Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi Rekruttering - forsøgskaniner søges!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med jeg pt. undersøger mulighederne for at sætte en rekrutterings aktivitet op, er jeg kommet ind på et koncept som jeg kalder for Økonomi Rekruttering.

Det drejer sig kort om, at man som kunde udfylder en formular om stillingen man vil have besat. På det grundlag søger jeg 3 tre relevante kandidater (der vil være mulighed for en 2. runde hvis der ikke er "bid"). Kunden foretager selv jobsamtalen med kandidaterne.

Jeg regner med at det vil kunne gøres inden for 1000,-  pr. stilling. 

Jeg har imidlertid brug for at prøve konceptet af, og at høste de første erfaringer inden jeg sender noget på markedet. Jeg håber derfor at der sidder nogle Amino'er derude, som har lyst til at prøve det af sammen med mig. Det koster selvfølgelig ikke noget at være med. Eneste hage er, at jeg meget gerne vil have noget feedback på forløbet, så jeg får noget at arbejde videre med. 

Så hvis der er en 10-15 styk, der står over for at skulle ansætte, så håber jeg på at I er friske på at være med. 

Hvis i sender en mail til info@personaletjenesten.dk, så modtager I en stillinges-formular tilbage. Når jeg har den tilbage, vil I inden for 5 dage modtage de tre kandidater. Resten er op til jer. Smile  Efterfølgende vil jeg meget gerne høre om resultatet og oplevelsen.

Venligst

Karsten

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Ideen er god, og havde været endnu bedre for et år siden, hvor det var umuligt at skaffe en økonomimedarbejder. Nu er det blevet lidt lettere, men stadig er det en god idé. Jeg har lige ansat en ny bogholder, men hvis du er interesseret i feedback på skemaet, selvom jeg ikke aktuelt har brug for, at du finder nogen til mig, er du velkommen til at maile.

Jeg synes, det lyder meget billigt med 1.000 kr., og det er selvfølgelig tiltrækkende. Men også lidt bekymrende: Der kan jo ikke lægges meget individuelt arbejde i sagen, specielt ikke når vi når ud i 2. runde - eller hvad?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg her helt enig med Annette i, at 1.000 kr. tangerer til at virke 'useriøst' - og jeg er ikke et øjebik i tvivl om, at det er seriøst!. Selvom vi alle gerne vil spare på omkostningerne, så kan alt for lave priser nogengange få den stik modsatte effekt.

Jeg er til gengæld ikke enig med Annette i, at det havde været bedre for 1 år siden. Det er korrekt, at det er blevet betydeligt lettere at få kandidater til de ledige stillinger. Men da det også betyder, at der kommer i nærheden af 200 ansøgninger til en enkelt stilling, så er udvælgelsen blevet betydelig mere arbejdskrævende, og processen langt mere besværlig. For 1 år siden havde vi ikke den samme brug for hjælp til at ansætte - for der var jo groft sagt ikke noget at vælge imellem.

 

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 kr. pr. stilling !!!!!!!!!!!!!

Hvor lang tid regner du med at bruge pr. stilling?  Hvor mange interviews regner du med at afholde, for at finde 3 kandidater?

Grunden til disse spørgsmål (du kan selv regne resten af dem ud) er, at du får svært ved at blive taget seriøst, med en timeløn under 100 kr.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved da ikke om jeg vil sige at det er useriøst på grund af den lave pris og om der nødvendigvis skal laves så meget benarbejde. I bund og grund mener jeg nemlig at vi selv er bedre til at vurdere om en medarbejder er noget for os end diverse bureauer, hvorfor de egentlig blot skal skabe kontakter. Det gælder særligt indenfor mit eget område hvor vi taler om en meget specifik gruppe af personer, som typisk vil have været/er ansat i Skat eller i revisionsbranchen. Kan et sådant bureau være formidler er det faktisk biligere end at bruge jobindex o.l.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Tak for feedback på konceptet - jeg er altid lydhør over for gode kommentarer, og det er jo også derfor jeg har plantet den her på Amino.

Det er lidt ærgerligt hvis det bliver opfattet som useriøst, så jeg skulle måske lige repetere konceptet. Jeg er klar over, at jeg nok ikke får mange bestillinger på bankdirektører og den slags - men det er nu heller ikke målgruppen.

