Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage for et kursus?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

jeg har i sinde at  begynde at undervise i grundlæggende computerbrog - a la pc-kørekort. Hvor meget kan man tage for det? Kurset varer to dage af 16 timer. De skal selv finde lokaler. 

Jeg tænkte på at tage 500,- pr. mand dog min 3.200,-  er det for billigt? Jeg tænker jo også at det jo ikke er henvendt til virksomheder.

Skal der betales moms af undervisning?

 

Vh

 

Robert

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hessellund.

hessellund:
Kurset varer to dage af 16 timer.

Det er dælme nogle laaaaaaaaaaannnnnnnnnnnggggggggeee dage!  Sleep Tror nogen gider høre om Pc-brug i mere end 3-4 timer ad gangen?

Du kan nok tage mellem 800 og 1.200 pr. time + materialer. Selvfølgelig skal der betales moms.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg har dog været inde på Skats hjemmeside og læst mig til, at der ikke skal tages moms for undervisningen. Er der nogle der kan bekræfte dette?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan man ikke lige lige - altså at kurser er momsfrie. Der skelnes mellem, om der er tale om skolemæssig/ikke-skolemæssig undervisning, om kurserne er rettede mod private eller virksomheder og om undervisningen etableres med indjening for øje eller ej.

Læs mere her: http://anettesand.dk/2007/momsedeikke-momsede-kurser/

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret og linksene. Så hvis det er for at tjene penge på private er det momsfrit, mens det er for at tjene penge på virksomheder/institutioner er det momspligtigt. Det er da den omvendte verden Confused

Er aftenskoler mon en institution?

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tænk på at du skal investere i computere til kurserne, ellers skal folk have deres egen med - og DET er noget bøvl hvis der er mere end to kursister!

(Jeg er en gammel PC kørekort underviser-rotte)

Du skal have lokaler, lys, varme osv osv osv.

500 pr dag er ALT for lidt.

Prøv at google pc kørekort og se hvad andre tager - så får du en realistisk indstilling til prisniveauet :)

Hvis du vil tage ud til folk og undervise skal du gøre det på timebasis for nogen er kvikke og andre knap så kvikke - pas på hvad du lover! "PC Kørekort på 5 dage" - det er altså ikke alle der har brains til det :) (Jeg har undervist advokater der ikke kunne forstå hvorfor der lå en fodpedal på bordet - det var musen)

Aftenskoler har en helt særlig ordning - og hvis du er en dygtig underviser, så start med at undervise på AOF og FOF osv - de kan altid bruge ude i udkantsområderne og så får du øvet dig, får noget feedback og lærer alle de tossede (!) spørgsmål folk stiller.

Tag evt. et kursus i Voksenundervisning - det er penge givet godt ud :)

Held og lykke

Mette

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Undervisning på (tilskudsberettigede) aftenskoler er momsfrit.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at sætte kurset op i samarbejde med et oplysningsforbund.
Så ville du formentlig kunne få egnede lokaler stillet til rådighed, slippe for alt det administrative bøvl og stadig tjene et beløb, der minder om de ønskede 3200 kr.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de konstruktive svar. Nu er jeg meget klogere. Problemet er, at det er Linux jeg vil undervise i - men jeg venter nok. Jeg have ikke overvejet bøvlet nok. Men jeg vil tage et kursus i voksenundervisning, og så se tiden an.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)