Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger I til min idé?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

jeg er ved at starte en webshop. Det hele er ved at klappe, og jeg mangler bare CVR-nummer og pbs registrering, så er jeg igang. Distributørerne er fundet. Men jeg vil gerne have respons på min idé. Den er ret simpel, jeg vil sælge computere med præinstalleret Ubuntu Linux til alm. mennesker. Derudover vil jeg sælge udstyr til - printer o.l. som virker til Linux. Ved at bruge mig som leverandør, garanterer jeg at man relativt nemt kan få det til at virke. Jeg vil slå pa open source idealistiske tankegang. Derudover vil jeg sælge kurser og support. En nem måde at komme igang med Linux. Maskinerne vil være opsat med det samme - intet bøvl der.

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hessellund

Hvis du skal sælge mig en computer med Linux. kommer du rigtig på arbejde,

med at overbevise mig om, at det er lykken. Tænker her på om det kan spille sammen

med f. eks netbank, navision, digital signatur, netværk. fotoprogramer osv.

´Kender en, der implementerde det, hos en større virksomhed. Her mistede han en stor

solid kunde.  Hvis det er til den almindelige bruger, har du måske en chance.

 

Men god vind Idea

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Synes det lyder helt ok som sådan. Du sælger et færdigt klart produkt og har gjort dig tanker om hvordan du kan tjene ydeligere på abonnementer og support.

Hvis jeg skulle stille et par frække spørgsmål ville det være, er alm. mennesker klar til Linux? jeg synes selv det er rigtig fedt med alternativer som Linux og andre  OS produkter, jeg har selv 25års IT erfaring som bruger, men der ville godt nok stadig skulle rigtig rigtig meget godt salgsarbejde til for at få mig til at købe IT kun med OS systemer, men ok jeg er også kun habil bruger og har absolut ingen udvikler gén i kroppen, men tror der ligger en "Hurdle" der du skal tænke over, om alm. mennsker er din målgruppe? og dem der er lidt mere nørder, de gør det vel selv?

Jeg vil betegne mig som en af de almindelige mennesker du nævner,  og kan godt se du sikkert kan lave nogle gode billige maskiner.

Lad os teste ideen? Hvordan ville du sælge produktet til mig? Jeg har selv et forslag men hører gerne dit.

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe... hvordan jeg vil sælge idéen til dig? Den er god! Jeg tager udfordringen :o)

Okay, det jeg vil sælge det på er idealisme, pris og ærlighed!

Idealisme: Det er så moderne med mikromejerier, mikrobryggerier, økologi etc. Her kommer friheden ind i billedet.

Pris: Meget er gratis eller væsentligt billigere til Linux. Du kan købe en pc hos mig til samme pris, som i Bilka. Men hos mig får du bare meget mere. Du får alt hvad du skal bruge og måske ikke ved hvad du skal bruge. For samme pris. Med nogle få klik har du installeret mere fra nettet: nemt, hurtigt og overskueligt.

Ærlighed: Jeg vil oplyse om, hvad du ikke kan - og hvad du får svært ved. Idealismen har sin pris. Men det meste kan lade sig gøre, og vi hjælper dig på vej.

Derudover vil jeg slå på brugervenlighed og flotte designede maskiner. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 04:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja synes nemlig den var god, at du skal "sælge" den til mig, det er jo det du skal senere...

Idealisme, det er din idealisme for Linux og OS produkter, det er helt i orden, du bør dog vende det om og se det fra kundens side.

1) Hvis jeg er lille selvstændig så er det min idealisme, så har jeg ingen idealisme tilbage til Linux. No

2) Lettere installeringer, er det også for mig som alm. bruger eller lidt over snit? Hvis ja så Yes ellers No

3) Bilka maskiner, kan du sikkert godt matche dem og så i pris, men så skal du nok leve af support til counter strike m.m. og det er der jo ikke noget galt i. Yes

4) Fede designs, køber jeg til ungerne m.m.  om de så er med på Linux YesNo

Jeg vil absolut ikke skyde din idé ned endnu, men det virker som om den er ret frisk?