Jeg er naturligvis godt klar over at der findes 100vis af rekrutteringsvirksomheder, der tllbyder al verdens former for tests til afklaring af at man får den rette person lige til det specifikke job. Giver det så nogen større sikkerhed for at personen passer ind? Jeg tænker måske nok, at der er lidt for meget "Kejserens ny klæder" i alt det gøgl. Men det sælger jo da, og mig bekendt er der ikke nogen statistik der godtgører, at den ene eller den anden metode giver det bedste match. Så det handler jo meget om hvad man tror på.

Der bliver ansat tusindvis af medarbejdere hvor bliver gjort meget lidt ud af at screene ansøgerne, og hvor medarbejderen bliver hængende ganske uproblematisk i mange år. Min pointe er om ikke den reelle "screening" foregår i de første 7 sekunder, hvor arbjedsgiveren danner sig sit billede af medarbejderen? Jeg tror ihvertfald langt på vej, at det er arbejdsgiveren der ved hvilken medarbejder de har brug for - og som kan fornemme kemien.

Da jeg i dette koncept overlader udvælgelsen til arbejdsgiveren - jeg kan godt assisterer, men naturligvis ikke inden for den omtalte pris - så er min del af rekrutteringen derfor at skaffe de relevante kandidater, som er interesseret i en given stilling. Det mener jeg at kunne gøre inden for den anslåede pris - og det er derfor jeg spørger om jeres hjælp til at prøve det af, høste nogle erfaringer og finde ud af hvor eventuelle problemer opstår.

Der er ganske rigtigt ikke så meget marked pt., men det vender jo på et tidspunkt og så ville det være helt fint om konceptet var kørt i stilling Smile

Jeg modtager stadig gerne kommentarer og diskuterer gerne, så skyd bare løs!

Venligst

Karsten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sgu ikke helt sikker på at jeg fatter konceptet nu. Betyder det at din service er, at skaffe fx. 3 kandidater som du ikke selv står inde for?

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke hvad du mener med at kunne stå inde for?  Men det er korrekt at det er kandidater, som er valgt ud fra deres faglige kvalifikationer eller erfaring - alt efter stillingen. De blive hverken testet for temperament eller herpes.

Jeg vil naturligvis tage en kort dialog med dem om stillingen, og sikre mig at de nu også er interesserede - men den egentlige og endelige screening foregår hos arbejdsgiveren, der selv forestår interviewet og ansættelsen.

Venligst

Karsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad havde du tænkt dig at manden skulle kunne stå inde for ? Om de møder til tiden ? Om de tit er syge ? Om de forventer at skulel gå på barsel indenfor de næste par år ? Næppe.

Han skal så kunne stå på mål med at medarbejderen lever op til de faglige kvaliteter som virksomheden og om vedkommende rent socialt og personligt vil passe ind i pågældende virksomhed. Der er såmænd nok nogle virksomheder/fag hvor et rekrutteringsbureau kan gå ind og lave en sådan vurdering men jeg ville da for mit eget vedkommende klart foretrække at lave en sådan vurdering selv. Jeg ved også fra de revisorer som har betalt i dyre domme for at få diverse headhunting-firmaer til at skaffe medarbejderemner at der er en klausul hvor de skal have penge tilbage hvis medarbejderen stopper indenfor en vis periode; I erkendelse af at de ike altid vil kunne ramme rigtigt.

Det Carsten måske kan tilbyde er at formidle kontakter via et netværk - ligesom dating - og det kan jeg ærligt talt ikke se noget problem i. Det er, som jeg anførte ovenfor, præcist det samme jobindex gør. Der betaler man bare lidt mere for tingene for ingenting (udover muligheden for at se CV'ere) . 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Med 'stå inde for' mener jeg følgende...

Efter at have talt med virksomheden (der skal bruge en medarbejder) om, hvad de søger, hvem de selv er etc., at han så ikke spilder virksomhedens tid med kandidater, som er uinteressante for virksomheden ;o)  

Bent (du virker en smule oprørt/sur)...jeg kan heller ikke se noget problem. For mig er det blot nødvendigt at forstå konceptet først, hvis det er ok med dig ;o)

Min udfordring ville bare være (hvis jeg skulle ansætte), at hvis jeg fik tre at vælge imellem, som ikke nødvendigvis var 'gode' kandidater (nogle der fx. ville komme i 'nej tak bunken' eller i 'måske bunken'), så ville jeg hellere betale for en annonce og selv sortere dem, og så invitere 3 topkandidater i stedet, men det er sikkert ikke alle der har det lige som jeg.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)