Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MONAVIE kommer snart til Danmark, skal du være med ?

Side 9 ud af 17 (162 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

For pokker vision.....

Det er dig der laver krig og ikke os andre.

Det ville faktisk være en ordentlig debat, hvis du begyndte at svare på alle de spørgsmål, der er kommet.

Det er vist kun dig selv der har 'raset' - jeg har ikke set andre end dig, der blev personlige

**************

Jeg tror da sagtens at det kan få succes i DK. Hvorfor ikke?

Hvis man fik forklaret ordentligt, hvorfor stifteren ikke er med mere - folk kan jo læse på nettet om hans tidligere MLM-produkt, der blev destrueret af FDA i USA - og nej, FDA er ikke en tilfældig hjemmeside fra en MLM'er der blev sur. Ligeledes havde toppen i organisationen (så vidt jeg kan læse mig til) snydt og bedraget i bedste Stein Bagger stil, med deres udannelsespapirer. 

http://www.fda.gov/bbs/topics/news/2003/new00976.html

http://www.fda.gov/FDAC/features/2004/204_illegal.html

Hvis man ikke, hver gang der kom kritik, blot sagde at det var en enkelt forhandler, der ødelagde det for andre - Hele idéen er jo netop et forhandlernet.

Det gør det alt for nemt at afskrive sig ansvaret, som det også er sket her. Jeg tror ikke et sekund på, at de ting der stod og stadig står på andre sites med monavie, om at det ødelægger kræftceller osv, kommer fra den enkelte forhandler. Det er bare en bekvem måde at markedsføre på, så man stadig kan afvise, at det har med moderselskabet at gøre.........ren strategi.

Hvis man redegør for, hvorfor det er så fantastisk et produkt, som der påstås

Hvis man redegør for alle de påstande om, hvad man gør for andre mennesker of godtgørende formål

Hvis man redegør for arbejdsforhold, for dem der plukker bær osv.

Altså.....hvis man spiller med åbne kort, så tror jeg da sagtens at det kan blive en succes. Der findes mange mennesker som 'køber' alt for dyre produkter, som dybest set ikke er bedre, end så maget andet (billigere).

Når jeg læser på nettet, står der mange steder, at den berømte Dr. Schauss (som der refereres til hos monavie), har gennemført en test af produktet på 12 personer og at der blot er tale om en pressemeddelelse via AIBMR, som sjovt nok er ejet af samme Dr. Strauss. Strauss løj om sin uddannelse, ved at påstå at han havde en Phd., uden have den. http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-9262070_ITM . Endvidere har politi tidligere lavet et raid på hans kontor, hvor de fandt illegale stoffer m.m. - Den slags skulle man nok undgå, for at få succes, vil jeg tro.

Jeg oplever at der er for meget 'gliden af' på kritiske spørgsmål og det får det til at virke lidt skummelt. Dem der er for fx. Monavie, vil se skriftlig dokumentation på al kritik, men leverer ikke selv nogen dokumentation for noget som helst - lidt dobbeltmorask imo.

Anders og Vision......skulle der være en sober og respektfuld debat?

Jack

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Udvikler.

Som sagt! 8 år som leverandør til Matas, så jeg kender reglerne som min egen baglomme. Det er rigtigt, at jeg må lave sundhedsanprisninger, men det er ikke anprisninger I efterspørger. Du vil have, at jeg skal poste et link til eksempelvis et studie, som dokumenterer Monavies antiinflammatoriske effekt, men det vil være at gå langt udover dansk lovgivning. Du siger nu, at vores produkt skal godkendes som lægemiddel. Det forholder sig sådan, at skal du have noget godkendt som lægemiddel, så skal det være for en specifik lidelse. Monavie er et kosttilskud, som har til hensigt at supplere den daglige kost.

Produktet har nogle physiologisk virkninger, idet nogle af produkterne kan have en positiv indvirkning på immunforsvar, kolesterol etc. Jeg skal give jer et lynkursus i kosttilskud og naturlægemidler. Indenfor kosttilskud og naturlægemidler læner man sig mere op ad bibliografisk dokumentation. Altså har men eksempelvis et produkt som Monavie pulse, som indeholder plantesteroler, så ved man, at plantesteroler er med til at sænke dit kolesterol. Vil du benytte sig at det claim på dit produkt, så skal du have en mængde i, som tilsvarer den mængde, som er anvendte i de mere end 500 studier om plantesteroler.

