Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enmands firma og mad

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ååå ja. Det er mig igen.  Hvordan er det med mad og drikke vare.

Hvordan gør i andre når det kommer til mad og drikke vare.  Jeg tænker på at jeg tit tager min bil kl 7 og ikke er hjemme igen før kl 23.00 og derfor tit spiser mad ude i byen.  Hvordan gør jeg det på den bedste måde og her tænker jeg kun på penge.  Kan jeg få mit firma til at betale mit mad og så betale noget i skat eller skal jeg bare betale med mit privat dankort og så bare glemme alt om at få mit firma til at betale nogle af disse udgifter.  ( Jeg kan nemt have en måned hvor jeg har købt mad for 3000-6000 kr .  det er jo tit 1-3 gange på sådan en lang dag man skal have noget kost.

Håber i forstår hvad jeg prøver at komme til.   For der hvor jeg er ansat nu får jeg jeg X kr pr time jeg er væk fra huset over 4 timer.  Og ellers kan jeg komme med en Kvitering og få det hele beløb tilbage.

Det må jeg jo også kunne når jeg selv har et firma???

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke gør på den måde som enkeltmandsvirksomhed, beklager.

Der findes en masse snørklede regler, det korte svar er at det ikke kan betale sig.

Hvis du er ude med en model, kunde, leverandør el. lign. så kan du give en middag/drink/el. lign og trække det fra på repræsentationskontoen men her må du kun trække 12.5% moms fra.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm øvv   tak for et godt og hurtig svar

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvis du er ude med en model, kunde, leverandør el. lign. så kan du give en middag/drink/el. lign og trække det fra på repræsentationskontoen men her må du kun trække 12.5% moms fra.

Det er nu kun 25% af momsen du kan trække fra, dvs 6,25% ved repræsentation, og 25% skattemæssigt fradrag.

 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...fotograf...den er svær.....og slet ikke nu du kun er sig selv.

Såfremt du rejser og er væk mere end 24 timer, kan du bruge kost-og logisatserne mv., men ellers

er der ikke nogle muligheder.

Men såfremt du kører i privat bil, kan du da i det mindste få kørselspenge refunderet efter statens takster

vedrørende erhvervsmæssig kørsel.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Det er nu kun 25% af momsen du kan trække fra, dvs 6,25% ved repræsentation, og 25% skattemæssigt fradrag.

Tak for rettelsen, de kedelige detaljer ordner mit regnskabprogram og min revisor i fællesskab :)

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotografen:
hmm øvv   tak for et godt og hurtig svar

Nu har de andre skrevet hvor lidt økonomi der er i at trække maden fra. Du risikerer derudover bøvl med SKAT, så det er slet ikke værd at løbe risikoen.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i har alle ret.  Og det var bare en tænke.  Det med min bil tor jeg at jeg har styr på.   3,56 pr km op til 20.000km pr år.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

jSåfremt du rejser og er væk mere end 24 timer, kan du bruge kost-og logisatserne mv., men ellers

er der ikke nogle muligheder.

Det kan han faktisk kun få hvis der er tale om rejse med overnatning og overnatning skønnes nødvendigt i relation til arbejdstiden. Der er afgørelser på at eks. Odense - København ikke var tilstrækkeligt til at man anså overnatning nødvendiggjort.

Jeg mener så også at fotografen ville have et problem hvis han var i et anpartsselskab og måske sågar havde ansatte i dette selskab. Der har man jo også et problem hvis ikke medarbejderne betaler til en kantineordning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)