Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger I til min idé?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de rigtig gode svar - dem kan jeg virkelig bruge. Min målgruppe er rimelig afgrænset, men den skal være bred nok til at jeg kan få andre med :o)

Dorthe er 32 år, elsker økologi og ting fra små virksomheder, hun kan bestemt ikke li koncerne, hun vil gerne skille sig ud fra mængden og er ikke bange for at prøve noget nyt og spændende, hun kan lidt it, men tingene skal helst virke du når hun pakker det ud fra kassen. Hun er kreativ og kan godt li design og boligindretning. Og har en mellemlang uddannelse - muligvis noget socialt, men hun kan også have en ille forretning. Hun har børn - der er hurtlen.

Selvom Linux er nemt, siger min erfaring mig at i oplysningen må jeg inkludere problemerne, for at undgå skuffede kunder. JEg blir nødt til at sælge det på idealismen og unikaet, for at få folk til at sluge de efterhånden færre og færre begrænsninger.

Til RevisorOlsens spørgsmål: digitalsignatur (virker), netbank (mange virker, men nogle få gør ikke), fotoprogrammer (tjek), netværk (tjek - Vista kan stadig gi lidt knas), navision - virker ikke, men kan måske køre virtuelt, jeg anbefaler dig at finde et alternativt. Mange regnskabsprogrammer kan læse ud i et regneark og læse ind i et andet. På den måde kan de være mellemkompatible.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger I så til navnet Dream Computers - når computeren bli'r en drøm

Passer det til målgruppen? Sælger det? Hvad signalerer det for jer?

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere andre har været inde på, tror jeg desværre ikke at den almindelige forbruger er klar til Linux. Vi mennesker er generelt dovne og da alle kender Mac og Windows brugerflader, får du svært ved at overbevise dem om fortræffelighederne ved Linux/OS. De fleste får jo leveret MS Office o.lign. ved køb af ny computer - og derudover downloades de fleste programmer, efterhånden som man har brug for dem. Ved ikke, hvor mange der betaler licens.

Istedet for at gå efter den almindelige forbruger, tror jeg du vil ha' større success ved at gå efter mindre virksomheder, der ikke kan se fidusen i at betale tusindvis af kroner årligt til licenser, som de reelt set bruger for lidt til at retfærdiggøre udgiften.

Men ønsker dig held og lykke og håber du kan bevise, at jeg tager fejl :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, må desværre indrømme, at jeg ved, at jeg har en svær sag for. Jeg gad vide om, jeg kan ride på to heste - på en eller anden måde signalere to ting. Måske simpelthen lave en erhversdel og en privatdel?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle netbooks bliver solgt med Linux præinstalleret, hvilket for mig, er et signal om, at Linux er ved at være parat til den brede masse. Jeg nørdede selv med Debian for nogle år siden, og det var bestemt ikke noget jeg ville anbefale til den almindelige forbruger - men det ser ud til, at systemet er ved at være parat til at blive introduceret til den generelle forbruger, så jeg tror du er på rette spor. Særligt under denne finanskrise, er det jo et sted, hvor virksomheder, kan spare mange penge relativt let.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

chrholck:

Nogle netbooks bliver solgt med Linux præinstalleret, hvilket for mig, er et signal om, at Linux er ved at være parat til den brede masse. Jeg nørdede selv med Debian for nogle år siden, og det var bestemt ikke noget jeg ville anbefale til den almindelige forbruger - men det ser ud til, at systemet er ved at være parat til at blive introduceret til den generelle forbruger, så jeg tror du er på rette spor. Særligt under denne finanskrise, er det jo et sted, hvor virksomheder, kan spare mange penge relativt let.

Det er også præcist, det jeg tænker. Debian vil jeg dog aldrig anbefale til alm. forbrugere. Det er derfor jeg vælger Ubuntu. Jeg syntes dog kun, at Linux har sin eksistensberettigelse på dens frie idé - ellers kan man ligeså godt bruge Mac el. Windows. Derfor vil jeg bl.a. sælge det på den. 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 04:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hesselund.

Jeg har ikke en stand for skid på hvordan det hele er skruet sammen idag. Jeg er fra dengang man købte en tom 125Mhz maskine og med undren opdagede at den INTET kunne uden DOS 5.0 og Windows 3.0 ...

Men jeg ved lidt om hvad der kan få folk op af stolene. Og det er VALUE for MONEY. Så jeg ville nok, fordi dit projekt ER knald eller fald, tænke den lidt den anden vej rundt for at få Linux-ideen til at glide helt sukkerfrit ind.

Lav to parallelle kurser af hver 1 dags (3 timer+sammenlagt 1 times pause varighed). (Private ALTID en lørdag og mindre forretningsdrivende ALTID, som gå hjem træning. Det giver dig nogle hardcore gode relationer til potentielle købere og samtidig et MEGA fortrin i forhold til senere kundepleje.

Kurserne koster f.eks. 1500.- incl. moms (Af hensyn til de private) og beløbet fradrages i et evt køb inden for 8 dage efter kurset.

På den måde kender dine kunder både produktet og DIG inden købet. Og da det jo også bliver DIG der skal troubleshoote senere til en eller anden pris er det på kurserne at du skal sælge op på både hard og softwaren men så sandelig også på supporten.

Nogle vil sikkert være u-enige.

God kamp

Har du lyst til at sparke røv ?

http://jobbetfordig.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

rigtig god idé. Den vil jeg prøve at arbejde med. Problemet med kurser er, at du skal have en maskinpark. Hvis det kun er softwaren jeg vil vise dem og lære dem, har jeg en lokal skole, der bruger Linux.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Vedby:

Lav to parallelle kurser af hver 1 dags (3 timer+sammenlagt 1 times pause varighed). (Private ALTID en lørdag og mindre forretningsdrivende ALTID, som gå hjem træning. Det giver dig nogle hardcore gode relationer til potentielle købere og samtidig et MEGA fortrin i forhold til senere kundepleje.

Kurserne koster f.eks. 1500.- incl. moms (Af hensyn til de private) og beløbet fradrages i et evt køb inden for 8 dage efter kurset.

På den måde kender dine kunder både produktet og DIG inden købet. Og da det jo også bliver DIG der skal troubleshoote senere til en eller anden pris er det på kurserne at du skal sælge op på både hard og softwaren men så sandelig også på supporten.

Jeg er helt sikkert uenig. Igen, hvis din ide er, at private skal tage Linux ind, fordi det er billigere end Windows/Mac, så nytter det altså ikke, at de skal bruge penge først for at lære om systemet. Og hvis du samtidig lægger op til, at der er brug for support sidenhen, så har du igen et problem til hvorfor Linux er en fordel i forhold til brugervenligheden hos Windows, som folk kender. Den glider bare ikke ind hos den almindlige forbruger imo.

Holdningen er nok anderledes hos små- og mellemstore virksomheder.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær. 1.500,- er også mange penge for en privat.

Jeg syntes ikke support lyder afskrækkende og kurser er alligevel noget af det jeg vil tilbyde. Det skal være en nem vej.

Jeg ved ikke... den skal jeg lige tygge på. Heldigvis er der noget tid til shoppen kan gå i luften.

 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)