Kære alle.
Som I er bekendt med, så arbejder jeg med Monavie. Jeg er umådeligt ked at den drejning denne debat har taget, for vi bevæger os væk fra udgangspunktet. Hvis folk ikke vil overbevises om, at Monavie er en god ide, så bliver de det aldrig. Så skal vi overhovedet vurdere, om Monavie får succes i Danmark, så bliver vi altså nødt til at kigge på produktet.
Man kan bygge meget på hype, men hvis du ikke har et produkt, som tilfører værdi til forbrugeren, så har du ingen forretning på sigt. Det er den primære årsag til, at der er så mange mlm firmaer, som skyder op i en fart, men så dør ud lige så hurtigt.
Som jeg har skrevet tidligere, så var det produktet, som fik mig ind i Monavie. Mine 8 år som leverandør til Matas, har udstyret mig med en evne til at vurdere et produkts potentiale. Det er med den viden, samt en markedsundersøgelse og forretningsplan, at jeg nu har starte med Monavie. Vi skal huske på, at det er de samme spilleregler som gælder, hvad enten man sælger sit produkt i Matas, Helsam eller gennem alternative kanaler som behandlere, fitnesscentre eller privatpersoner.
Den eneste måde Monavie folk kan komme til at tjene penge på, er ved at vi har et produkt, som folk gider at købe. Vi skal opbygge et stærkt brand, som almindelige mennesker kender og vil købe igen og igen. Vi skla benytte os af al den omtale produktet har fået i USA, hvor det i løbet af 4 år, er blevet et af de største brands overhovedet, og firmaet har solgt mere end 40 mio. flasker.
Hvis vi skal diskutere produktets potentiale i Danmark, så lad os snakke udfra andre produkter på markedet, indhold, potentiale for funktionelle drikkevarer etc. Det er meningsløst med indlæg som "jamen man kan jo bare spise frugterne i stedet". Vi ved at Wellness markedet er kommet for at blive, men jeg er da enig i, at hvis ingen røg, ingen var stresset, alle spiste 600 gram frugt om dagen, alle motionerede 30 min hver dag, alle spiste fisk 2 gange om ugen - ja, så ville mange wellness produkter være overflødige.
Så lad os kigge væk fra hypen. Hvad er den direkte årsag til, at et firma kan nå 9.000.000.000 kr. i omsætning på 4 år. At der stort set ikke findes een eneste nyhedsstation, som ikke har bragt historier om produktet og at selskabet i sidste måned fik 90.000 nye kunder?
Jeg vil give Perbj ret i, at der er alt for mange, som ikke får succes i mlm, men det skyldes at folk ikke tager sig tid til at vurdere produktet, men blot kaster sig ud i alting.
Jeg håber, at andre som arbejder med Monavie, har samme indstilling til forretningen som jeg har. Nemlig at vi skal have et meningsfyldt produkt, ikke lokke folk i forretningen, overholde lovgivningen og gå foran som et godt eksempel, så vi kan være med til at give hele branchen et tiltrængt løft. Så lad os holde os fra at blive personlige i denne debat, men i stedet argumentere for vores produkt og måde at drive forretning på.
Een ting er helt sikkert. Indenfor det næste år, kommer I alle til at læse om Monavie i det kulørte blade. Jeg har tidligere opbygget en del mærkevarer i Danmark, og vi kommer for alvor til at sætte Monavies produkt på landkortet. Og det er i virkeligheden det, som det hele drejer sig om. Nemlig at have en masse mennesker, som er glade for produktet, også selvom de ikke arbejder med Monavie.
God lørdag til jer alle.
Hilsen
Anders Petersen