Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener facebook penge?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Men altså har du et link til din hjemmeside. og evt. nogle statistiker, så kan jeg godt hjælpe dig til hvordan du vil få mest ud af det.

- Men du skal jo regne med at man ikke bliver millionær bare fordi man sætter reklame på sin hjemmeside, det kræver et rigtig stort og loyalt publikum.

Hjemmesiderne er stadig under opbygning, men det drejer sig om studie-teknik.dk og studie-kalender.dk.

Det er to hjemmesider, hvor studerende kan søge hjælp og råd til studieteknikker, og de kan oprette en gratis studiekalender så de kan holde styr på lektier og afleveringer.

Men det forventes, at der er 500 unikker brugere, der ser deres kalender 3 gange om dagen, og at der på hver side er 2 reklamer. De tjekker kalenderen 365 dage om året (cirka), så alt i alt giver det 1.095.000 reklamevisninger årligt. Dette er selvfølgelig fiktive tal, men det er sådan det forventes at være om 6 måneder.

Kan du ud fra dette hjælpe mig, eller det skal være statistikker, der afspejler virkeligheden lige pt?

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er én mand, er 500 unikke brugere om dagen, et sundt tal at have - det kan dog være stivt at opnå, Har du et godt produkt, er jeg ikke i tvivl om du opnår det + mere.

Så skal jeg også vide, er det her 500 unikke brugere som alle sammen har et login. fordi det er jo ikke 100% af dine besøgende der kommer og logger ind.
- Alt efter hvilken slags side, eller system, er det største delen der slet ikke logger ind., Lad os sige amino, feks.. det kan godt være amino f.eks har 30.000 brugere registreret.
Men alligvel har siden næsten 100.000 unikke besøgende om måneden som ca. laver 1.000.000 sidevisninger om måneden.

Så hvis du har 500 der logger ind om dagen, Hvor mange har du så, som bare smugkigger?

Og du skal også gå efter at optimere så en bruger der logger ind ikke kun laver 3 sidevisninger, Det er meget, meget lidt. - Det er en typisk sidevisningstal, for folk som bare lander på din side fra google, klikker 1-2-3 og skrider igen.
En gen.s. bruger på facebook vil ejg skyde på laver omkring 100 sidevisninger om dagen. - kan du opnå en 1/5 del af det skal du være glad.

Så her er et mere fiktivt tal, om dagen
500 brugere, som logger ind, laver 20 sidevisninger hver
1500 kommer bare og kigger, laver 3 sidevisninger hver

det er 30.000 unikke sidevisninger om månden som laver 435.000 sidevisninger om måneden.

Her har du nok til at drive din hobby virksomhed, hvis vi siger du kan sælge dine 2 bannere til CPM 20, skudt ud fra din niche. Så vil du have en omsætning på 8.700kr om måneden, på hvert banner.,

Men din CPM kan self sættes højere hvis du er god til at sælge, Hvis placeringen er til det, og hvis du kan bevise dine statistiker.

Du vil have samme omsætning pr. banner hvis din Adsense CTR er på 2%, og du får 1$ pr. klik, men det er jeg ikke helt sikker på du kan opnå, da du har med en bruger skare, som er opvokset med annonce, og har lært at overse dem.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Tak for et rigtig godt svar! Dejligt du har lyst til at hjælpe med din viden.  

Det er også nogle af de beregninger jeg har arbejdet på.

Det er 500 unikker brugere, som med garanti logger ind hver dag og ser nogle sider.

Vedr. det med antal sidevisninger, hvordan kan man så på en smart måde forøge dette? Da det er en studiekalender, er de tre sidevisninger bygget på, at de: 1) logger ind 2) tjekker kalenderen med dertil hørende forum 3) tjekker forsiden og så logger de ud igen. De forbliver dog online en hel dag, så denne procedure sker kun en gang pr. bruger.

Så hvis de skal have 20 sidevisninger, kræver det enten at der komme mange funktioner eller at siden bliver reloaded flere gange....

Om det skal være CPC eller CPM så er det sikreste at sælge reklamer med CPM. Men her kommer næste spørgsmål:

Hvordan er det smartest at kontakte firmaerne? Og hvad skal man tilbyde dem? Er det nogle gode fif eller en grundlæggende fremgangsmåde?

Mange tak for de gode svar, lærer virkelig meget herinde.

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias! Vil du venligst kontakte mig, på forhånd tak.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)