Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Tyskland....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved, at der har været 1000 tråde omkring dette emne, men jeg synes ikke rigtig at søgemaskinen vil det samme som mig i dag.

 

Jeg importerer kjoler fra Tyskland. Har kun handlet ind engang - inden jeg havde mit momsnummer - så der betalte jeg selvfølgelig moms.

Men hvordan er det nu med momsen? Jeg skal give mit indkøbspartner mit cvr-nr., ik? Og så skal jeg ikke betale moms... Så er der noget med EU-erhvervelsesmoms. Hvordan udregner man denne? Og skal det i regnskabet?

Håber der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe, selvom spørgsmålet har været oppe mange gange!

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne om, hvordan registrerede virksomheder skal opgøre momsperiodens tilsvar, den udgående moms (salgsmoms) og den indgående moms (købsmoms) fremgår af lovens § 56.

Periodens momstilsvar beregnes som forskellen mellem virksomhedens salgsmoms og købsmoms. Momstilsvaret afregnes efter bestemte regler, se P.2.1.

Overstiger købmomsen for en momsperiode salgsmomsen for samme periode, udbetales forskelsbeløbet efter reglerne i opkrævningsloven § 12 .

Har virksomheder erhvervelser fra andre EU-lande, hvoraf der skal beregnes erhvervelsesmoms, eller køb omfattet af omvendt betalingspligt efter lovens § 46, stk. 1, nr. 1-3 og 5, skal disse beløb tillægges den udgående moms. I det omfang, virksomheden har fradragsret for moms, fordi varen eller ydelsen skal anvendes i den registrerede virksomhed, kan momsen samtidig trækkes fra som indgående moms og medregnes hertil på momsangivelsen.

Ved lov nr. 1299 af 20. december 2000 blev momsloven ændret således, at momsregistrerede virksomheder, der indfører varer fra steder uden for EU, i stedet for at afregne importmomsen særskilt efter toldlovens regler, fra 1. april 2001 skal angive og afregne momsen over virksomhedens momsangivelse efter lovens § 56.

Den ændrede afregningsform gælder i alle tilfælde, hvor der ved indførslen angives et momsregistreringsnummer, hvorunder indførslen sker. Det betyder, at der vil gælde samme regler for afregning af moms af varer, der indføres fra steder uden for EU, som gælder ved erhvervelse af varer fra andre EU-lande.

Virksomheden skal i sin momsangivelse i rubrikken - moms af varer og ydelser fra udlandet - medtage moms af indførsel (importmoms).

I det omfang, virksomheden har fradragsret for denne moms, fordi varen skal anvendes i den registrerede virksomhed, kan momsen samtidig trækkes fra som indgående moms og medregnes hertil på momsangivelsen.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=96184&vId=202195&i=497&action=open#i96184

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)