Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra drift til holding.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en aps selskab og et holding som har stiftet drift selskabet. Men der er kommet nogen krav i mit drift jeg ikke kan betale. Derfor vil jeg rykke alt aktivitet over i mit holding og så lave det til drift selskab. Skylder told og skat omkring 400000 ,- i moms og de vil ha penge nu og jeg kan ikke betale dem pga af en tabt retssag. Kan jeg bare flytte alt aktivitet derover og køre videre derfra uden de kan røre mig told og skat og div kreditorer.... Jeg har en god forretning men retssagen tog livet af min konto... skal jeg sende en konkurs begæring ind? eller vente på jeg bliver tvangsopløst eller hvordan synes i jeg skal forholde mig..

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke "bare flytte aktiviteten". Hvis du flytter aktiver uden betaling vil det blive omstødt ved datterens konkurs. + hvis holding og datter er stiftet med samme midler, vil holding være 0,00 værd, når datter går ned. Holding skal derfor have tilført kapital for at overleve..

Du skal tage et møde med en rådgiver nær dig om de konkrete forhold. Pga konkursrisiko vil du blive mødt med krav om deponering til sikkerhed for salær.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob..hvis nu der er flyttet udbytte op i holding, så er holding vel ikke 0 kr. værd?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men det skriver jeg jo heller ikke noget om...?

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg med på tråden igen.

 

Min plan er at jeg stiftér et helt nyt selskab. For det selskab jeg har nu som er ikke har det for godt er jo datter selskab til mit holding. Jeg går og tænker lidt på om det ikke ville være smart at få en ny direktør ind i selskabet inden det bliver tvansopløst af skat. For på den måde så slipper jeg jo for at møde op i skifteretten og hvis der mangler noget bilag osv. så kan det hele jo være overdraget til køber., Og så er det ikk mit ansvar. Er det ikke korrekt?

Jeg har hørt om en person der hedder Klaus Garde nielsen www.kgn.dk som tager sig af sådan nogle personer som MIG. Der står meget skidt om ham på nettet, men i hans branche så kan der jo næppe stå noget godt. :-) Men så er jeg jo ude som direktør og så burde de jo ikke kun jagte mig skat. ( medmindre jeg har lavet noget grov.)

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter pedal:
Og så er det ikk mit ansvar. Er det ikke korrekt

 

Næ, det er ikke korrekt, men du fedter en eller anden ind i det morads du selv har skabt... næppe helt etisk korrekt efter min vurdering

Peter pedal:
Men så er jeg jo ude som direktør og så burde de jo ikke kun jagte mig skat. ( medmindre jeg har lavet noget grov.)


Jammen det vil jo vise sig, hvad myndighederne vil anvende ressourcer på. God fornøjelse...Angry

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Een ting er ihvertfald helt sikkert. Du har brugt SKAT som kassekredit og det tager de som regel ikke særligt positivt. Så du skal nok regne med, at de kommer efter dig her. Den første person, som du møder i Skifteretten vil være SKAT's medarbejder - udover dommeren altså.

Hertil kommer, at du ikke kan løbe fra dit ansvar. Det, som der er sket i din periode som direktør, det er DU ansvarlig for. Du kan ikke bare tørre den sag af på en anden person, så det er helt sikkert, at du skal møde i Skifteretten. Desuden står du vel også som ejer af selskaberne?

Hvis jeg var dig, så ville jeg passe enormt meget på, hvad du gør nu og frem til konkursens realitet - hvilket er tidligst om et år. Tag kontakt med en gratis rådgivningsservice og få lidt hjælp herfra. Alt, hvad du gør i et selskab er ansvarspådragende, så begynd ikke at lave små numre. SKAT har set alle numre før og de finder ud af det. Hold dig til reglerne og manøvrer derefter.

Nu kender vi jo ikke typen af virksomhed, som du har. Men hvis du begynder at fjerne aktiver eller sælge dem til dig selv for småpenge, så får du seriøse problemer. Har du ingen aktiver, men kun formidler salg eller andet, så kan du starte en enkeltmandsvirksomhed eller stifte et helt nyt ApS med nye 125.000 og køre videre med dine gamle kunder. Men leg ikke med SKAT - for så leger de med dig, og det kommer til at gøre ondt.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Wauw for en moral!Ick!

Jeg er helt sikker på at den rigtige person for dig at få ombord på din skrantende robåd netop er Klaus Garde Nielsen .  Ingen tårer herfra hvis bundproppen ryger midt i Nordsøen!

Henrik

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror i har misforstået mig lidt:-) for selvfølgelig skal man ikke lege med skat. det er klart. Og har ikke brugt dem som kassekredit. Mit selskab har igennem årene har bare haft for mange udgifter i forhold til indtægter. Og jeg har importeret mange varer ude for EU.

De selskaber jeg har nu har jeg også overvejet at få en anden direktør ind under. Der har ikke været aktivitet i dem. da det ene r holding og det andet er ny stiftet.  Men er under stiftelse for ved ikk om jeg skal sætte mig selv ind som direktør.

Jeg står selvfølgelig for ansvar hvis jeg har lavet noget meget ulovligt i selskabet. Men jeg har ikke råd til at betale skat, derfor vil de nok tvangsopløse mig.

Henrik kender du noget til ham Klaus Garde Nielsen? for så vil jeg meget gerne høre lidt..

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ting mere.. Vil skat kunne gå efter det nye selskab? eller mit holding selskab som der ingen aktiver er i. Og kan man godt have en enkeltmands virksomhed? og et aps samtidig... Eller kan jeg sætte en ind som direktør og så eje anparterne uden nogen kan se det..

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)