Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener facebook penge?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin T:

Det goer de ikke. Sidst jeg saa et regnskab fra dem tabte de penge. Men deres indkomst er mest reklamer.
(Se http://www.marketingmagazine.co.uk/news/855386/Will-Facebook-ever-profit)

Youtube tabte i oevrigt ogsaa penge indtil Google koebte dem. Hvordan de klare sig nu er ikke til at sige

Jeg tror ikke du skal være i tvivl om de taber penge eller ej.! tror ikke en af verdens største sider ville fungere på den måde uden et massivt overskud. - desuden købte har de jo solgt 5% for flere milliarder i for et års tid siden eller 2., det er også penge i kassen.

Jeg sagdde heller ikke præcis at facebooks CTR er er mere end 0.02, tror faktisk det er emget godt.. men deres annoncer er også meget skjult i forhold til hvad du er i stand til at gøre på din egenside..

Men hvis vi siger der er 80.000.000 brugere på facebook, som hver generer 25 sidevisninger om dagen. og 0.02 af disse sidevisninger bliver et klik så har du 40.000.000 kliks om dagen. hvilket giver 1.200.000.000 kliks om måneden.. - Rimelig godt alligvel ;)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Jeg tror ikke du skal være i tvivl om de taber penge eller ej.! tror ikke en af verdens største sider ville fungere på den måde uden et massivt overskud. - desuden købte har de jo solgt 5% for flere milliarder i for et års tid siden eller 2., det er også penge i kassen.

Jeg sagdde heller ikke præcis at facebooks CTR er er mere end 0.02, tror faktisk det er emget godt.. men deres annoncer er også meget skjult i forhold til hvad du er i stand til at gøre på din egenside..

Men hvis vi siger der er 80.000.000 brugere på facebook, som hver generer 25 sidevisninger om dagen. og 0.02 af disse sidevisninger bliver et klik så har du 40.000.000 kliks om dagen. hvilket giver 1.200.000.000 kliks om måneden.. - Rimelig godt alligvel ;)

At sælge en del af en virksomhed betyder ikke penge i kassen til virksomheden. Det betyder penge i kassen til den der sælger en del af sin virksomhed ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Mathias Fisker:

Når de har så mange brugere er det klart, at de kan få det til at løbe rundt selv med så lille en procent del der klikker. Men hvad gør vi andre så? Os der har en mindre netportal?

Altså jeg ved de fleste tager imod betaling for impressions iforhold til kliks., det kan du også vælge på AdWords og Facebook Ads

Alt efter hvor snæver din niche kan du jo tage en højere CPM (Cost Per Thousand Impressions)., Du kunne alt, efter hvor god du er til at sælge, og hvor din niche er. starte med en CPM på 100, og så gå enten ned eller op alt efter hvad du lærer. - Men det er vigtig når du sælger til så høj CPM, at kunden virkelig føler at de bliver set på sitet.

Hvis du gerne bare vil have betaling via kliks kan du oprette en konto hos Google Adsense www.adsense.com, der får du en okay betaling, og så kan du leje lidt med placeringen af dine annoncer, så du får en højere klik rate, og en højere CPC (Cost Per Click)

Det er ikke umuligt at have en CTR ( Click Through Rate /procent som klikker) på 5%, hvilket altså er mange gange større end den du nævner på 0.02.

Men det kommer 100.000% and på hvor du placere din annoncer, hvordan du designer dine annoncer, og hvor relevant det er.- (Der er nnok ikke mange der når de surfer på en f.eks Spil-hjemmeside, klikker på annoncer for bleér), Get it?

 

Undskylder hvis min indlæg virker lidt rodet opstillet, men håber du forstår. men der er mange brugere her på Amino, der har blogs om de her ting, så du kan bare give dig til at læse.

Det var lige sådan et svar jeg kunne bruge til noget! 

Jeg havde bare læst at CPM var helt udelukket. Men vil det sige, at jeg skal fungere som sælger, personligt opsøge eventuelt annoncører, og så få dem til at indgå en aftale om CPM eller CPC alt afhængig af, hvad der passer kunden bedst? Eller er det bedre at finde et firma, der arrangerer sådanne aftaler med virksomheder, der ønsker at have reklame på hjemmesider

Hvis du har tålmodighed og tid, vil det være en rigtig stor hjælp, hvis du kunne guide mig lidt og give gode råd, som du netop har gjort? Skal deltage i YE (Young Enterprise) med virksomheden iStudy, så skulle gerne have styr på alt det her inden 14 dage. 

