Vi er desværre blevet snydt af en vore kunder. En virksomhed (A) har købt en række møder af os. Vi har leveret møderne som aftalt, men får nu tilsyneladende ikke vores penge. Vi har derfor gravet lidt i sagen og kan se (efter research) at det slet ikke er virksomhed (A) der har afholdt møderne, men derimod virksomhed (B). Virksomhed (A) og (B) hedder næsten det samme og levere samme ydelse. Vi har talt med Virksomhed (B) der "erkender" at de har afholdt møderne. De påstår at de har købt møderne af virksomhed (A) og tillige er blevet snydt af virksomhed (A) Vi har nu et udestående på ca. 40.000 kr. Vi har nu erfaret at et andet call center i Danmark også er blevet snydt af virksomhed (A). Fremgangsmåden er præcis den samme. Deres tilgodehavende er vidst også ca. 40-50.000 Vi kan nu også se at virksomhed (B) er med i "svindelnummeret", men har ikke håndgribelige beviser. Mit spørgsmål. Kan vi - og det andet callcenter - fakturere virksomhed B, der reelt har fået varen. Det er jo helt klart at det er virksomhed (A) der er vores kunde. Vi har intet haft at gøre med virksomhed (B). Eller skal man politianmelde fupnummeret? - eller noget helt 3.
|
Hej Peter
Tilbagefør faktura i bogholderiet. Pengene er jo tabt. Men du skal ikke sende en kreditnota.
Så vil syntes du skal aftale med det andet Call center. At sagsøge både A og B.
Her bruger i samme advokat og deler dermed omkostninger. Retten skulle gerne
give jer medhold i svindelnummeret.
Hilsen
Revisor Olsen