Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb fra Kina

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi er en lille forening, som muligvis er nødsaget til at indkøbe noget tennis udstyr (t-shirts, backpacks, ketchere) fra Kina.

Jeg har nu indsamlet nogle priser - alt sammen meget fint.

MEN.. nu er det jo så, at problemet og min manglende viden opstår.

Det er FOB - hvilket jeg umiddelbart kan få til at betyde, at jeg skal arrangere fragten, men at de betaler for at få det ombord??

Og hvad så ellers.. hvad skal jeg betale told, fragten og moms??

Og hvor henne kan jeg danne mig et overblik over hvad det koster at fragte og told?? moms er jeg med på hvad er..

Takker for hjælpen

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger herinde, kan du finde alle de svar, du efterlyser.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tenniscamp,

FOB = free on board
Dette betyder at afsender betaler de lokale omkostninger i Kina (transport til havnen/din speditørs lager, dokumenter, udførsel mm).
Du skal herefter betale fragten til Danmark, told, moms og levering hjem til dig (kan variere fra speditør til speditør).

Mht. told så ville jeg ringe til SKAT, de kan give dig den korrekte toldkode på alle de produkter du vil hente hjem (du kan også finde info her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=112508).
Selve fragten kan du spørge et par speditøre om - kræver dog at du ved følgende: vægt, mål (CBM), FOB hvilken havn i Kina og leveringsadresse i Danmark.

God weekend.

Vh. Jan
PS: jeg kan give dig en pris på fragten, men jeg skal bruge ovenstående info.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey..

Du har ret.. FOB = Free On Board, - d.v.s. at din leverandør betaler fragten til skib/fly... Og hvad så ja??? Jeg vil foreslå dig at tage kontakt til et speditør firma, og lade dem tage af alt det andet fragt/fortoldning m.v....  Prøv evt. hos DHL eller Fedex -  de kan googles, - og så google "fragt kina", - for at få en pris på "totalkoncept" fra en 3. lidt mindre aktør.

mvh, Ulrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tenniscamp:

Hejsa,

Vi er en lille forening, som muligvis er nødsaget til at indkøbe noget tennis udstyr (t-shirts, backpacks, ketchere) fra Kina.

Jeg har nu indsamlet nogle priser - alt sammen meget fint. 

Hej

Hvorfor er det lige i er nødsaget til at importere fra Kina?  Du bør holde dig fra at importere selv når du ingen erfaring har med import fra Fjernøsten, faren for at I bliver snydt rimelig stor.  Hvad vil du gøre hvis f.eks du modtager vare af for ringe kvalitet? eller du får leveret en gang kopivare?  Det er jo heller ikke ukendt af folk bliver snydt af sælger og aldrig modtager nogle vare.

Mht. told er det meget vanskeligt at sige hvad du skal betale for det afhænger af hver enkelt vares varekode.  udover told skal du  naturligvis betale 25 % moms.

Mvh.

Ravn

 

 

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er nød til at importere - eller måske nød til det - fordi vi ikke kan få det til den ønskede pris herhjemme....

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn har ret - import fra Østen er ikke nogen let ting. Og husk, når du får priserne, at told + moms også skal beregnes af fragten. Told på mange tekstilvarer ligger på ca. 12%. Så dit regnestykke bliver fx:

Indkøb: 100 kr + fragt 20 kr = 120 kr + told 12% = 134,40 + moms 25% = 168 kr. Hvilket i dette eksempel giver en samlet omkostning på næsten 70% mere end købsprisen. Dertil kommer, at du meget let bliver snydt, hvis du ikke ved, hvad du har med at gøre, og der er ingen sikkerhed for kvaliteten. Husk i øvrigt at parallelimport og/eller kopivarer kan give dig store problemer med myndighederne - i værste fald kan du få en bøde + beslaglæggelse.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tenniscamp:

Vi er nød til at importere - eller måske nød til det - fordi vi ikke kan få det til den ønskede pris herhjemme....

I disse finanskrise tidetr kan alt jo forhandkles også i DK.  En anden og lagt bedre mulighed vil formodenligt være at finde en leverandør i F.eks Tyskland eller England.

Mvh

Ravn

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

We are a professional Chinese company here in Denmark help Danish company sourcing their products out from China. We offer 40 minutes free consulting services to new customers like you, you are welcome to send your email to us to info@chinachain.dk and you are welcome to visit us on www.chinachain.dk or call Maria on + 45 60 48 08 92

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det regnestykke er forkert, moms er ikke en omkostning.

mvh.
Sam50

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)