Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener facebook penge?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

Kom til at fundere over, hvordan tjener bagmændene til facebook penge?

Er det udelukkende reklamepenge? Og i så fald, hvordan skaffer man sådanne reklameaftaler?

 

Mvh. Mathias

iStudy

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

// Jesper Skov

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kig lidt rundt på facebook, du kan også oprette annoncer derinde.. - En af de ting der er skide smart, er den måde man kan ramme sin målgruppe så nemt via facebook.

Tjek under "Ads and pages" har ikke lige det på dansk.

- Jeg troede det var tydeligt hvordan facebook tjener penge.. tænk på de har omkring 80.000.000 brugere. ;) og så skal der ikke meget matematik til at regne ud det godt kan svare sig. og når de har den her måde at oprette reklamer på, så har de heller ikke brug for at ansætte sælgere på samme måde som vi andre ville have.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fungerer det så med reklamer? Der findes kun de reklamer, hvor hjemmesiden tjener penge, hvis folk klikken på reklamen, ellers får man ikke noget ud af at have reklamer på siden. Så vidt jeg ved er det kun 0,02 % der klikker på en reklame.

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når de har så mange brugere er det klart, at de kan få det til at løbe rundt selv med så lille en procent del der klikker. Men hvad gør vi andre så? Os der har en mindre netportal?

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skov:

Reklamer - præcis som Google også gør det. Annoncører kan oprette sig her: http://www.facebook.com/advertising

 

Ikke kun præcis som på Google. På facebook kan du også bare betale dig fra at få dem til at lave en kæmpe omfattende kampagne og det er der nok flere større firmaer der gør.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mathias Fisker:

Når de har så mange brugere er det klart, at de kan få det til at løbe rundt selv med så lille en procent del der klikker. Men hvad gør vi andre så? Os der har en mindre netportal?

Altså jeg ved de fleste tager imod betaling for impressions iforhold til kliks., det kan du også vælge på AdWords og Facebook Ads

Alt efter hvor snæver din niche kan du jo tage en højere CPM (Cost Per Thousand Impressions)., Du kunne alt, efter hvor god du er til at sælge, og hvor din niche er. starte med en CPM på 100, og så gå enten ned eller op alt efter hvad du lærer. - Men det er vigtig når du sælger til så høj CPM, at kunden virkelig føler at de bliver set på sitet.

Hvis du gerne bare vil have betaling via kliks kan du oprette en konto hos Google Adsense www.adsense.com, der får du en okay betaling, og så kan du leje lidt med placeringen af dine annoncer, så du får en højere klik rate, og en højere CPC (Cost Per Click)

Det er ikke umuligt at have en CTR ( Click Through Rate /procent som klikker) på 5%, hvilket altså er mange gange større end den du nævner på 0.02.

Men det kommer 100.000% and på hvor du placere din annoncer, hvordan du designer dine annoncer, og hvor relevant det er.- (Der er nnok ikke mange der når de surfer på en f.eks Spil-hjemmeside, klikker på annoncer for bleér), Get it?

 

Undskylder hvis min indlæg virker lidt rodet opstillet, men håber du forstår. men der er mange brugere her på Amino, der har blogs om de her ting, så du kan bare give dig til at læse.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Joel H:

Jesper Skov:

Reklamer - præcis som Google også gør det. Annoncører kan oprette sig her: http://www.facebook.com/advertising

 

Ikke kun præcis som på Google. På facebook kan du også bare betale dig fra at få dem til at lave en kæmpe omfattende kampagne og det er der nok flere større firmaer der gør.



Tror jeg også godt Google kunne finde ud af :-)

 

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det goer de ikke. Sidst jeg saa et regnskab fra dem tabte de penge. Men deres indkomst er mest reklamer.
(Se http://www.marketingmagazine.co.uk/news/855386/Will-Facebook-ever-profit)

Youtube tabte i oevrigt ogsaa penge indtil Google koebte dem. Hvordan de klare sig nu er ikke til at sige.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skov:

Joel H:

Jesper Skov:

Reklamer - præcis som Google også gør det. Annoncører kan oprette sig her: http://www.facebook.com/advertising

 

Ikke kun præcis som på Google. På facebook kan du også bare betale dig fra at få dem til at lave en kæmpe omfattende kampagne og det er der nok flere større firmaer der gør.



Tror jeg også godt Google kunne finde ud af :-)

Ja, hvis du er interesseret i at Google laver en omfattende AdWords kampagne :-)

Jeg mener bare at der er forskel på disse. På Google kan du kun få AdWords annoncer, hvis de skal vises på selve Googles søgesider. Bannerannoncer mv. kan kun vises på indholdsnetværket.

Hvis du som annoncør er interesseret i at få bannere mv. på Facebook, så er det også muligt.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)