Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af kunde - hvad kan vi nu gøre?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er desværre blevet snydt af en vore kunder. En virksomhed (A) har købt en række møder af os. Vi har leveret møderne som aftalt, men får nu tilsyneladende ikke vores penge.

Vi har derfor gravet lidt i sagen og kan se (efter research) at det slet ikke er virksomhed (A) der har afholdt møderne, men derimod virksomhed (B). Virksomhed (A) og (B) hedder næsten det samme og levere samme ydelse.

Vi har talt med Virksomhed (B) der "erkender" at de har afholdt møderne. De påstår at de har købt møderne af virksomhed (A) og tillige er blevet snydt af virksomhed (A)

Vi har nu et udestående på ca. 40.000 kr.

Vi har nu erfaret at et andet call center i Danmark også er blevet snydt af virksomhed (A). Fremgangsmåden er præcis den samme. Deres tilgodehavende er vidst også ca. 40-50.000

Vi kan nu også se at virksomhed (B) er med i "svindelnummeret", men har ikke håndgribelige beviser.

Mit spørgsmål. Kan vi - og det andet callcenter - fakturere virksomhed B, der reelt har fået varen. Det er jo helt klart at det er virksomhed (A) der er vores kunde. Vi har intet haft at gøre med virksomhed (B). Eller skal man politianmelde fupnummeret? - eller noget helt 3.

 

 

 

 

 

 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

 

Tilbagefør faktura i bogholderiet. Pengene er jo tabt. Men du skal ikke sende en kreditnota.

Så vil syntes du skal aftale med det andet Call center. At sagsøge både A og B.

 

Her bruger i samme advokat og deler dermed omkostninger. Retten skulle gerne

give jer medhold i svindelnummeret.

 

Hilsen

Revisor Olsen

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Da virksomhed A er Jeres kunde og dem I har indgået en aftale med, er det naturligvis også dem der skal betale.  Så start med at sende dem til inkasso.

Mvh

Ravn

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg bakker også op om Ravn:

At det er Virksomhed B som har afholdt møderne er sådan set ikke Jeres problem. Det er virksomhed A som har "købt" Jeres ydelser og derved også er dem som skal betale. Hvad der end er af bånd internt imellem A og B er ikke noget som har indvirkning på om det er den ene eller den anden virksomhed som skal betale. Har A bestilt, så er det også A som skal betale.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre en svindelkonstruktion der flere gange har været omtalt i KONTANT og OPERATION X har vist også haft et indslag med flere virksomheder der gør det samme...

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Alle strammer op på kreditterne idag og det burde I også gøre.

Hvis jeres kunder ikke vil betale et depositum, så er det nok fordi at de så ikke bør være kunder alligevel. Det er meget almindeligt, at man kun får en maks kredit på xx beløb, indtil man kender hinanden bedre. Det vil sige, at efter nogle år, så kan man diskutere nye betalingsterminer. Jeg ville ALDRIG acceptere at have et tilgodehavende hos en for mig ukendt virksomhed. Kunden/virksomheden må betale senest efter hvert afholdt møde og hvis de fejler, så er tabet begrænset.

Der er masser af muligheder for betalingsfrister og lad være med at tro, at det skræmmer de reelle kunder væk - for det gør det nemlig ikke. Så snart at man forklarer, at man er blevet tørret nogle gange, så forstår en ordentlig virksomhed også jeres indstilling.

Jeg ville stramme kreditpolitikken med det samme.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:
Vi har nu erfaret at et andet call center i Danmark også er blevet snydt af virksomhed (A). Fremgangsmåden er præcis den samme. Deres tilgodehavende er vidst også ca. 40-50.000

Nu optræder jeg jo ikke selv med en offentlig profil, så derfor er det måske lidt nemmere at fremføre mit forslag. Jeg ville ikke spilde tiden med at sagsøge A og sende breve. Jeg villle pulje kravene med jeres kollega og lave en no-cure no-pay aftale med en indvanderbande.

Hvis du først begynder at fakturere B griner de jo af dig, ligesom hvis du sender kravet til traditionel inkasso. Jeres serviceydelse er - i mine øjne - netop en af dem der kan afbøde for finanskrisen ved at i giver kredit indtil iværksætteren har mulighed for at få slaget i hus. Glem alt om selvbebrejdelserne og at I har handlet naivt eller lignende - i har gjort som jeg gør. Du er oppe mod svindlere, så du kan enten matche deres metoder eller du kan stoppe dine ærgelser og komme videre i livet.

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hummm.

Måske man skulle gå over til kontantIdea

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner at de to virksomheder hedder næsten det samme. Jeg synes det kunne være sjovt hvis du gik ind på cvr.dk og slog virksomhederne op og se om de bliver styret af samme person eller samme adresse. Det vil i hver tfald kunne be- eller afkrafte din mistanke om det er de samme der står bag.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres mange svar. Hermed et par kommentarer retur

- Vi anvender ikke - og vil ikke anvende HA-inkasso, invandrerbander eller lignende metoder:-) Det tror jeg at vi kommer længst med.

- Sagen er sendt til Inkasso, som vi plejer at gøre i den slags sager. (kun overfor virksomhed (A).

- (A) og (B) driver ikke virksomhed fra samme adresse og har ikke samme ledelse.

- Normal procedure er betaling af 50% aconto. Dette er naturligvis blevet indskærpet efter denne sag.

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)