Monavie Active (som nok ikke bliver tilladt i Danmark) indeholder plantebaseret glucosamin. At glucosamin har en positiv indvirkning på led, er dokumenteret i utallige studier. Man har så tilsat den mængde glucosamin, som man ved virker,  hvilket gør Monavie active til et super produkt til led.

Går I en tur i Matas, så finder I en masse  naturlægemidler, men det er de færreste af dem, som har gennemgået selvstændige studier. Man ved, at kamille virker beroligende, at Ginseng virker opkvikkende etc. Derfor er det ikke nødvendigt at lave studier på det færdige produkt,  hvis blot man har en kvalitet, som tilsvarer den dokumenterede.

Så skal I have dokumentation, så må jeg igen bede jer om at bruge nettet. Søg på Monavie studies. Omkring kosttilskud, så kræver disse ikke samme dokumentation som lægemidler. Derfor er pilot studiet accepteret, hvis de har været publiceret. I kan også søge på Resveratrol, plantesteroler etc.

Som jeg tidligere har sagt, så har Monavie eneret på Dr. Schaus frysetørret Acai. Der vil naturligvis komme andre produkter, som kommer til at ligne Monavie meget. Men som med alting, så handler det i høj grad om branding. Jeg vil kunne kopiere samtlige kosttilskud på det danske marked, men det betyder altså ikke, at folk render ind og køber mit produkt. Prøv at kopiere Gerimax! Lav noget som er bedre! Og så se om I kan vælte Gerimax af pinden!

Det samme kommer til at ske med Monavie. Acai kommer til at ramme Danmark som en bølge, og her er det min overbevisning, at vi kommer til at stå med det stærkeste brand.

Og selvfølgelig har Monavie en meget højere produktionspris end andet juice. Der findes ikke mange andre juice, som benytter sig af ekstrakter eller frysetørret Acai.

Jeg drikker 2 flasker om måneden!

Hilsen

Anders 

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Business.

Du kører rundt i det samme! Vi har diskuteret påstanden om effekt på kræft til hudløshed.

Jeg kan desværre ikke finde artiklen om Dr. Schauss, så kan du måske sende et andet link, så jeg kan kommentere sagen.

Omkring redegørelse for arbejdsforhold, så kig på more projektet. Søg lidt rundt på nettet. Til tider forlanger I informationer, som er helt umuligt at skaffe. Jeg ved bare, at vi selv har ansat alle bønner, at vi sidste måned donerede mere end 1. mio til more projektet og at Monvie har forpligtet sig til at betale 200.000 USD til projektet.

Jeg opretter en anden profil på Amino, så I kan få links til studier på Acai, Glucosamin, Plantesteroler, Resveratrol etc. Skal jeg også dokumentere, at der er en sammenhæng mellem antioxidanter og sygdom?

Hilsen

Anders

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov forresten!

Google Resveratrol så finder I et interessant studie fra et dansk hospital!

Jeg skal drikke Pulse hver dag resten af livet!!!

Hilsen

Anders

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anders....det der var jo bare en sludder for en sladder!

Helt grundlæggende, så skal man ikke dokumentere virkninger af kosttilskud, da det netop er det det er. Man må altså ikke påstå, at det har diverse helbredende eller forebyggende virkninger, for så er det jo lægemidler og de SKAL dokumenteres. At dokumentere virkninger er dyrt, så hvis man godt ved, at der ikke er nogle, så undlader man at dokumentere....og nøjes med at kalde det kosttilskud o.lign.

Med de beløb du nævner ifm. Monavie, så er det mig komplet uforståeligt, at der ikke er penge til at dokumentere alle de fortræffelige virkninger ;o)

Dr. Schauss er en bedrager, hvis man skal stole på hvad der skrives i detaljer om manden mht. løgne om uddannelse og ulovlige stoffer osv., så det giver ikke meget kredit at benytte hans navn.

Blot fordi Schauss laver en pressemeddelelse via sit eget firma, betyder det ikke at det er accepteret - Accepteret af hvem?

Du glider stadig af på rolig og kritisk argumentation........så kan man jo ikke diskutere, vel?

Du får frysetørring til at lyde som om, at man skal sende en rumfærge i omløb omkring jorden. Frysetørring bruges i rigtig mange sammenhænge, uden at ting bliver ufattelig dyre. Kan du dokumentere hvad det er for særlige frysetørringsudgifter der løber ivejret?