Prøv følgende

Lav en Forretningsplan, den stiller tit mange frække spørgsmål der kan hjælpe med det endelige produkt

Husk og lav en SWOT (den er med i de fleste forretningsplaner idag)

Lav evt et udkast til et salgsbrev AIDA Model evt.

Tænk rigtig meget over hvem dine kunder er, hvor du vil møde dem og hvad der gør dig speciel

Da du jo sikkert er "Nørd"  Yes Stick out tongue lav evt. en projekt hjemmeside og lad folk herinde bedømme den som værket skrider frem.

Keep it simple and win...

Lad os høre fra dig

//

 

 

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 04:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja synes nemlig den var god, at du skal "sælge" den til mig, det er jo det du skal senere...

Idealisme, det er din idealisme for Linux og OS produkter, det er helt i orden, du bør dog vende det om og se det fra kundens side.

1) Hvis jeg er lille selvstændig så er det min idealisme, så har jeg ingen idealisme tilbage til Linux. No

2) Lettere installeringer, er det også for mig som alm. bruger eller lidt over snit? Hvis ja så Yes ellers No

3) Bilka maskiner, kan du sikkert godt matche dem og så i pris, men så skal du nok leve af support til counter strike m.m. og det er der jo ikke noget galt i. Yes

4) Fede designs, køber jeg til ungerne m.m.  om de så er med på Linux YesNo

Jeg vil absolut ikke skyde din idé ned endnu, men det virker som om den er ret frisk?

Prøv følgende

Lav en Forretningsplan, den stiller tit mange frække spørgsmål der kan hjælpe med det endelige produkt

Husk og lav en SWOT (den er med i de fleste forretningsplaner idag)

Lav evt et udkast til et salgsbrev AIDA Model evt.

Tænk rigtig meget over hvem dine kunder er, hvor du vil møde dem og hvad der gør dig speciel

Da du jo sikkert er "Nørd"  Yes Stick out tongue lav evt. en projekt hjemmeside og lad folk herinde bedømme den som værket skrider frem.

Keep it simple and win...

Lad os høre fra dig

//

 

 

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg sagde ville jeg sælge dem til alm. forbrugere. Jeg ved jeg har en svær sag for. Min idé er faktisk ikke så frisk - den er et halvt år gammel...

Jeg tror design betyder noget for alm. forbrugere. Idealisme - måske. Jeg har desværre ikke råd til markedsanalyser.

Ja, jeg mener at Linux er mere brugervenligt - især til at installere programmer. Min erfaring med at pushe Linux på Windows brugere, siger mig, at det faktisk er dem, der ikke er vant til Windows, der har nemmest ved at bruge Linux. Da de ikke først skal aflære sine behov, og ikke har vænnet sig til bestemte programmer og derfor først skal finde alternativer.

Nu prøvede jeg at sælge den til dig som privatperson, ikke som selvstændig erhvervsdrivende. Der ville jeg nok slå mere på pengepungen. De tusindvis af kroner du sparer i start omkostninger for meget avancerede programmer. Så sikkert det er - ingen yderligere firewall eller antivirus. Og så vil jeg slå på interkompatibilitet med de forskellige programmer imellem. Og at du kan gemme i Word, Excel etc Hvis der er behov for det kan man også - relativt - nemt få det på et Windows netværk. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så prøver jeg med en AIDA model. Det er gået lidt hurtigt. Men lad se:

A. Spar tusindvis af kroner på altid opdateret software.

I. Er du en lille virksomhed. Så kender du også problemet med softwareudgifter der løber løbsk. Inden du har fået det en af døren, opdager du at du skal købe et modul mere for at det kan opfylde dine behov. Snart kommer der også en ny version – skal du købe den?

 For den koster også tusindvis af kroner,

D. Løsningen hedder Linux. Det er ikke andet en fordel for en virksomhed. Linux er open source, og udviklet i fællesskab af tusininder af programører. Der yder deres yderst for at skabe et spændende, sikker og frem for alt gratis produkt. De fleste programmer til Linux er gratis eller meget billigere end deres konkurenter.

