Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

telefon, moms, skat, privatandel...?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ser du Jan....min oprindelige intention var at holde mig fagligt igang via Amino.

Selvfølgelig følger der da noget forretning med sig...og det er fint.

Men det drejer sig ikke kun om profit. Jeg kan godt lide iværksætteri/iværksættere og hjælper mange

af disse iværksættere oftest gratis. Selv lærer jeg da også enormt meget via Amino!

I løbet af en dag får jeg mange spørgsmål, både via PM fra Aminoer, E-mail, telefon mv., og hvorfor

ikke uddele af den viden jeg har.

Jeg har over 25 års erfaring i faget, både på den ene side af skrivebordet(revisor) og den anden(privatansat). Desuden

har jeg været udstationeret i Rusland og Baltikum, så kender en del til internationale forhold.

For mig er Amino et godt sted at være.*S*

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du er guld værd Peter, med din brede viden, dine hurtige svar og dine altid velmente beskeder. Ingen er for dygtige til at lære noget nyt, og dine indlæg giver mig altid nye perspektiver Big Smile Enhver af mine kunder vil få dit stempel i panden, hvis jeg kan gøre noget for det Geeked

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Susanne, tak for roserne!*S*

Bliver jo helt forlegen!

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Np - ros skal gives hvor ros er berettiget Wink

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo helt ret Susanne - lad os alle hejse flaget for Peter !!! :-)

Det er lidt af et mysterie hvordan han virker - jeg synes jeg får kunder nok ved at vaere et røvhul som jeg plejer - det må give endnu bedre at hjaelpe folk ! :-)

 

Peter har også hjulpet mig så jeg hejser flaget uden at traekke på ironien.

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Ja jeg er glad for at du er her... ;-)
Håber du svarer de mange spørgsmål jeg kommer til at stille den næste tid hvor jeg skal i gang med at lave regnskabet selv.

Du bør i øvrigt tjekke følgende tråd ud...
http://www.amino.dk/forums/p/51673/310135.aspx#310135

Gutten der startede den, har eftersøgt en af de aktive amino revisorer til tråden.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk haft en konkret sag (ved Landsskatteretten) hvor Skat ikke ville godkende en privat andel på 3.000 kr. fordi det var en selvstændig erhvervsdrivende. Det kunne vi ikke sige noget til, men vi kunne sige noget til at Skat bare vendte tingene på hovedet og istedet satte den private andel til 10.000 kr. og den erhvervsmæssige andel til 3.000 kr. Jeg førte den derfor til Landsskatteretten med det synspunkt at der ikke var foretaget en konkret vurdering/skøn af telefonudgifterne og fordelingen på privat/erhverv. Vi fik medhold sådan at forstå at vi fik godkendt en privat andel som var højere end de 3.000 kr. men stadig langt fra det "skøn" Skat havde foretaget.

I praksis bør revisor for mig at se bruge de 3.000 kr. uanset at bestemmelsen i ligningslovens § 16 kun omhandler lønmodtagere, herunder hovedaktionærer. Virkelighedens verden er jo at praksis er forældet. Det hedder sig at abonnementsudgiften for en telefon udenfor hjemmet er privat som Peter rigtigt anfører, men hvad lige med abonnementsordninger som fri snak, taletidskort m.v. Det er praksis slet ikke justeret i forhold til.

Og jo Peter laver et kæmpe arbejde her på Amino og har en bred paratviden. Det eneste jeg af og til har at udsætte på det - og det har jeg også sagt til ham personligt - er at det nogle gange går for stærkt og at der nogle gange måske svares lige lovligt indforstået, men det er ikke gennemgående, og folk har jo mulighed for at spørge igen.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak...Bent!

Ja...Bent...det går nok lidt stærkt engang imellem!*S*

Bortset fra det....synes da bestemt...at også du gør et super-arbejde her på Amino!

Du er en kapacitet på dit felt(har jeg vistnok skrevet tidligere), og jeg læser dine svar og uddybninger

gerne og med stor interesse!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo Peter men du sidder sikkert også nogle gange med den fornemmelse at man svarer på de samme ting igen og igen og det kan måske være et irrationsmoment og derved en årsag til lidt kortere og mere indforståede besvarelser. Derfor er det et eller andet sted også forståeligt nok. 

Jeg har det også sådan at jeg i perioder er nødt til at drosle det ned. Eks. den kursusrække jeg lige har været igennem og andre gange burde man måske gøre det som følge af andre presserende opgaver, men jeg gør det primært for at få inspiration. Ikke mindst inspiration til kurser for lettere øvede revisorer. De vil typisk få den lille virksomhed, herunder iværksætterne: Hvad er det for nogle spørgsmål de bliver mødt med, hvad rører der sig inde i hovedet på disse iværksættere. Det er Amino et ganske godt bud på.  

Jeg begriber bare ikke hvor du finder tiden til at være på faktisk næsten konstant. Det er imponerende.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vækker lige snakken om abonnementsafgift til live igen. Jeg skal nemlig til at købe en ny mobiltelefon, som skal bruges til både privat og erhverv, og i den forbindelse bliver jeg bundet til et abonnement, der koster omkring 600 kr om måneden. I dette abonnement er indeholdt 5 timers taletid, 500 MB datatrafik, 5000 sms og 500 mms. Det er således sandsynligt, at alt mit forbrug vil være dækket af abonnementafgiften, og at jeg dermed ikke vil modtage regninger på yderligere forbrug, som jeg ville kunne fordele imellem privaten og virksomheden.

Er det trods denne type abonnement, der reelt set består af forbrug og ikke et abonnementsgebyr, ikke muligt at trække en andel af abbonnementsafgiften fra i virksomheden? Jeg talte med en medarbejder i SKAT, der syntes, at jeg skulle fordele abbonnementsafgiften mellem privat og virksomhed forholdsmæssigt og tage opgøret med SKAT efterfølgende, hvis det skulle vise sig at de ikke ville acceptere det, men hvad siger I?

Mvh Gitte

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)