Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

etabler kontor i Kina

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

jeg har et spørgsmål og håber at der er så mange amino'er som muligt kan give gode råd :-)

Hvor og hvordan søger man hjælp hvis man gerne vil åbne et kontor i Kina og finde en(en som kan ansættes som manager) der kan snakke og skrive dansk så der ikke opstår kommunikationsproblemer og kan tage sig af alle import opgaver( fx. finde leverandører, afskibning, opfølgning osv.) for os?

PFT

Nan

Fra København
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg kan sætte dig op med nogle kontakter i Hong Kong som vil kende de rette folk i Kina, men  de taler ikke dansk. De taler generelt meget godt Engelsk og jeg har et par kontakter som er meget fornuftige.

Ulrik

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Går også med tanker om kontor med salg i Hong Kong.. Nogen der kender til ansættelses regler, løn, lje af kontor. osv ?

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan snakke med Asia Base. Det er et dansk firma der netop hjælper med at sætte virksonheder op i primært Kina. De kan også hjælpe dig med at rekrutere medarbejdere. Du skal nok ikke regne med at der er vildt mange kinesere i Kina, der er gode til Dansk, men man kunne jo prøve ved universiteterne hvor det er muligt at læse Dansk.

Jeg bor uden for Shanghai og mangler lidt at lave, men du tænker jo nok på en kinesisk løn.

Vær opmærksom på at der er stor forskel på HongKong og Kina. Også boligpriser og lønninger er i toppen når det kommer til HongKong og Shanghai. Nok er mange ting billige i Kina, men en lejlighed i Shanghai koster snildt 25.000-30.000 Kr/Kvm hvis man skal købe.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nan,

Skal det være i Kina? Jeg går ud fra, at det er på grund af en speciel type produkter I søger. Jeg er selv i gang med at etablere virksomhed i Malaysia, så ville bedre kunne hjælpe der.

Ellers har Dansk Eksportråd etableret et koncept, der hedder Din mand i Kina (tror jeg) og et firma, der hedder Asia Base har også hjulpet andre med det.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 5. Apr 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Nan

 hvis du ønsker at starte et kontor op i Kina, er der 3 muligheder..

1. Du kan sætte et virtuelt kontor op i HK, og lade dette kontor styre papirarbejdet, men arbejdet bliver udført i kina

 

2.Representative Office i China

Representative Office (RO) are established by foreign companies to engage in business liaison, product promotion, market research, exchange of technology and other permitted activities in China

3. Wholly foreign owned enterprise in china

The Wholly Foreign Owned Enterprise (WFOE) is a Limited liability company wholly owned by the foreign investor(s). In China, WFOEs were originally conceived for encouraged manufacturing activities that were either export orientated or introduced advanced technology. However, with China's entry into the WTO, these conditions were gradually abolished and the WFOE is increasingly being used for service providers such as a variety of consulting and management services, software development and trading as well.

hvis du ønsker flere oplysninger omkring start aft kontor herude i Kina, er du velkommen til at sende mig en privat besked

jegkan også hjælpe dig med at finde en dansk talende manager, som har flere års erfaring fra det kinesiske marked, og som bor i Shanghai Kina

MVH

Thmas

 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :

^ Der er også en 4. mulighed Wink

Man lejer et kontor og ansætter selv en eller 2 personer. Man betaler løn og leje kontant, så er man helt ude over registrering af firma. Hvis man bare skal bruge det til kontrol af varer fra underleverandører og forsendelse af varer, så er det ikke nødvendigt at være registreret.

WFOE koster penge at oprette og det kan tage en mindre evighed.

Tilmeldt 5. Apr 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rynke10

ja der er også denne 4 mulighed, som sagtens kan bruges, hvis kontoret skal bruges til feks kvalitets kontrol osv

Men hvis du så vil sende varer (ikke prøver), skal det være et registeret firma som afsender, eller vil du få problem i tolden.

Man kan så enten få producenten, til at stå som afsender, det kommer om an på om produkterne skal sendes til eget lager, eller direkte til en kunde, hvis det skal sendes til kunden er det jo ikke sikkeret at man er så intersseret i at kunden kender producenten.

derud over kan man betale et imp/exp firma til at stå som afsender mod betaling 

The minimum registered capital guides for various industries according to our practice in China, for instance Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen are given below

Consulting WFOE RMB 100,000 ~ RMB 500,000
Service WFOE RMB 100,000 ~ RMB 500,000
Hi-Tech WFOE RMB 100,000 ~ RMB 500,000
Trading WFOE / FICE RMB 500,000 ~ RMB 1 million
Food & Beverage WFOE RMB 500,000 ~ RMB 1 million
Manufacturing WFOE RMB 1 million or USD 140,000

HK company with rep office in china

10.000RMB

Thomas

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I de fleste tilfælde bliver du nødt til at lade producenten sende varerne alligevel, hvis du selv skal have export tilladelse, så koster det for alvor. Som du nævner er en oplagt mulighed at lade et export firma stå for forsendelse og papirer, de tager typisk 3% for at bruge deres exporttilladelse. Jeg har ikke registreret noget firma her i Kina, men jeg kan sagtens sende alle de ting jeg vil.

Et Rep-Office er oftest det letteste og billigste at oprette og normalt også fint nok, så længe man ikke selv producerer noget. Skal man sende direkte til kunder, så er det lettere at sende det over sit firma i Danmark først. De færreste kunder vil alligevel selv stå for fortoldning, så kunne de jo bare købe direkte, med de fordele og ulemper det giver.

De kan dog kræve større kapital ved stiftelse i visse situationer. Jeg så på et tidspunkt på en erhvervs bygning og den var offentligt ejet. Vi kunne leje den til en rimelig pris, men hvis vi registrerede firmaet med 2 Mill RMB, så ville de give os 30% rabat på huslejen. Men et lille kontor med en enkelt eller 2 medarbejdere kan laves for en rimelig sum penge.

Dansk Industri samarbejder med AsiaBase omkring koncepter Own Man In China -> OMIC. Der får man en medarbejder og en plads på et kontor. Det er nemt, men ikke helt billigt.  http://www.omic.dk/

 

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nan

Jeg er interesseret og kan hjælpe dig med opsætning af et kontor i Kina. 

Jeg er bosiddende i hjertet af Shanghai på andet år. Har bl.a. lavet flg. opgaver hos en dansk-fransk service-virksomhed: kvalitetskontrol, sourcing og div. ad hoc opgaver. Jeg er på nuværende tidspunkt på jagt efter et job, netop i Kina, hvor jeg kan bruge mine faglige og sproglige kompetencer. Jeg taler dansk, engelsk og kinesisk.

Venligst kontakt mig på pernille.shanghai@gmail.com  så tager vi en uformel snak.

Glæder mig til at høre fra dig.

Mvh

Pernille

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)