Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme toldsatser i EU

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Overvejer import af produkter fra USA. Er der forskel på hvilken told der skal betales ved import til eks. Tyskland (hvis man opretter en virksomhed i tyskland)  istedet for import til DK, for eksempelvis møbler?

Mener, kan der være fordel i forhold til told/afgifter at placere sin virksomhed andensteds i EU end DK, når markedet (kunder) er EU?

/almulimann

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger på told herinde får du masser af svar på dit spøgsmål.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Rent momsmæssigt kunne det være en fordel.

Ellers kan jeg ikke se....at toldssatser i EU har indflydelse herpå!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter,

Jeg fik ved en fejl tilsendt nogle varer til mit kontor i Danmark fra Kina. Det danske postvæsen lavede ged i det og varen blev sendt tilbage til Kina. Leverandøren sendte i stedet varen direkte til mig i Italien. Jeg kunne i forhold til oprindelige afregning sendt til Danmark, at jeg havde sparet 90 kr. ved at modtage pakken i Italien.

Tolden burde ikke gøre forskellen - men måske en anden vurdering af hvilken tarif der anvendes?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det kan kun være et andet toldtarif nr. der er blevet brugt, der gør foskellen.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten>> Du har ret, jeg som nybegynder kan og bør bruge søge funktion heftigt. Men gik lidt kold i det konkrete tilfælde her.  Men vil også fremover spørge "Søg"-knappen inden jeg stiller spørgsmålet.  :-)

 

Stor tak til al respons.

/Almulimann

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Toldsatserne er for en given varekode ens i hele den Europæiske Union (EU).  At du oplever en forskellig i den betalte told kan kun skyldes at der er brugt en anden varekode. 

Imodsætning til hvad folk tror er det faktisk til tider overordenlig svært at tarifere en vare rigtigt  dvs. at  bestemme hvad varekode varen skal have. Personligt har jeg ngang på gang oplevet at speditører bruger en forkert varekode og dermed beregner en forkert told, det er vigtigt at huske på at det er dig som importør der er ansvarlig for at bruge den rigtige varekode, gør man ikke det kan det få uoverskugelige økonomiske konsekvenser.

Derfor vil jeg altid anbefale at man får lavet en såkaldt BTO (bindende tariferings oplysning) hos SKAT på den pågældende vare, Så er du 100 % sikker på at anvendte varekode er rigtigt.

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)