Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO og udlejning - Rubrikhjælp

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle gæve og kloge Amino brugere.

Jeg har i år udlejet en lejlighed, og vil gerne bruge VSO som beskatningsmetode af udlejningen, da det giver en dejlig udnyttelse af rentefradraget.

Min revisor har udarbejdet et regnskab, men nu sidder jeg og skal finde de rigtige rubrikker at taste beløb ind i.

Regnskabet står nedenfor.

Jeg skal sætte mit kryds i rubrik 147. Derimod har jeg svært ved at gennemskue hvilke rubrikker de andre beløb skal henføres til.

Skal "overskud" ved udlejning sættes i rubrik 111?Skal renteudgifter i rubrik 117?

Skal jeg overhovedet bekymre mig om 148-152?

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er jeg ikke pligtig til at afgive regnskab, da jeg kun udlejer én ejendom. Er dette korrekt?

Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp.

På forhånd tak!

 

 

RESULTATOPGØRELSEN 1. JANUAR - 31.DECEMBER 2008


Lejeindtægt        74.789


INDTÆGTER I ALT        74.789


Ejendomsskat og forsikring          2.400
Regnskabsmæssig rådgivning        14.890
Vand, renovation m.m.        23.904




RESULTAT FØR FINANSIELLE POSTER        33.595


Finansielle indtægter, pengeinstitut               -  
Finansielle omkostninger       120.438


ÅRETS RESULTAT       (86.843)
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lieutenant_Bob,

 

Jeg har samme "problem", og så ikke dit indlæg, før jeg selv lavede et med præcis samme problemstilling.

Jeg er stadig lidt i tvivl om indtastningen, men har dog leget lidt med min "Forskudsopgørelse for 2009", da det virkede mindre farligt end at selvangive forkert, og er efterhånden blevet overbevist om, at du ville skulle skrive følgende:

Rubrik 111 : 33.595

Rubrik 117 : 120.438

Rubrik 147: X

Så vidt jeg kan se, skal der ikke udfyldes mere, når det drejer sig om underskud. Skat regner selv underskuddet af din virksomhed ud, og giver fradrag derefter.

Rubrik 148-152 skal ikke udfyldes.

Er der nogen der ved om 300-380 skal?

 

Mvh

Søren

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din revisor har lavet regnskabet hvorfor så ikke få ham til at lave det andet også. Det er ikke nok bare at sætte nogle krydser m.v. på selvangivelsen. Der skal laves specifikationer til virksomhedsordningen.

Iøvrigt bør du overveje i stedet at bruge kapitalafkastordningen. Den er mere enkel og særligt god til udlejningsejendomme fordi man her kun tager udgangspunkt i aktivet (ejendommen) når man beregner kapitalafkastet. Samtidig er det de færreste udlejningsejendomme der giver et positivt resultat efter skat. Dvs. der er ikke noget at opspare i VSO.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu gjort som Søren foreslog, og som jeg også selv havde foreslået.

Det ser ud til, på årsopgørelsen, at det er indberettet korrekt.

Tak for jeres tid!

Mvh

Bo

Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal dog med rimelighed siges at jeg ikke er revisor, og at ovenstående derfor ikke er at betragte som den endegyldige sandhed.

Hvis jeg støder på flere forhindringer og "quirks" lover jeg at skrive her på forumet.

Mvh

Bo

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Iøvrigt bør du overveje i stedet at bruge kapitalafkastordningen. Den er mere enkel og særligt god til udlejningsejendomme fordi man her kun tager udgangspunkt i aktivet (ejendommen) når man beregner kapitalafkastet.

Det var et godt råd som nok havde været en tanke værd!Geeked

Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver rådet til det ene og det andet hver gang jeg spørger revisorer, venner og bekendte.

Jeg betalte tidligere på året en klækkelig sum for at få privatøkonomisk rådgivning hos et uvildig rådgiver, og han rådede mig til at benytte mig af virksomhedsordningen.

Jeg vælger at tage hans råd i år, men vil til næste år undersøge Kapitalafkastordningen.

Tak for jeres tid!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo at egentlige privatøkonomiske rådgivere vel dårligt nok kender virksomhedsordningen bortset fra de virkninger/muligheder den giver. Men det der mangler i ovenstående er opgørelse (angivelse) af indskudskonto. opgørelse af kapitalafkastgrundlag og beregning af rentekorrektion eller kapitalafkast. Dvs. formelt set er det ikke tilstrækkeligt bare at angive de to felter. Om så Skat kommer efter det er det noget andet.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Problemet er jo at egentlige privatøkonomiske rådgivere vel dårligt nok kender virksomhedsordningen bortset fra de virkninger/muligheder den giver.

Det er jo så dejligt let at sidde her og være bagklog på baggrund af den information der ligger til grund!Devil

Jeg mindes at du tidligere (sidste år) gjorde trådstarter opmærksom på kapitalafkastorningen som en muligt atrraktivt alternativ. Man må da håbe at har spurgt sin rådgiver til dette  og denne måske havde gjort sig ulejligheden at lave en hurtig beregning til at underbygge hans anbefaling....

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har du godt nok en god hukommelse. Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)