Lad os prøve at holde os til de ting der nu er nævnt og så forklar venligst, uden at snakke udenom ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jack.

Sidder på arbejde lige nu! Arbejder med adfærdsvanskelig børn, så de har nok splittet det hele ad. Jeg bliver nødt til at løbe, men jeg lover dig, at jeg vender tilbage med en masse dokumentation. Dog vil jeg få andre til at poste dokumentation, som kan være i strid med dansk lovgivning.

Du/I skal bare vide, at det er denne slags debat, jeg har savnet. Jeg skal gøre mit bedste for at læsse jer til med dokumentation.

Omkring frysetørring så hænger det sådan her sammen. Vi kan ikke patentere naturen, men vi kan patentere ekstraktionsmetoder eller metoder til at frysetørre. Det er netop på det område, at alle firmaer investerer. Hvem kan lave den mest potente Ginseng? Hvem kan lave den meste potente Guarana? Og hvem kan lave den meste potente Acai frysetørring?

Jeg vender tilbage og tak for en god debat.

Omkring Schauss så venter jeg på noget dokumentation, for jeg kan ikke finde omtalte artikel.

Vi tales ved senere

Hilsen

Anders

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

 

Syntes det ligner plat No

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal ikke gøre mig til dommer for Monavie's egenskaber osv.

Men når det er sagt, så skal jeg blankt erkende, at der er visse ting, der taler imod produktet. En literpris på 100-200 kr er langt i overkanten af, hvad jeg nogensinde ville købe en juice til. Hvis produktet kommer i whisky-form, med eller uden gode egenskaber, så ville jeg måske være til at lokke.

Desuden skal man vente på sit produkt - det er ikke noget, man bare lige river ned af hylden i supermarkedet og det betyder, at på det punkt er jeg også tabt som kunde.

Det allervigtigste i al form for handel er - tilgængelighed og pris. Ingen af de to faktorer er opfyldt i dette tilfælde og derfor er rigtigt mange forbrugere udenfor rækkevidde. Kan vi ikke få det nu, så vil vi slet ikke have det.

Jeg håber, at I finder dette indlæg seriøst nok.

Fortsat god weekend!

Flemming

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle.

Fint indlæg Flemming. Jeg kan godt lide at forsvare Monavies produkt, og det er selvfølgelig forståeligt nok, at folk kan falde bagover, når de skal  betale kr. 160 -249 for en juice. Jeg vil i dette indlæg forsøge på at forklare forskellen mellem almindelige juice produkter og funktionelle juice produkter. Selvom min forklaring bliver rimeligt fyldestgørende, vil der naturligvis stadig være mange, som fortsat vil stille kritiske spørgsmål og forlange endnu mere dokumentation. Med andre ord så kan jeg ikke gøre alle tilfredse,  men i det mindste vil I nok få fornemmelsen af, at jeg har gjort et stort stykke arbejde ud af at vurdere Monavies produkt.

Hvad er en funktionel drik? En funktionel drik er en fødevare med en bestemt funktionel egenskab. Det er en fødevare, hvor man har tilsat koncentrerede mængder af stoffer, som bevisligt kan have en physiologisk indvirkning på kroppen. Lad mig give jer et eksempel med Monavie Pulse!

Jeg behøver ikke at gøre meget ud af at forklare, at der er en sammenhæng mellem indtag af antioxidanter og vores sundhed. Hensigten med Pulse har været, at skabe et produkt, som har en positiv indvirkning på kredsløb og kolesterol. Vi ved at antioxidanter hjælper kroppen med at bekæmpe frie radikaler, som har en direkte indvirkning på vores kredsløb. Så antioxidanter er gode at indtage, hvis man vil bevare et sundt kredsløb og kolesterol niveau i blodet. Monavie Pulse er rig på antioxidanter, aminosyrer, flavonoider, essentielle fedtsyrer etc.

Dog skal der i mange tilfælde mere til, hvis man har en tendens til for højt kolesterol. Derfor har man valgt at tilsætte plantesteroler, som bevisligt sænker kolesterol i blodet. Plantesteroler har fået en del opmærksomhed indenfor de sidste par år, da de pga. deres molykulære ændring er blevet kategoriseret som Novel Food i EU. Så der er postet mange penge i forskning og dokumentation af plantesteroler, og der kan ikke sås tvivl om deres virkning. Forskning viser også, at skal du have gavn af plantesteroler, så skal du indtage mindst 0,8 gram plantesteroler dagligt. Derfor har Monavie sørget for, at en fuld dagsdosis Pulse giver dig 0,8 gram plantesteroler.

