Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg som virksomhed låne penge ud til private?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tabu:
det er for langt ude at du er så uvidende

Nej : Det er for langt ude, at du ikke kan give folk et ordentligt svar på et spørgsmål. Formålet med denne type forum er jo netop at vi alle kan lære af hinanden, og den holdning du udviser er med til at ødelægge det for os alle. Hvis ikke du kan bidrage konstruktivt til debatten, syntes jeg personligt du burde undlade at afgive et svar, og så blot nøjes med at tænke dit.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Jeg vil skynde mig at sige, at jeg ikke har nogen konkret afgørelse. Men jeg mindes en sag, hvor en medarbejder - som vel ikke betragtes som en nærtstående part - er blevet beskattet af et rentefrit lån.

 

Godt husket .... Lån ydet til ansatte  kan beskatts efter ligningslovens § 16 som Bent korrekt nævnte ovenfor.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

meJensen:

Bent jeg orker simpelthen ikke en diskussion med dig, når du tydligvis ikke læser indlæggene i sin fulde længde. Læs mit seneste indlæg igen, og du vil finde svaret på dit første spørgsmål.

Omkring konkrete afgørelser:
- Den første sag du efterspørger er ikke noget jeg har givet udtryk for - prøv at læse mine tidligere indlæg igen...
- Eksempler på den anden sag bør du ret hurtigt kunne finde ved at søge på Google. Det er et glimrende værktøj til at finde afgørelser på SKAT's hjemmeside.

Jeg tror vi overordnet er enige om reglerne, og forstår egentlig ikke dit behov for at være aggressiv.

Jeg har såmænd læst indlæggene i deres fulde længde og jeg forstår fuldt ud hvad du skriver. Hvis mine ovenstående indlæg kan virke agressive så skal jeg da beklage det, men det kan måske skyldes at jeg har en fornemmelse af at du måske ikke har den allerstørste viden om skatteret. Det skal du såmænd ikke klandres for, men såvel Klovn som jeg selv har en mangeårig baggrund fra Skat og vi har også begge arbejdet på den anden side af bordet. Klovn har lagt det bag sig (forhåbentlig kun indtil videre da jeg godt kunne bruge ham her hjemme). Jeg selv rådgiver revisorer, advokater m.v. i skattespørgsmål. Derfor burde vi vide hvad vi taler om Big Smile

Jeg kan såmænd godt følge dig med hensyn til finansieringsvirksomhederne, men honest; Det er næppe hvad der er tale om her. Det du skriver med hensyn til beskatning op til markedsrente er forkert når vi taler om to parter som ikke er nærtstående parter (familiære) eller parter i et ansættelsesforhold og derfor skriver jeg at det ikke holder.

Der er hjemmel til beskatning af mangl. forrentning i familieforhold (bortset fra anfordringslån), lån mellem hovedaktionær og selskab, lån mellem koncernforbundne selskaber, samt lån ydet i ansættelsesforhold. I alle andre situationer vil der kun kunne gennemføres beskatning hvis långiver får en form for modydelse for den mangl. forrentning.

Google er et glimrende søgeværktøj men det er ikke fyldestgørende eller specielt velegnet når vi taler om skatteret. Nogle går på Skats hjemmeside under rådgiver og kigger på afgørelser, men det er uoverskueligt, hvis det handler om andet end at se de nyeste afgørelser/domme der er kommet. Andre - typisk rådgiverne - bruger systemer/databaser som Thomson eller Magnus, hvis man da ikke hører til den type som hellere vil kigge i "bøgerne".

Men kan du finde en afgørelse som underbygger at der skulle være grundlag for at gennemføre beskatning af et vennelån så kom da endelig med den Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra faxe
Tilmeldt 19. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

pænt goddag.

hvis du stadig har de lånemuligheder.

ville du måske kunne redde mit skind.

er du sød at kontakte mig på 42 74 35 65

eller pr. email: jannieirenewilken@Hotmail.com

det drejer sig om jeg vil søge et lån på 10.000kr

og afbetale med 1020kr i 10 mdr. og eller må du sige din pris :)

mvh jannie

Tilmeldt 5. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. 

er det muligt for dig at kontakte mig pr. E-mail? 

Mvh Kathrine 

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Låner du penge ud til folk du ikke kender, eller kun folk du kender?
Mvh Louise Hansen

Tilmeldt 14. Mar 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter

Hvis du stadig er interesseret i at låne penge ud, må du meget gerne kontakte mig.

De bedste hilsner, Line

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)