Vi hjælper dig i gang med en friere verden.

A. Hvorfor vente? Gå ind på vores hjemmesider og bestil et møde allerede i dag,

 

 

A Smart computer med masser af software for det halve?

I Kender du det, at når du har købt en computer. Ja, så kan den faktisk ingen ting. Du skal først til at finde programmer, købe dem og installere dem. Tusindvis af kroner går til – ja, hvad?

D Løsningen hedder Linux. Når du tænder computeren åbner der sig en verden af muligheder – kvit og frit, ingen begrænset periode. Tegne, skrive, spille, musik. Er der noget du mangler? Ja, så er det kun få klik væk. Ganske gratis. Hvordan det kan lade sig gøre? Fordi det er udviklet af tusinder af frivilige programører, der ku vil dig det bedste. Der er ingen store koncerner, der skal tjene på det. 

A. Køb din Linux pc hos os, og du vil nemt og enkelt blive fuldt ind i en friere verden!

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god ide, og jeg ville elske at se dig have succes med at få udbredt brugen af Linux. Jeg er ingeniør indenfor software udvikling og har selv brugt Linux intensivt i flere perioder, men sidder desværre fast i Windows nu.

Som jeg ser det, er det helt store spørgsmål: Hvem er din målgruppe?

Et par eksempler:
1. Virksomheder og selvstændige erhvervsdrivende på fuld tid:
Anskaffelsesomkostningen (computer + software) betyder noget, men endnu vigtigere er drift-omkostningerne, herunder tidsforbrug på bøvl og vedligeholdelse samt mulighed for hurtigt at få løst deres problemer.

2. Idealistiske computernørder:
Glem dem *S*. De kan selv installere og synes det er sjovt at bruge uanede mængder af tid på det, så de behøver ikke købe hos dig.

3. Selvstændige erhvervsdrivende på deltid.
Anskaffelsespris betyder meget. Linux med den store vifte af lettere begrænsede gratis programmer vil fint kunne opfylde manges behov. Ofte vil de dog være vandt til at bruge Windows, så de skal overbevises om, at Linux er et bedre valg for dem.

4. Almindelige (voksne) mennesker:
Anskaffelsespris på computer betyder alt. Softwaren kopierer de ulovligt fra venner og bekendte, så for dem er software i forvejen gratis :-)

5. Børn og unge:
Jeg vil tro at mange bruger computeren til at spille på. Mig bekendt har Linux et alvorligt problem med udvalget af spil.

Måske lyder det negativt, men det er typiske eksempler, som jeg har oplevet i mit forsøg på at overbevise folk om, at Linux er verdens federeste OS.

Hvem af disse 5 grupper satser du på at sælge mest til?
Det er den, du skal målrette din markedsføring og dine argumenter imod.

Rigtig meget held og lykke med projektet - jeg krydser fingre for at du får godt gang i salget.

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende i mine ører. Jeg er halvvejs nørd, og elsker at installere og rode med mine maskiner. Derimod er mine børn fuldstændig ligeglade, det skal bare virke når de tænder for maskinen, og ellers har jeg dem i røret et øjeblik efter. En maskine, der giver mulighed for, at børnene selv kan finde ud af det, og få de programmer de synes er fede, ville være en gave til enhver forælder. Men jeg tror også, at det skal virke til spil som Counter Strike, WoW, Diablo og andre spil i den kaliber, for det er der ungdommen er. Derudover skal de let og hurtigt kunne lave lektier på maskinen, og det skal helst ligne word og andre kendte programmer, som de er bekendte med fra skolen.

Som mindre selvstændig ved jeg ikke om jeg ville købe sådan en maskine. Jeg elsker min Mac til alt grafisk og kreativt, og min PC til hardcore bogføring, og så higer jeg til Google Chrome.

Ved ikke, om det er nogen hjælp - synes de ovenstående svar giver en masse gode råd og spørgsmål.

PS - Hvis maskinen skal sælges til den normale familie er det ret vigtigt, at den kan spille sammen med hjemme-netværk, hvor der er mange forskellige maskiner tilknyttet.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)