Der findes også andre ingredienser, som har en positiv indvirkning på kredsløb og kolesterol. Eksempelvis essentielle fedtsyrer. Essentielle fedtsyrer er nok det område indenfor alternativ medicin, som får mest opmærksomhed for tiden. Forskere er ved at klarlægge, hvorfor essentielle fedtsyrer er så vigtige for kroppen. Desuden har man fundet ud af, at hvis man ændrer den molykulære sammensætning af fedtsyrer, så kan man designe fedtsyrer, så de virker målrettet på kroppen. Eksempler herpå er eye q, som er et af verdens førende kosttilskud til hjernen. Man har altså sammensat forskellige fedtsyrer, så de er med til at støtte vores hjernefunktion. Ligeledes kan man lave fedtsyreprodukter, som går målrettet på ledfunktion, kredsløb, kolesterol etc. Man har derfor tilsat essentielle fedtsyrer til Pulse, som bevisligt har en positiv indvirkning på kredsløb.

Et andet eksempel på et potent stof er Resveratrol. Man har gennem specielt de sidste 10 år forsket en del i rødvin. Man har så fundet ud af, at rødvin indeholder et stof, Resveratrol, som har en positiv indvirkning på vores krop, herunder kredsløb. Rødvin indeholder ca. 0,2 - 5,0 mg. Resveratrol per liter, men med moderne teknologi, er man nu i stand til at isolere Resveratrol, så man kan tilsætte det koncentreret til forskellige fødevarer. Dette er naturligvis en dyr process, da der går 200 liter rødvin til, hver gang du skal have 1 gram Resveratrol. Pulse indeholder Resveratrol.

Så når vi snakker pris, så kræver det virkelig en grundig gennemgang af produktet, inden man kan afgøre, om prisen er den rigtige. Hvis man sammenligner Monavie med almindelig Acai juice eller andre juice produkter, så sammenligner man æbler og pærer. Udover ovennævnte specielle ingredienser, så lad os kigge på vores Acai.

Normal Acai saft!

Acai bærrene blive bliver plukket og kommer i store kurve. Her ligger de ofte på ubestemt tid. Acai bærret er meget skrøbeligt, og alle indholdsstofferne er flygtige. Det betyder, at bærret har mistet halvdelen af sine essentielle stoffer allerede efter 48 timer. På et tidspunkt ankommer bærret til et mosteri. Her vil de blive sorteret, hvorefter de kommer i en presse. Acai bærerne presses hele, og saften kommer genne filtrering, så kerner og skal sorteres fra. Herefter får saften lov til at hvile i op til 12 timer, hvilket får alle de essentielle fedtsyrer til at flyde op til overfladen. Disse essentielle fedtsyrer skummes så af, da mange mener, at de ikke ser lækre ud i produktet. Til sidst opvarmes hele blandingen i 6 timer, så man får fjernet mikrobiologi. Til sidst kommes blandingen på flasker.

Monavie Acai.

Acai bærrene plukkes og kommes i kurve. Monavie acai bær skal være nedfrossen indenfor 24 timer, så de fragtes straks op af floderne, så de kan komme på køl. De blive først sorteret, hvorefter de blive frosset ned. Efterfølgende bliver bærrene så frysetørret, så vi får et fint Acai pulver. Fordelen ved pulveret er, at det er stabilt, indeholder alle essentielle stoffer og undersøgelser viser, at Monavies frysetørret pulver har 1.027 ORAC enheder per gram. Når Monavie skal tappes, så blandes det frysetørrede pulver med Acai pulp. Pulp er koncentreret Acai, hvor man har fjernet det meste vand. Pulp og det frysetørret pulver blandes nu med en blanding af 18 andre forskellige frugter og bær.

Blandingen blive varmet op i ganske få minutter, hvor efter den bliver tappet på flaske med det samme. Hos Monavie filtrerer vi ikke skal og frø fra. Vores produkt indeholder 14 - 16% solids (skin & frø), hvilket er 5 - 10 gange højere end andre produkter på markedet. Desuden filtrerer vi ikke de essentielle fedtsyrer fra, så de får lov til at blive i produktet. Det er derfor, at vores produkt kan klumpe lidt og altid skal rystes. Jeg har selv haft fornøjelsen af at sammenligne Monavie med andre Acai produkter. Vores blanding er næsten helt sort, lidt tykkere i konsistens, fyldt med kerner og skal, masser af essentielle fedtsyrer og ligner absolut ikke andre Acai produkter, som ofte er helt klare at se på.

