Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbuds- og efterspørgselsforhold på det kinesiske marked?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 03:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Nu sker der jo en del paa det kinesiske marked lige pt der paavirker Kinesernes koebekraft, landets cashflow og dermed udbud/efterspoergsel. Men der findes en del artikler paa nettet (proev at google "supply and demand china textile domestic") og en af de bedre er der link til her http://www.cottoninc.com/TextileConsumer/Textile-Consumer-Vol-41/ ..

Skal du bruge noget mere up to date materiale kan jeg paa din email sende dig et telefon nummer/mail adresse paa en kineser der arbejder for peacebird og et par stykker der har egen textil fabrik her i oest kina.  Saa kan du gaa lige til kilden :)

Martin. 

  0086 135679 27398 mobil hvis andre spoergsmaal )

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange tak skal du have!

- Jeg forsøger mig lige frem med linket osv. først og hvis dette ikke rækker skriver jeg igen.

Mange tak for hjælpen, det var rart!

Mvh. Nicoline.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvilken slags tøj du tænker på. Markedet er lidt sjovt, for efter kinesisk nytår bliver der ikke solgt noget varmt tøj. Det er en måned siden og her uden for Shanghai hvor jeg bor, der er der 5 grader i dag. De vil ikke ofre penge på tøj de kun kan bruge en måned, så derfor er der ret stille i handelen lige nu.

Jeg har en tøjbutik her i byen og kan godt mærke en afmatning i salget. Flere butikker er lukket inden for de sidste par måneder. Vi køber selv tøj op på fabrikker, men får også meget direkte. Der kommer mange og spørger om vi vil have noget tøj i kommision, det er meget brugt. Det er jo uden risiko for os og jeg ved at mange af butikkerne fungerer på den måde.

Der er så alligevel ved at være lidt mangel på tøjet. Kineserne vil godt have tøj fra/beregnet til, Europa. De færreste vil dog betale prisen. Her koster tøj fra Only, Veromoda o.s.v. næsten det dobbelte af i Danmark. Når fabrikkerne sætter farten ned, så er der også færre "rester" til butikkerne. Flere af vores leverandører har ikke noget nyt for tiden og det har været et problem de sidste 2-3 måneder.

Nu er Kina jo stort, så der er naturligvis forskel på de enkelte områder. Her har vi efter en danskers opfattelse en vinter på 3-4 måneder og så 8-9 måneders sommer.

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret og de rigtig gode oplysninger!
Det er rart at få informationer omkring det kinesiske marked, på den måde!

- Er kineserne genrelt meget begjestret for vestlige produkter?

Mvh. Nicoline

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kineserne vil også gerne have varer i god kvalitet, det er bare ikke alle der har pengene. Der er nu alligevel rigtig mange kinesere der må siges at have samme levestandard som i Danmark og dermed også en vis købekraft.

Lidt om situationen her, du kan klikke i venstre side på linket om tekstil

 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rynke, igen et meget brugbart svar fra dig paa kina fronten, faar helt lyst til at se din butik :) ..

Jeg bor selv ude i Ningbo paa andet aar og mener vi tidligere har skrevet lidt sammen her paa amino. Jeg er dog ikke selvstaendig mere, men er ved at starte et sourcing kontor op for en af de store danske grossister og kunne vaere interresant at dyrke lidt fredags hygge med en person som dig. 

Giv lyd hvis interesse,

Nicoline, send mig din mail adresse paa personlig besked hvis du skal bruge kontakt info.

Martin   

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en lille butik, men vi har ramt et godt koncept, åbenbart. De fleste butikker i midtbyen kæmper mest med en husleje der kan få selv danske forretninger til at tabe pusten, derfor er der også mange der lukker for tiden. Vi har en kontrakt der løber 3 år endnu, så må vi se hvad der sker til den tid.

Ningbo er jo i nærheden, jeg bor i Suzhou. Jeg er ufrivillig selvstændig, da min kontrakt er løbet ud i sandet, så nu er det butikken og mit firma i Danmark hvor jeg sælger ting fra Kina.

flemming@suzhou.dk

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Prøv evt. også at kontakte www.erhvervsservice.dk det er Central Biblioteket i Herning som har en afdeling der arbejder med service af denne slags, det koster lidt, men til gengæld har de mange databaser de kan slå op i.

Hvis du definerer dit behov bedst muligt, så kan de sikkert hjælpe dig for en fornuftig skilling. De laver et tilbud som du så accepterer...

Good Luck

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for det!

- Mange tak for hjælpen alle, det  har været meget nyttigt!

Mvh. Nicoline

Fra Hørsholm
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

An Chinese company is here for you! We service our Danish customer by providing our professional and valuable services regards their business with China. We have free consulting time offer to our new customers like you. Please visit us at www.chinachain.dk or leave your message to us info@chinachain.dk. You are welcome to call us on +45 60 48 08 92 we will be on your service.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)