Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldgrænsen for import at BRUGTE varer fra USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvad er toldgrænsen for import at BRUGTE varer fra USA? Jeg spørger fordi mange af mine produkter er havnet derovre og ofte sælges secondhand på nettet. Mange af mine kunder køber dem derfor tilbage til DK, da de er svært tilgængelige herhjemme (jeg kan ikke følge med efterspørgslen ;-))

Det er jo ikke så fedt at de bliver blive bonnet  for de grumme 150 i gebyr, told + moms, når man i forvejen giver en helt pæn pris for produktet.

Men er der overhovedet told og moms på BRUGTE varer? Og hvordan skal pakken mærkes?

Håber I kan hjælpe mine kunder :-)

Kh Lotte

Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

NOgen der kan hjælpe? :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle der ikke være told på brugte varer? Mig bekendt er der told (efter gældende tarif) på alle indkøb uden for EU. Der er lavet nye bagatelregler for opkrævning af told på privatkøb af varer i udlandet, MEN der skal stadig betales moms og gebyr. Så hvis du vil hjælpe dine kunder, kan du jo selv importere varerne og sælge dem videre.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg tænker naturligvis også at der skal være told på pakken, men moms?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Huntiger:

Tak for svar. Jeg tænker naturligvis også at der skal være told på pakken, men moms?

Prøv at søg herinde på told og moms, der er masser af tråde hvor beregning af told og moms ved import er beskrevet. Og husk så på, at der er forskel på behandling af moms, afhæning af om du er virksomhed eller privatperson.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)