Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en hobby SEO virksomhed en god idé?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle iværksættere. :)

Jeg har i flere år efterhånden brugt det meste af min fritid på at optimere mine små hobby hjemmesider, og er faktisk blevet meget god til det efterhånden, og er fx kommet på side 1 på et meget populært søgeord på under et år.

Jeg har lavet mange hjemmesider som jeg er ved at få op på side et i Google, men har efterhånden indset at det jeg syntes er sjovest er SEO arbejdet, og ikke at udtænke nye idé'er for hvad siderne skal indeholde.

Derfor har jeg tænkt på om der mon er plads til en "lille spiller" på markedet som jeg, og hvad nyopstartede firmaer har af ønsker?

Det skal naturligvis være billigt, men samtidig give oplevelsen af at de får noget for pengene. Kan man tillade sig at sige "kun kontakt via e-mail" da jeg også har et andet IT arbejde ved siden af?

Jeg har tænkt lidt på at lave en slags "startpakke" til noget ala 999 kr. som giver deres nye side et "start boost", og får dem godt igang på Google (vil ikke afsløre det hele) men der er naturligvis tale om "white hat" arbejde. Resultatet vil naturligvis variere alt efter hvilke søgeord der skal optimeres på, og ikke mindst på hvordan deres side er lavet. Tror i det er noget som firmaer ville se som et godt tilbud?

Når arbejdet med startpakken er gennemført, vil jeg så lave et tilbud på løbende veligeholdelse og forbedringer hvor prisen kan være alt lige fra 200 kr. pr. måned og op alt efter konkurrencen på de/det ønskede søgeord. 

Tror i det er en idé som der kan lykkes som et "hobby firma" til at starte med, og forhåbenlig udvikle sig til et rigtigt firma over tid? Til at starte med er indtjeningen ligegyldig, og jeg regner da også med at få en eller to reference-kunder  til at starte med som ikke skal betale for arbejdet.

 

Mvh

 Anders Nielsen

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Viby J
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

 

Jeg har sendt dig en personlig besked.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid en pm hvis det er... Kunne sikkert godt have vores interesse

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Der er altid plads til en spiller mere, og jeg tror rent faktisk at det er en god ide.. Jeg kender ikke så meget til markedet men ønsker dig held og lykke med projektet..!

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en god idé!

 

Smid lige et link til din hjemmeside når du engang får lavet sådan en!..

M  dfdf

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

anqders:

 jeg regner da også med at få en eller to reference-kunder  til at starte med som ikke skal betale for arbejdet.



Jeg har et par sider der skriger efter SEO hvis du mangler et par gode projekter...;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

He, kan se at ordet "gratis" skal bruges med forsigtighed her på siden. :-) ..men hvad med priser og kundeservice? Lyder det fornuftigt, eller forsøger alle nyopstartede firmaer aligevel at klare det hele selv?

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

He he...

anqders:
He, kan se at ordet "gratis" skal bruges med forsigtighed her på siden. :-)
Big Smile

Er nok også villig til at bruge lidt penge på SEO på mit firma´s hjemmeside, i stedet for at øse pengene i adwords reklamer.

Prisen er nok okay for de fleste, dog lavt i forhold til hvad SEO normalt koster, så nogle vil nok være skeptiske, men skulle nogle referencer jo gerne ændre på.

De fleste nystarede firmaer har rigeligt at se til, så bruger nok ikke så meget tid på at sætte sig ind i SEO også.

Det svære ved SEO er jo netop at det er en længere varig process, og det tror jeg faktisk ikke de fleste vil klare selv, hvis det kan gøres for rimelige penge.

Jeg tror helt klart du har et marked for det, og til den pris kan de fleste mindre firmaer også være med, og mange vil nok slet ikke overveje det selv, hvis det kan ordnes af en mere kyndig person, til den lave pris.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tænkt meget over det med prisen, syntes selv 999 kr. i opstart lyder billigt (men ikke så billigt at man bør være "mistænkelig".  Herefter må prisen jo så afhænge af hjemmesidens kvalitet og søgeord. Det "heldige" for mig må være at jeg godt kan tåle at lave det hele meget billigt da det i første omgang slet ikke gå ud på at tjene penge. Det var lidt noget andet hvis man kastede sig ud i det "all in".

I hvert fald så lyder det godt nok til at idéen nok ikke er så dum enda, så er allerede gået i gang med at lave endnu en hjemmeside til formålet. :) (Er jo nemt når man har gjort det alt for mange gange allerede). :D

 

Tak for de mange gode svar. :-) Jeg vender tilbage når min hjemmeside snart kommer i luften, og får brug for en god reference eller to.

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal efter min mening blot sørge for at specificere helt klart, hvad man kan forvente for de 999 kr. - hverken mere eller mindre. Bliver der eksempelvis lovet guld og grønne skove til en pris af 999 kr., ville jeg aldrig bide på krogen.

Om noget er billigt kan kun gøres op i forhold til, hvad man får. Hvis du formår at skrue et tilbud sammen, som er gennemskueligt, og hvor den lille iværksætter føler, at der er "value for money", så tror jeg på ideen. Sælger du blot en uspecificeret "startpakke", tror jeg ikke mange bider på. Hvis du ikke ønsker, at det skal være et fuldtidsfirma, så sørg for at gøre folk opmærksomme på det. Profilér dig mere som freelance frem for et firma og fremvis et par gode referencer – så tror jeg på ideen.

Selvfølgelig ville de også hjælpe, hvis din fremtidige side rent faktisk lå højt på Google på SEO-relaterede søgeord. Smile

 

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)