Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for kontor i lejebolig?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et ApS som jeg driver fra min privat adresse, her har jeg et kontor som jeg driver virksomheden fra. Boligen er på 97 m2 og kontoret er 10,8 m2, huslejen er 8.218,00 kr/md inkl. vand og varme, deudover har jeg en udgift til el på 531,00 kr/md. Mit regnestykke ser derfor således ud:

Husleje: 8218 / 97 * 10,8 = 914,99 kr/md

El: 531 / 97 * 10,8  = 59,12 kr/md

I alt 974,11 kr/md

Kan jeg fradrage den udgift i min virksomhed og så bruge mine huslejekvitteringer og el-regninger som billag i regnskabet?

Kontoret bruges udelukkende til virksomheden, dog har jeg et akvarie stående - er det et problem, eller kan jeg evt. trække det fra :-) ?

Min virksomhed medføre at jeg bruger min private vaskemaskine og tørretumbler ca. 3-5 gange pr. uge i virksomhedsøjemed, hvilket betyder at ovennævente el-udgift ikke repræsentere den faktiske udgift. Kan jeg godtgøre at eludgiften skal være større, eller finde en pris pr. vask og fradrage den?

På forhånd tak jeres svar.

Mvh. Jean

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge lidt på det herinde. Som jeg læser det er det stort set umuligt og i hvert fald ikke besværet værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan dog prøve.

Er nok lidt nemmere at få fradrag for, end en lønmodtager, der har et arbejdsværelse.*S*

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener bestemt du skal prøve at få fradrag og jeg er enig i beregningen, forudsat at dit kontor ikke ligger i en kælder (vægter ikke så meget) . Akvariet ville jeg umiddelbart ikke se som et problem men man skulle jo tro at det var muligt at flytte hvis nogle lige pludselig fandt på at de godt ville ud og se kontoret. 

Udover selve boligen og forholdene vedr. kontoret er det ret afgørende hvad du ellers har af kontor til rådighed. Har du ikke andet kontor til rådighed og er det kontor som du anvender væsentligt mener jeg da at du har et godt argument at få fradrag på.

Du bør samtidig gøre det at du laver en lejeaftale mellem dig selskabet hvor du får en leje på 1.500-2.000 kr. pr. måned. Overskuddet af udlejningen efter fradrag af de opgjorte udgifter) indtægtsfører du så som kapitalindkomst. Det er en billigere beskatning end løn hvis du har negativ kapitalindkomst og hvis Skat brokker sig vil det blot blive beskattet som løn istedet for. Dvs. risikoen er begrænset.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber ikke det gør noget hvis jeg låner denne tråd lidt, til mit konkrete tilfælde.

Jeg og min kæreste bor i studiebolig nu, hvor jeg har mit varelager og min virksomhed. Virksomheden vokser, og jeg kan ikke længere være i studieboligen, så vi er ved at kigge efter noget nyt og konkret, hvor der er et værelse til mig, hvor jeg kan have min virksomhed. Her er det meningen, jeg vil sætte reoler op og arrangere mit varelager pænt, så det er til at finde rundt i og administrere, samt at jeg vil kunne have et skrivebord, og arbejde derfra med bogføring etc. Jeg benytter vores bredbåndsforbindelse, som vi giver 349 kr. om måneden for, og huslejen er om måneden 5179 ex. forbrug. Boligen vi konkret har set på er en 84 kvm. bolig, og det rum der skal sættes til side er kun til virksomheden - vi er nødt til at flytte for at få plads til at følge udviklingen. Værelset er 14 kvadrat meter.

Kan jeg få virksomheden til at betale husleje - og kan jeg trække det fra - samt hvor meget vil jeg med rimelighed kunne tage?

På forhånd mange, mange gange tak :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du gar mulighed for at få fradrag for  forholdsmæssig del af udgifterne til husleje, el og varme. Fradraget beregnes som en forholdsmæssig del af udgifterne til husleje, el og varme.

Det vil i dit tilfælde sige: 14/84 x 5179 per måned + 14/84 x udgifter til el, varme og vand per måned.

For en selvstændig erhvervsdrivende vil en erhvervsmæssig begrundelse for et arbejdsværelse i hjemmet kunne være, at virksomheden udelukkende drives fra boligen.

Muligheden for at arbejdsværelset kan bruges til private formål vil sædvanligvis kunne formindskes ad to veje:

Den ene situation er, at værelset har en så speciel indretning, at det ikke kan betragtes som et sædvanligt rum i en privat bolig. Helt oplagt er dette, hvor værelset f.eks. er indrettet som laboratorium.

Den anden situation er, at arbejdsværelset anvendes til erhvervsmæssige formål i så mange timer, at muligheden for privat brug reduceres væsentligt

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan måske godt lade sig gøre, men tror ikke det kan betale sig.

Du kan næsten være sikker på, at skat vil kigge nærmere på din virksomhed og dine regnskaber, hvis du forsøger.

Så skal du bare spilde yderligere tid på dem Confused

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rummet vil blive stort set kun indrettet til lager, således at den manglende lager mulighed som vi ikke har nu, kan tilgodeses. Et skrivebord, hvor jeg kan sætte min bærbare når jeg arbejder vil ikke være en hovedpart af arbejdsværelset.

Det er rart med afklaring her, for det er et punkt  jeg er lidt usikker på.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Runge:
Du kan næsten være sikker på, at skat vil kigge nærmere på din virksomhed og dine regnskaber, hvis du forsøger.


Jeg tror ikke Michelle med hendes beskrivelse behøver at bekymre sig videre om SKAT i denne sammenhæng!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Skat vil vanskeligt kunne betvivle at værelset udnyttes og ikke anvendes til andet. Forudsat selvfølgelig at vi taler om en virksomhed med en vis substans (omfang).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)