Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal besøgende og Google reklamer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Hvor mange besøgende skal der til på ens site før Google reklamer giver økonomisk mening. jeg ved det afhænger af hvor mange som klikker, men der må være et index. Hvor meget kan man i snit forvente at indtjene med nedenstående besøgstal.

 

500 besøgende per dag.

1000 besøgende per dag.

2000 besøgende per dag.

5000 besøgende per dag.

1000 besøgende per dag.

På forhånd tak

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Min egen erfaring er at CPM ligger på omkring $25, hvilket vidst er meget normalt. Det vil sige $25 pr 1000 pageviews, altså ikke unikke besøgende.

Elle har jeg misforstået noget?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke sætte op på den måde ;o)

Nogle af de ting der indgår i den beregning er fx.:

  • Hvor meget skal du betale pr. klik
  • Hvor god er din kampagne (overskrift, brødtekst, link)
  • Hvordan er dine landing pages opbygget
  • Hvor meget koster dine varer
  • Hvor meget tjener du pr. salg

Listen er længere, men jeg er ikke ekspert. Jeg har dog researchet nok til, at jeg ved at man ikke bare kan sige om det kan betale sig med 500 besøgende eller ej, udfra dine tal alene.

Det kommer også an på branche, konkurrenter osv. - hvordan er dit site, i det hele taget osv.

Nogle siger at en konerteringsrate på 2% er ca. gennemsnittet (altså 2 salg pr. 100 besøgende via adwords), men der er ingen der siger at du kan opnå det før alt er optimeret....og så er der stadig ingen garantier - hvis du er heldig, bliver din konvertingsrate måske højere end gennemsnittet....hvem ved?

Hvis du ikke selv kan gøre det, skal du også huske at kalkulere med udgifter til den der skal lave søgeordsanalyse, opsætte dine adwords og vedligeholde dem.

Måske er Mikkel's www.seosupporten.dk en løsning for dig (overvejer den selv, men skal nok have hjælp til opstart fra een eller anden). Så kan du selv eksperimentere med det og se, hvad der kan betale sig.

Kort sagt........der er ingen der kan give dig svaret fra hoften, udfra dit spørgsmål.

Gå i gang med at researche lidt rundt omkring. Her på amino er der masser af tråde om adwords, så det er et godt sted at starte ;o)

 

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack

Jeg er ikke helt enig!

Der er jo ikke tale om et produkt der skal sælges, men et website med google adsense reklamer. Selvfølgelig kan man ikke sige hvor meget man vil tjene, da det afhænger af hvordan ens side er lavet og hvor aggressiv man er med sin annoncering, men man kan godt komme med nogle nogenlunde bud.

Jeg har faktisk haft den samme CPM på mine adense annoncer  i al den tid jeg har brugt dem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis han mener adsense og ikke adwords, så har du bestemt ret ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Begge,

Tak for svar.

Der er AdSense jeg overvejer. Jeg har et rimeligt attraktivt segment og få konkurrende sites.

på forhånd tak.

Simon

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er hverken et minimum eller maksimum for, hvor mange besøgende man skal have før AdSense kan betale sig. Det er klart, at en stor avis tjener langt mere på AdSense end en lille blog, men det betyder jo ikke, at indtjeningen ikke er god for blog-ejeren.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu koncentrerede de andre sig om Adwords, som åbenbart var den anden boldgade af reklamedelen, som du søgte.

Hvis du bruger AdSense kommer der igen en masse sædvanlige "Google-faktorer" i spil. En af de største er, som i mange andre tilfælde, relevansen. Og relevansen i AdSense-sammenhæng er værdien for de annoncører, som du sender besøgende til. Du ved sikkert allerede, at AdSense tilpasser sig indholdet på din hjemmeside, og viser reklamer, der indeholder nøgleord, som figurerer på din hjemmeside.

Hernæst er der placeringen af dine annoncer. Hvis du placerer dine annoncer, så det næsten er umuligt for brugeren ikke at trykke på dem, så opnår du selvfølgelig en større klikprocent (og i nogle få tilfælde vil du måske også tjene mere på denne måde), men Google vil opdage at konvertingen ryger i bund og bounce-raten i top. Det er ikke godt for dine AdSense-kroner. Derfor anbefaler jeg en middelvej, hvor du ikke gemmer reklamerne væk, men heller ikke gør dem møgirriterende. Irriterende er fint nok, de skal jo også klikkes på, men møgirriterende og svære at undgå er at strække den for vidt vil jeg mene.

Held og lykke herfra ;o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en lille sidenote, skal det siges, at du kan tjene lige fra 0 kr til 5 kr. pr. klik. Gennemsnittet for de annoncer jeg har kendskab til, ligger på cirka 1,5-2,0 kr. pr. klik, og det er den omtalte relevans, der tit afgører disse priser, men selvfølgelig også udbuddet af reklamer indenfor din branche.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rimelig svært (for ikke at sige umuligt) at lave en forventet indtjening på AdSense. Du kan have ord der ikke giver så meget den ene dag og den anden dag giver de rimelig ok.

Det kommer også an på hvilken slags side det er. Hvis det er et forum, så ligger indtjeningen i bund, men handler siden om at tjene penge, så ligger indtjeningen i top.

Det siges også at jo mere kedelig siden er jo mere kan du tjene. Men der er også nogle der kombinerer Adwords med Adsense og køber klik billigere end de får ind på klik fra deres side.

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)