Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genialt eller bare stupiditet...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung elev som studerer på elitegymnasiet, og har måske en genial eller stupid idé ;)...

Min kammerat og jeg sad fornylig og snakkede om at være selvstændige og vi faldt overfor et amerikansk franchise koncept som vi synes ville fungere genialt på det danske marked.

Konceptet eksisterer ikke på det danske på nuværende tidspunkt og vi stræber hårdt for at få det til at fungere her. Virksomheden har nogen krav og nogen af dem kan vi overkomme, et af de ting som vi så desværre ikke kan overkomme er kapital kravet. Virksomhederen kræver at man har en kapital på ca. 2.000.000 $ til rådighed, hvilket er et stort beløb. Jeg formoder at banken ikke vil låne os det, men hvad kan man så som alternativ gøre for at skaffe sig den kapital? Kan man få finansieret kapitalen igennem moderselskabet og derved måske garantere dem f.eks. 10 % af virksomhedens årlig omsætning som rente?

Jeg tager gerne imod gode råd ;)

Mvh.

Maiwand Burhan

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiwand.

Det lyder som et stort projekt, og som ung iværksætter lyder det til at være en alt for stor mundfuld. At drive en virksomhed under franchise er normalt ikke noget, man gør i fritiden, og jeg vil vædde med, at I bliver trætte af at være bundet til konceptets regler og begrænsninger inden for kort tid.

Men hvis I virkeligt brænder for det, så undersøg om der er nogle business angels med kapital på markedet. Jeg vil dog kraftigt fraråde det. Start i stedet i det små, og opbyg en masse succes på den måde.

Held og lykke! Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Tak for det gode råd, det er taget til eftertanke :)

Vi brænder virkelig for konceptet så det er et projekt vi gerne vil køre hele vejen igennem med. Hvad mener du med business angels med kapital på markedet?

Mvh.

Maiwand Burhan

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

12 milioner danske kroner er rigtig mange penge! Endda mange danske firmaer har ikke så mange penge! Det lyder som en stor mundfuld! Wink

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo rigtig mange penge, og jeg er udemærket klar over at mange danske firmaer ikke har så mange penge... Men er finansiering af franchiset ikke genialt igennem moderselskabet, hvis de nærmest garantere mig at få en pæn omsætning allerede det første år?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ah. Maiwand Burhan:

Hej Sebastian

Tak for det gode råd, det er taget til eftertanke :)

Vi brænder virkelig for konceptet så det er et projekt vi gerne vil køre hele vejen igennem med. Hvad mener du med business angels med kapital på markedet?

Mvh.

Maiwand Burhan

Business angels er investorer, der sprøjter vital kapital i potentielle høj-vækst-virksomheder. Læs mere på disse hjemmesider:

http://www.dvca.dk/sw7625.asp

http://www.ba-copenhagen.dk/

http://www.vaekstfonden.dk/Netvaerk/BusinessAngels.aspx

Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiwand Burhan

Prøv lige at tag en dyb indånding og kom så igang med at undersøge, hvorvidt systemet fungerer nogen andre steder, Der er mange der har lovet guld og grønne skove bare du lige kan skaffe 12mill. osv. Det her kræver virkelig forundersøgelse før I hopper ud i det.

MvH

Bertil V. Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil 

Jeg tager en dyb indånding med det samme ;). Selvfølgelig kræver det forundersøgelse før man hopper ud i det, og derfor arbejder vi pt. hårdt med at lave en forretningsplan og vurdere om det er rentabelt at investere i det, derudover har virksomheden selv lavet en undersøgelse for os, og ønsker at have en "afdeling" i DK.

Men mange tak for rådet.

Mvh.

Maiwand Burhan

 

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste som adskiller det geniale fra det stupide, er om du kan skabe en blivende succes på det.!!!

Shape the future, or die trying 8-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)