist ligeglad med evt. understøttelse.

Havde ikke lige fanget, at der var tale om en skilsmisse.

Held og lykke

 

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1. aldtid rart med nye spørgsmål.

 

2. det er også rart med nogle klare svar,der kan bruges til noget  Star.... Tak for det..

 

Hilsen Søren Bager

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)