Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. SummaSummarum

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ved at være tid til at indberette moms, men af en eller anden grund kan jeg ikke klikke på "Opdater momskonti". Den er grået ud? Nogen som har oplevet det før og ved som er galt?

Der var ikke nogen problemer i sidste regnskabsår.

På konto 66900 (momsafregning) står der det beløb som jeg skal have tilbage i moms og som blev overført fra 2008 regnskabet.

Håber der er en som kan hjælpe.

På forhånd tak.

Hilsen
Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Det er jo ved at være tid til at indberette moms, men af en eller anden grund kan jeg ikke klikke på "Opdater momskonti". Den er grået ud? Nogen som har oplevet det før og ved som er galt?

Der var ikke nogen problemer i sidste regnskabsår.

På konto 66900 (momsafregning) står der det beløb som jeg skal have tilbage i moms og som blev overført fra 2008 regnskabet.

Håber der er en som kan hjælpe.

På forhånd tak.

Hilsen
Peter

Hej Peter.

Jeg sender til et uddrag af SummaSummarums tips og tricks.

Momsopdatering - opdaterer ikke
Problem:
Jeg har klikket på "Opdater momskonti", men der står stadig, at mine momskonti ikke er opdateret.
Løsning:
Når du klikker på "Opdater momskonti", opretter SummaSummrum poster i kladden til opdatering af dine momskonti. Så længe noget står i kladden er det ikke "rigtig gennemført". Linjerne kan slettes og ændres osv., så man kan ikke være sikker på, at det bliver bogført sådan.
Først efter bogføring af kladden, tømmes momskontiene og først herefter opfatter SummaSummarum momskontiene som opdateret og opdaterer beskeden under Overblik.
Hvis din kladde _er_ bogført og tom, så kan det skyldes, at du efter opdatering af momskontiene har bogført noget i den afsluttede momsperiode, således at der igen står moms på dine momskonti, som skal afregnes. Du kan få SummaSummarum til automatisk at lave posteringer, som tømmer kontiene for denne rest ved at klikke på knappen "Opdater momskonti".

Se mere på http://www.summarum.dk/tips.htm#momsopdatering.

Jeg håber, at du kan bruge det til noget. Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Jeg har læst Summa's tips og tricks og der står ikke noget som kan hjælpe mig. Mit problem er at jeg slet ikke kan trykke på den knap som hedder "Opdater Momskonti". Den er lysegrå så man kan ikke trykke på den Sad

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm...

Jeg går ud fra, at det er fjerde kvartal i 2008, du er i gang med. Kan dit problem ikke have noget at gøre med, at du har afsluttet regnskabet for 2008? Du vil så måske ikke kunne ændre/opdatere momskontiene.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er 4 kvartal 2008. Man skal aflsutte 2008 før man kan starte 2009 regnskabet.
Jeg tvivler på at man skal ændre/opdatere momskontiene i regnskab 2008 da man ved årsafslutning får det hele overført til 2009 regnskabet. Men det er der måske en ekspert i Summa som kan svare på?

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har samme problem og ville lige 'genoptrykke' indlægget. Har afsluttet regnskabet for 2008 og kan ikke opdatere momskonti i mit 2009 regnskab.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren har du fundet en løsning på problemet? Ellers er der jo ikke andet for end at gøre det manuelt.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Som den amatørnisse jeg er, kastede jeg mig ud i at gøre det mauelt. Faktisk var det ikke så svært (hvis eller jeg har gjort det rigtigt) for i mit 2009 regnskab var moms for 4q 2008 flyttet over på konto 66900 Momsafregning. Så, jeg indberettet beløbet hos SKAT, og da pengene var betalt, så debeterede jeg 66900 og krediterede banken. Herefter blev datoerne for næste momsafregning på overblikssiden automatisk opdateret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..jeg gør det gerne manuelt, men automatikken virker da så tilsyneladende.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)