Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte sælgerfirma?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

Har nu kæmpet i et par måneder med at finde ud af, hvad søren jeg skulle beskæftige mig med. Har været på deperatens rand for at få IDEEN, og har været frustreret over, jeg ikke kunne komme på noget. Selfølgelig har der været et par ideer, men går ikke videre med dem, med mindre jeg føler jeg kan stå 100% inde for dem.
Min far, som beskæftiger sig med marketing/innovation på LEGO, har flere gange rådgivet mig, når jeg har søgt råd til diverse ideer jeg har fået. Hver gang siger han "Marcus.. du bliver ved og ved med at komme med ideer, men du får ikke gjort noget ved dem?". Jeg svarer så, det er fordi jeg ikke selv kan udføre dem. Dvs. jeg har fået diverse ideer til hjemmesider man evt. kunne lave, men har ingen erfaring indenfor at lave hjemmesider etc. Jeg kunne selfølgelig lære at lave hjemmesider, men så beklager jeg mig selv med det tager for langt tid, og det ikke kan betale sig, for min idé er nok ikke god nok alligevel.

Har så beskæftiget mig med Young Enterprise det sidste halv år, og har så tidlig som 2-3 uger siden, været til messe i Esbjerg. Der skulle vi fremføre vores produkt, som vi nu havde fremstillet. Der stod for jeg bl.a. markedsføringen samt at skulle fange de gæsterne der kom forbi standen opmærksomhed og så "sælge" produktet til dem. De fleste gæster var meget positive over min måde at sælge på, og sagde jeg var god til at "føle" på folk, hvordan de tolkede mig når jeg snakkede. Bl.a. sagde en af dommerne ved young enterprise også hun fandt mig som en meget interessant og god sælger, og det tog jeg selfølgelig til mig.

Jeg har siden jeg var 13 år, været aktiv bruger på diverse salgssider der findes på nettet, scootergalleri, baboom, dba, ebay samt qxl m.m. Jeg har altid godt kunne lide at sælge, være i kontakt med folk, og få profit, og det brænder jeg for. Derfor tænkte jeg det måske skulle være et sælgerfirma jeg kunne starte? Hvad jeg primært skal sælge, er jeg ikke lige helt sikker på, men mener at mine kompetencer som sælger, kunne bruges i diverse salgs-relaterede emner, hvor produktet der skal sælges, ikke kræver ALT for meget viden. Kunne evt. ansætte et par af mine venner, til at hjælpe mig senere, men dog starte ud selv i starten.

Der kommer mit spørgsmål så:

Kan man godt starte et sælgerfirma?
Hvordan kunne man evt. starte op?
Findes der specielle regler?

Jeg er simpelthen bare ude efter gode råd, som folk kan bidrage med, og håber på et par stykker :)

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus,

Det er egentlig en meget interessant idé. Og du er inde på det rette, for som du selv nævner, så er det her dine evner ligger.
Rigtig mange forskere, 'nørder', ingeniører m.fl. er superseje til at udvikle produkter, som vil revolutionere vores hverdag - men mange af produkterne kommer ikke længere end proto-type stadiet.. da en del af dem ikke evner at SÆLGE deres produkt. Og det er jo så her at DU er god.
Så hvis du kan få fat i nogen af de her gutter, evt. på Amino, via patentkontorerne, sætte sedler op på DTU og div. universiteter der uddanner ingeniører og andre tekniske elementer, så kan I partnere op og blive et godt team.

Af profil kan jeg så småt tolke dig til, i Insights Discovery-sprog (personlighedstest), til at være en GUL person. Gule personer er typisk sælgere, fuld fart på, bliver hurtigt distraherede og fortsætter med noget helt andet end de var igang med før. Men de er super gode sælgere (og iværksættere), hvis de vel at mærke bliver parret op med en til to andre persontyper, nemlig den RØDE, som er meget beslutsom (du tænker tanken.. den røde beslutter den!), og som kan føre an, og så den BLÅ, som er en meget struktureret person (find en person der bruger for meget tid i Excel, så har du som regel fat i en blå person). Dette vil skabe et godt mix, af dig som kan tænke tankerne, sælge, kombineret med den røde, som beslutter og holder dig på sporet, og samtidig den blå person som vil sætte struktur på det hele, og sørge for at I kommer lige i mål! :-)

Så find den smådominerende, beslutsomme person og Excelfanatikeren, som sætter alt i ringbind, og par op med dem. Herefter finder I ingeniøren eller opfinderen og får solgt denne produkt på verdensmarkedet :-).

Mvh Christian :)

 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Tusind tak for dit svar, det var i hvert fald noget jeg kunne bruge til noget! Du har helt ret, og tror jeg vil prøve og følge det du siger. Må sige din personlighedstest af mig er utroligt godt læst, for ja, det er sådan jeg er :-)

Jeg vil prøve og følge det du har sagt nu, og se hvor det leder mig, men igen tak for svaret :)!

Dbh Marcus

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus :-),

Anytime :)

Nu lever jeg bl.a. af at snakke med mennesker, læse deres CV'er og lave personlighedstests, så har vel lidt erfaring med i bagagen efterhånden :-).
Hvis du ikke kan finde de rette mennesker i din omgangskreds, så meld dig ind i et iværksætternetværk, JCI eller andet, hvor du helt sikkert vil møde folk med ovenstående evner. Undgå dog de hardcore salgsnetværk.. her tror jeg ikke på at du vil finde hvad du søger.

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i landet er du fra Marcus?

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Ja, det må man vidst sige du har :) Og du har helt ret i det med at finde de rette personer. Jeg har tidligere lavet innovations projekter med mine venner, og der har jeg valgt at være sammen med dem, pga. de var mine VENNER og ikke pga. deres kompetencer. Derfor er nok utrolig vigtig at finde de rigtige personer, så jeg får den 100 % rigtige sammensætning af et evt. salesteam. Tror jeg ska lidt på udkig nu så :)

Dbh Marcus :-)

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Morten Espersen

Jeg er fra Billund 7190, Jylland :)

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Morten Espersen

Det er done :)

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus,

Har du gjort dig klart, hvilken type produkter du gerne vil sælge, hvem kundegruppen skulle være og hvordan du/dit firma ville skulle aflønnes? Hvilken garanti har din leverandør for, at du udfører jobbet?

Send gerne en PM med dine tanker.

Mvh,
Michael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)