 

 

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:

At sælge en del af en virksomhed betyder ikke penge i kassen til virksomheden. Det betyder penge i kassen til den der sælger en del af sin virksomhed ;)

Self, men det er også = overskud, og som ejer at virksomhed, kan man jo vælge at smide de penge i. Hvis man føler for det!.

Det var lige sådan et svar jeg kunne bruge til noget! 

Jeg havde bare læst at CPM var helt udelukket. Men vil det sige, at jeg skal fungere som sælger, personligt opsøge eventuelt annoncører, og så få dem til at indgå en aftale om CPM eller CPC alt afhængig af, hvad der passer kunden bedst? Eller er det bedre at finde et firma, der arrangerer sådanne aftaler med virksomheder, der ønsker at have reklame på hjemmesider? 

Hvis du har tålmodighed og tid, vil det være en rigtig stor hjælp, hvis du kunne guide mig lidt og give gode råd, som du netop har gjort? Skal deltage i YE (Young Enterprise) med virksomheden iStudy, så skulle gerne have styr på alt det her inden 14 dage. 

Altså det kan altid bedst betale sig at enten at selv være sælger, eller at alliere dig med en freelancer som evt. kan sælge lidt på provision. - Men hvis det er bare fordi du vil have plastret siden til i reklamer, som ikke nødvendigvis giver så meget tilbage kan du prøve siderne; TradeDoubler EuroAds eller AdFair.
Men det er, ligesom adsense, betalt pr klik. så der er det din CTR performance der tæller.. Her på amino ved jeg at man kan købe reklamer fro xx Kr CPM, og når i den tid de ingen annoncører er, så bliver hullet erstattet med Adsense eller lign.

Du kunne evt kigge på at implementere phpMyAds i dit system, så kan du holde øje med 100% hvordan dine bannere performer.. - Her kan du også sætte en Adsense ind som placeholder, når der ikke er blevet solgt nogen reklamer. - Skidesmart.

- Ang, hjælp osv. så er jeg her på amino, men har ikke altid lige meget tid. Der er mange herinde som er langt mere kompetente end mig selv, det eneste jeg ved; er ved at følge med i diverse amino'ers blogs.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele hjælper jo på den samlede forståelse af, hvordan det hænger sammen. Det virker lidt uoverskuleigt når man ikke har arbejdet med det før.

Så tak for de gode svar! 

Når man kan få betaling for "lead," hvad betyder det så? Er det så det samme som CPM?

 

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lead er når en bruger klikker (A) kommer til B og går så til C, det kan være et salg i en webshop, et salg af et magasin, oprette en bruger, tilmelde sig et nyhedsbrev osv.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt uddybet er et lead f.eks
En bruger klikker på dit reklame banner for smartguy.dk, og hvis det er tradedoubler, så modtager han en cookie. og hvis han så køber noget hos smartguy.dk inde for de næste 45 dage, så modtager du enten en procentdel eller et fast beløb.

Beløbet på leads, kan i tilfælde godt være højt. - men leads er endnu sværre at få end bare kliks og visninger.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh ja det er det naturligvis. Så er det nok ikke det man skal satse på.

Det bedste udbytte får man vel af CPM kombineret med CPC, eller hvordan vil det bedste kunne betale sig at kombinere de enkelte reklametyper? Ønsker nemlig ikke at klistre hele siden ind i reklamer, det gør ofte siden mindre trodværdig i mine øjne.

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Men altså har du et link til din hjemmeside. og evt. nogle statistiker, så kan jeg godt hjælpe dig til hvordan du vil få mest ud af det.

- Men du skal jo regne med at man ikke bliver millionær bare fordi man sætter reklame på sin hjemmeside, det kræver et rigtig stort og loyalt publikum.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved ikke om dette høre tråden hjemme men jeg tager chancen.

Nogen der ved hvor mange bruger der er på FaceBook i Danmark, Sverige og Norge?

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)