Det kan du ikke sætte op på den måde ;o)
Nogle af de ting der indgår i den beregning er fx.:
- Hvor meget skal du betale pr. klik
- Hvor god er din kampagne (overskrift, brødtekst, link)
- Hvordan er dine landing pages opbygget
- Hvor meget koster dine varer
- Hvor meget tjener du pr. salg
Listen er længere, men jeg er ikke ekspert. Jeg har dog researchet nok til, at jeg ved at man ikke bare kan sige om det kan betale sig med 500 besøgende eller ej, udfra dine tal alene.
Det kommer også an på branche, konkurrenter osv. - hvordan er dit site, i det hele taget osv.
Nogle siger at en konerteringsrate på 2% er ca. gennemsnittet (altså 2 salg pr. 100 besøgende via adwords), men der er ingen der siger at du kan opnå det før alt er optimeret....og så er der stadig ingen garantier - hvis du er heldig, bliver din konvertingsrate måske højere end gennemsnittet....hvem ved?
Hvis du ikke selv kan gøre det, skal du også huske at kalkulere med udgifter til den der skal lave søgeordsanalyse, opsætte dine adwords og vedligeholde dem.
Måske er Mikkel's www.seosupporten.dk en løsning for dig (overvejer den selv, men skal nok have hjælp til opstart fra een eller anden). Så kan du selv eksperimentere med det og se, hvad der kan betale sig.
Kort sagt........der er ingen der kan give dig svaret fra hoften, udfra dit spørgsmål.
Gå i gang med at researche lidt rundt omkring. Her på amino er der masser af tråde om adwords, så det er et godt sted at starte ;o)
Jack