Skulle I få lyst, kan I eventuelt lytte til Jeff Graham, som forklarer mere om vores unikke process http://www.blackdiamonduniversity.com/jeff-graham.asp?bhcp=1 

Som jeg tidligere har sagt, så skal jeg nok vende tilbage med dokumentation for plantesteroler, resveratrol, acai, fedtsyrer etc. Jeg ved  næsten ikke, hvor jeg skal starte, for der findes vel mere end 10.000 publicerede studier, som dokumenterer effekten af de forskellige ingredienser. Desuden er jeg som sagt underlagt visse regler i Danmark, så indlægget kommer til at være fra en anden. I kan også gå på pubmed.com og søge. Søger I på Resveratrol, så får I mere end 2.600 links til kliniske undersøgelser. Søger i på plant sterols får I mere end 6.000 hits. Søger I på Acai får I ca. 51. Søger I på antioxidanter får I 288.000 hits.

Som jeg har sagt tidligere, så læner funktionelle drikkevarer sig op ad bibliografisk dokumentation. Det er altså okay at henvise til forskning, som er udført på forskellige ingredienser, hvis du bruger en mængde ingrediens, som tilsvarer mængden anvendt i det klinisk forsøg. Det er derfor, at i sjældent ser forskning på færdigvarer.

Så når I spørger mig, om Monavie Pulse er dokumenteret, så er svaret følgende. Ja, produktet indeholder 0,8 gram plantesteroler per dagsdosis, og der findes mere end 500 studier, som dokumenterer virkningen af 0,8 gram plantesteroler. Og sådan kan jeg  blive ved med de andre ingredienser Pulse indeholder. Vi kan også lave samme øvelse med Monavie Active, som har tilsat Glucosamin og essentielle fedtsyrer. Alene glucosamine giver 17.356 hits på pubmed.com

Så prøv at søge lidt på pubmed.com, læs lidt om plantesteroler, læs lidt om Resveratrol, læs lidt om essentielle fedtsyrer og deres indvirkning på kredsløb og så kan I ikke længere være i tvivl om, at vores produkt har en positiv indvirkning på kroppen.

God læsning!

Med venlig hilsen

Anders Petersen

P.S. Nå, nu vil jeg gå ud og få mig et ordentligt glad Monavie! Skååååål!!!

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jack.

Har lavet et nyt indlæg, som forklarer lidt mere om dokumentation. Det vil samtidig skabe lidt klarhed omkring prisen på Monavie.

Som jeg har sagt tidligere, så har jeg leveret vare til helsekostbranchen i gennem mange år. Jeg vil give dig et priseksempel fra mit tidligere firma. Hvis du har en vare til kr. 200 i vejledende udsalgspris, så ser regnestykket således ud:

25% moms skal trækkes fra. 40% avance til butikken skal trækkes fra. Ca. 15% går til grossist lager (gennemfakturering), 6% i distribution etc. Skulle jeg finde udsalgspris, så tog jeg indkøbsprisen og gangede med 6-8! Så skulle jeg ramme en udsalgspris på kr. 200, så måtte jeg helst ikke give mere end kr. 25 i indkøb.

Hvis bare I forstod, hvad specialiserede ingredienser koster! Resveratrol kræver 200 liter rødvin for hver gram Resveratrol! Plantesteroler kommer fra højteknologiske virksomheder, som har investeret millioner i dokumentation, produktion og Novel Food godkendelser. De koster kassen, hvis du skal købe plantesteroler. Jeg har tidligere solgt plantesteroler, og du kommer til at betale mere end 1 kr. per 1 gram kapsel i INDKØB!!!

Kan du dokumentere, hvad der er for særlige frysetørringsudgifter, der løber i vejret. Det kan jeg naturligvis ikke, men læser du mit indlæg om vores fremstillingsproces, så giver det meget mening. Desuden bruger Monavie ret mange penge på at bevare regnskoven. Normalt fælder bønderne Acai træerne, når de har høstet bærrene. Monavie fælder ikke træerne, men lader dem få den tid der skal til, før de igen begynder at producere bær.

God læsning

Hilsen

Anders

Side 9 ud af 17 (162 indlæg)