Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel med bil og tog

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig IT-Konsulent og har i 2008 haft en del opgaver i københavn.

Nogle af disse har jeg kørt til og fra i privat bil.

Men de resterende har jeg kørt til togstationen og taget toget for at slippe for køerne på motorvejen.

 

Nu sidder jeg så og skal finde ud af om jeg må bogføre disse ting i regnskabet og hvor (eller om det går som befordringsfradrag som før jeg blev selvstændig) og hvor skal det registeres i den udvidet selvangivelse.

Jeg håber der er nogen her der kan hjælpe mig videre.

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også selvstændig og bruger min privatejede bil.

Jeg er blevet fortalt, at al kørsel jeg har i denne bil, der er relateret til mit arbejde, må jeg registrere og trække fra. Også hvis det er kørsel til et sted der fortsætter med et off. transportmiddel. Bare dokumenter det!  Min revisor hjalp med at registrere det på min årsopgørelse samt et skønnet bud på dette år 2009. Men lige helt præcist hvor det blev registreret i selvangivelsen er jeg faktisk ikke klar over! Det må din revisor kunne hjælpe med?

Kh Trine

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Trine

Jeg har heldigvis sørget for at skrive ned alt hvad jeg fortager mig i forbindelse med kørsel der er relateret til arbejde.

Men hvordan med udgifterne til transport med tog ? Er det mit firma der betaler dette eller mig som privat person. Jeg synes ikke rigtig at kunne finde de informationer nogle steder.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervsmæssig kørsel i bilen kan som anført ovenfor fratrækkes. Enten i form af et fradrag opgjort efter statens takster eller ud fra faktiske udgifter. Det er her forudsat at der ikke er  tale om en bil der er stillet til rådighed som fri bil af en arbejdsgiver o.l.

Men vedrørende kørsel med tog så falder man strengt taget tilbage på det almindelige befordringsfradrag, som et ligningsmæssigt fradrag. Personligt ville jeg dog vælge at fratrække den faktiske udgift til tog - når vi ikke taler decideret togmånedskort - i virksomheden, omend det måske ikke teoretisk er rigtigt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)