Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dell vil ikke gøre noget!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen på Amino

Jeg er ejer af en Dell XPS M1330 til omkring 9.000 kroner, desværre lider den bare af CPU Whine.

Det vil sige at CPU udsender en meget høj frekvens lyd. Det gør den pga. af den går over i C4 state, som vil sige at den går i strømbesparelse-mode.

Jeg har ringet ind til Dell mange gange.

De første par gange lokaliserer vi problemet. Har også snakket med en engelsk support mand, som bad mig om at skille min bærbar mens han var i telefonen for at jeg skulle tjekke mit bundkort. Det tog 45 minutter i telefonen.

Jeg har hverken været sur eller skældt ud, da det jo naturligvis aldrig har gavnet noget, tværtimod.
Det er et firma, som har købt den XPS M1330, kan man godt undre sig over at det ikke hjælper, da det er en åbenlys fejl på produktet.

Problemet er så at Dell ikke vil gøre noget ved det overhoved. De vil ikke reparere den, de vil ikke skifte noget.  Der er selvfølgelig stadig garanti på og problemet er en fabriksfejl.

Hvad synes du jeg skal gøre? for det er lidt irriterende med sådan en hyle-lyd hele tiden.

Jeg havde nemlig lidt højere forventninger til Dell. De prøver jo vise at Dell XPS serien er en eksklusiv serie. Den har dens egen premium hotline.

Mange tak!

 

 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår er den købt og hvad er der af serviceaftale på den, og hvor længe løber den?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må nok sige at jeg aldrig har haft dårlige oplevelser med Dell omkring en XPS bærbar.

Jeg har selv en Dell XPS M1530 og er utrolig glad for den.

Et par uger efter leveringen gik skærmen i stykker, det var noget bagrundslys der ikke virkede. Jeg ringede til supporten og fik at vide at der ville stå en montør med en ny lcd skærm dagen efter. Den blev repareret og den har kørt godt lige siden.

Jeg undrer mig derfor over at Dell ikke vil reparere produktet, og så længe du er i garantiperioden har du ret til en funktionsdygtig maskine.

Har du en personlig kontaktperson hos Dell?

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :



Og det hedder:

3YR PREMIUM WARRANTY SUPPORT

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ringe ind og fejlmelde den. Da du har NBD, så skal de komme næste dag og rette fejlen. Det er ikke meningen at du selv skal prøve at udbedre fejlen.

Jeg har erhvervsmæssigt brugt Dell en del år, og der er aldrig nogen problemer.  Vi har så en account manager, der altid er klar til at hjælpe os. Stor ros til Dell herfra, jeg kan slet ikke forstå at de ikke vil hjælpe dig.

Har du prøvet at køre en diagnostic igennem? Hold FN nedde under boot, kan den selv finde fejlen, giver den dig en fejlkode, du kan give når du ringer ind.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ComputerLab:

Jeg ville ringe ind og fejlmelde den. Da du har NBD, så skal de komme næste dag og rette fejlen. Det er ikke meningen at du selv skal prøve at udbedre fejlen.

Jeg har erhvervsmæssigt brugt Dell en del år, og der er aldrig nogen problemer.  Vi har så en account manager, der altid er klar til at hjælpe os. Stor ros til Dell herfra, jeg kan slet ikke forstå at de ikke vil hjælpe dig.

Har du prøvet at køre en diagnostic igennem? Hold FN nedde under boot, kan den selv finde fejlen, giver den dig en fejlkode, du kan give når du ringer ind.

Mvh
Brian Jørgensen

Det er også det jeg ikke fatter, de vil ikke gøre noget som helst! Hverken det ene eller det andet. Jeg synes også ellers Dell er meget godt

Problemet er CPU Whine, som er en Hyle lyd fra processoren.

 

 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver diagnostic en fejlbesked? Eller kan den gennemføres uden fejl?

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke rigtig?

Jeg ved godt hvad mit problem er på min bærbar, der er CPU Whine. Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan snildt forestille mig at den supporter du får fat i hos Dell tænker "Øhh hvad for en fisk?" hvis du ringer og siger at du cpu whiner...

Så jeg tror det kræver en lidt mere teknisk tilgangsvinkel til at gøre dig forståelig omkring problemet overfor Dell :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejlkoden er dit "våben". Så prøv lige at lave den test.

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)