Køb et Amino Sponsorlink
Sune Christesen ActiveWebs A/S - Dedikeret server | Virtuel server | Server hosting mm.
Ny hjemmeside? Kig forbi, så ta'r vi den derfra.
Bedste hilsner,Nicolai LønneFlyttefirma | Flytning København
Dato: 6/26/2006 11:37:33 PM Forfatter:Kim Gam-JensenHej Aminoer,Jeg sidder med en sag, der på den ene side ikke er livsvigtig for mig, men på den anden side principiel. Den er således:Jeg registrerede 6. oktober 2003 domænenavnet www.tropefisk.dk og oprettede en e-shop. På daværende tidspunkt var jeg uvidende om, at en anden person allerede tilbage i december 2000 havde registreret samme navn bare i ental (med endelsen ''en'') -og min uvidenhed er selvfølgelig ingen undskyldning.I 2005 gør en kunde mig første gang opmærksom på, at sidstnævnte domænenavn bliver brugt indenfor samme branche som min.Slår jeg domænenavnet op på www.archive.org (se http://web.archive.org/web/*/http://www.tropefisken.dk) fremgår det tydeligt, at netop i september 2004 påbegyndte ejeren af domænenavnet at udvikle indholdet på domænet indenfor samme branche som os.Mit spørgsmål er nu: Kan jeg på nogen måde gøre mig forhåbninger om at vinde rettet til brugen af domænenavnet, som der stadig ikke er nogen som helst funktionelt på?Jeg vil naturligvis tage en drøftelse med manden forinden jeg gør noget som helst, men vil gerne være velforberedt - derfor stiller jeg spørgsmålet her. Utroligt som folk tror de kan snuppe andre folks retsmæssige domæner. Ejeren af tropefisken.dk har registeret sit domæne 3 år før dig. Medmindre dit firma er registreret med varemærke før han registrerede sit domæne, kan du intet gøre. Derimod kan han gøre krav på dit domæne. Og det håber jeg egentlig han gør, siden du nu vil forsøge at fratvinge ans retsmæssige domæne med et generisk ord fra ham. Jeg overvejer at skrive en email til ham med instrukser om hvordan han undgår dit krav og derefter kan gøre modkrav.
// Jesper Skov
Utroligt som folk tror de kan snuppe andre folksretsmæssige domæner. Ejeren af tropefisken.dk har registeret sit domæne3 år før dig. Medmindre dit firma er registreret med varemærke før hanregistrerede sit domæne, kan du intet gøre. Derimod kan han gøre kravpå dit domæne. Og det håber jeg egentlig han gør, siden du nu vilforsøge at fratvinge ans retsmæssige domæne med et generisk ord fraham. Jeg overvejer at skrive en email til ham med instrukser om hvordanhan undgår dit krav og derefter kan gøre modkrav.
Dato: 6/27/2006 8:45:32 AMForfatter: Nicolai LønneRo på Tilsyneladendestartede tropefisk.dk selve forretningen før tropefisken.dkog hvis han i sin tid registrerede firmanavnet tropefisk som Regvaremærke, så vil jeg mene at han har retten til at drive forretningunder det navn og at andre ikke må lukrerer på det.