Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsdato og fysiks posteringsdato?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..Bent...det er det jeg mener.........!

Ingen kontanter....så kassekladderne/kontoudskrifterne må være o.k.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ethvert bogføringssystem datomarkerer posterne...det er simpelthen et krav i bogføringsloven.

Hvilken § i bogføringsloven. Syn's ikke lige, jeg kan finde den.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

§ 7 siger at registreringer skal foretages snarest muligt efter at de forhold som begrunder registreringen har fundet sted. For at man kan kontrollere om dette også sker vil det være nødvendigt med datomarkering men jeg tvivler på at det sker i praksis. I stedet kan man via uoverensstemmelser i beholdningsregnskaber (kasse/bank) og uregelmæssigheder konstatere hvis det ikke er sket.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

§ 7 siger at registreringer skal foretages snarest muligt efter at de forhold som begrunder registreringen har fundet sted. For at man kan kontrollere om dette også sker vil det være nødvendigt med datomarkering men jeg tvivler på at det sker i praksis. I stedet kan man via uoverensstemmelser i beholdningsregnskaber (kasse/bank) og uregelmæssigheder konstatere hvis det ikke er sket.  

Enig.

En decideret datomarkering må være en overfortolkning af lovens bestemmelser. Som du selv er inde på, at der flere metoder man kan benytte til at konstatere eventuelle uregelmæssigheder.

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du siger Espresso?

Skal jeg tolke det som om, der ikke "direkte" står, at der skal være en stempling af dato for hvornår bogføringen ,udover bogførings datoen, selvfølgelig :-)    er sket??

 

/Bo

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Brinkmann:

Hvad er det du siger Espresso?

Skal jeg tolke det som om, der ikke "direkte" står, at der skal være en stempling af dato for hvornår bogføringen ,udover bogførings datoen, selvfølgelig :-)    er sket??

/Bo

Jeg har ikke nærlæst bogføringsloven, så jeg skal lade det være usagt, om det står 'direkte' i bogføringsloven, at der skal ske en datostempling for hvornår bogføringen foretages.

Men du har ret i, at jeg - måske forkert? - har draget den fortolkning af §7, som Bent henviser til, at en kontrol på bogføringen kan ske ad flere kanaler end lige netop en datostempling. 

Jeg hører gerne din fortolkning, da det bekymrer mig, at mit økomomiprogram - Navision 3.56 - ikke, såvidt jeg kan se, datostempler de enkelte posteringer.

Der kan trækkes en posteringsjournal - men denne er uden datostempling.

 

 

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Brinkmann:

Hvad er det du siger Espresso?

Skal jeg tolke det som om, der ikke "direkte" står, at der skal være en stempling af dato for hvornår bogføringen ,udover bogførings datoen, selvfølgelig :-)    er sket??

/Bo

Jeg har ikke nærlæst bogføringsloven, så jeg skal lade det være usagt, om det står 'direkte' i bogføringsloven, at der skal ske en datostempling for hvornår bogføringen foretages.

Men du har ret i, at jeg - måske forkert? - har draget den fortolkning af §7, som Bent henviser til, at en kontrol på bogføringen kan ske ad flere kanaler end lige netop en datostempling. 

Jeg hører gerne din fortolkning, da det bekymrer mig, at mit økomomiprogram - Navision 3.56 - ikke, såvidt jeg kan se, datostempler de enkelte posteringer.

Der kan trækkes en posteringsjournal - men denne er uden datostempling.

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Espresso!

Jeg er næsten 100% sikker på, at denne datostempling foregår i en eller anden log.

Kender dog ikke nok til Navision for at kunne sige hvor.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har såmænd heller ikke nærlæst bogføringsloven men loven er rimeligt overordnet. Det er nok mere selve mindstekravsbekendtgørelsen man skal kigge på og her taler man om jævlige kasseafstemninger. Dvs. hyppige kasseafstemninger naturligvis baseret på virksomhedens art og omfang. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej Espresso!

Jeg er næsten 100% sikker på, at denne datostempling foregår i en eller anden log.

Kender dog ikke nok til Navision for at kunne sige hvor.

Har undersøgt spørgsmålet lidt mere. Navision 3.56 datostempler ikke!

Det er først i Navision Financials at datoen kommer på.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)