Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ting til mit firma

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Fotograf..du er helt rigtig på den!

Hvis du kan skaffe noget dokumentation på værdien fra en butik, så er den pot ude, og SKAT vil normalt acceptere.

 

Ok.  Jamen jeg kan heller ikke forstår hvorfor jeg ikke skulle gøre det.  Jeg har udstyr for mange penge. Og set med privat øjne så kan jeg altså kun se en fordel i at sælge det til mit firma.  Jeg får jo en håndfuld skatte frie penge og der er ikke noget synd i det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..det er bare all right at gøre.

Jeg har flere fotografer som kunder, der har solgt deres privat ejede udstyr ind i firmaet.

Så.....ingen problemer der.*S*

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen Mikjær.  Hvad skal du bruge den information til??  du kan ikke bruge mine Model nr eller serie nr til at besvare mit spørgsmål.

( men måske du mener at jeg skal skrive det på mit papir til mit rengskab.  Men det er jo klart jeg skal det)

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Nej..det er bare all right at gøre.

Jeg har flere fotografer som kunder, der har solgt deres privat ejede udstyr ind i firmaet.

Så.....ingen problemer der.*S*

 Peter igen igen igen x 1000  mange tak for dine gode svar.    Nogle gange får man bare nogle svar man ikke kan bruge til noget.  Men du kommer altid med de svar jeg søger..

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotografen:

Jamen så er jeg ikke med.     f.eks.

Hvis mit udstyr tilsammen har en værdi af f.eks.  15.000kr    Så kan jeg tage 15.000 kr over på min privat konto uden at skulle betale skat eller noget.

Men hvis jeg skulle have 15.000 kr i løn så skal jeg jo af med skat af de penge.  Så det må da være et mega + at sælge noget udstyr til sit firma.

Den ide med at få en til at fast sætte mit udtstyr her fra siden forstår jeg ikke.  Det kan man vel ikke bruge til noget.  Hvis det skal være noget skat kan bruge så skal det vel være en butik der laver et stykke papir på hvad værdien ville være.  ( jeg kunne jo bare selv lave en profile mere og så sætte en forkert pris)    Jeg ved selv godt 100% hvad brugt værdien er jeg vil bare gerne have information om hvordan skat vil have bevis for min pris.

Ja selvfølgelig kan du selv begå dokumentfalsk og lave dit eget "bevis" det er bare ulovligt.

Det er ikke ulovligt at bede en som arbejder med fotografering selv, om at lave en vurdering af dit brugte udstyr, og så bruge den vurdering som bilag. Som peter siger kan du også få en butik til det ... begge dele er ligefedt, bare det ikke er en i din familie eller en af dine nære venner, og så selvfølgelig at beløbet er realistisk.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bad ikke om serienummer, jeg spurgte om hvad det var for noget udstyr da jeg så i fald bedre kunne hjælpe dig med svar på dit spørgsmål.

Derudover behøver du ikke gætte på hvad jeg mener, det står som regel klart og tydeligt. På samme måde finder jeg det ret ubehøvlet af dig at du spørger om hjælp, du bliver kontaktet af folk der vil hjælpe men skal bruge flere oplysninger og når de beder dem om det starter du et mindrer krydsforhør, det bryder jeg mig ikke om og det mindsker min lyst til at hjælpe dig en anden gang.

Nu siger jeg det denne gang, så er der no-harm done og no hard feeling og jeg forventer du tænker over det næste gang.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom i tanke om, har du ikke tilfældigvis kvitteringerne liggende endnu?

I så fald kan du sætte dem ind i regnskabet sammen med en personlig faktura (En du som person skriver til dit firma) hvor du skriver "Brugt foto udstyr" og så sætter det til 50% af nyprisen. Den har jeg brugt mange gange, og det har ikke givet mig problemer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg bad ikke om serienummer, jeg spurgte om hvad det var for noget udstyr da jeg så i fald bedre kunne hjælpe dig med svar på dit spørgsmål.

Derudover behøver du ikke gætte på hvad jeg mener, det står som regel klart og tydeligt. På samme måde finder jeg det ret ubehøvlet af dig at du spørger om hjælp, du bliver kontaktet af folk der vil hjælpe men skal bruge flere oplysninger og når de beder dem om det starter du et mindrer krydsforhør, det bryder jeg mig ikke om og det mindsker min lyst til at hjælpe dig en anden gang.

Nu siger jeg det denne gang, så er der no-harm done og no hard feeling og jeg forventer du tænker over det næste gang.

øøø  sorry men det må være en høj hest.   jeg giver svar på de ting.

Copy paste af dit svar til mig.  "

Selvfølgelig kan jeg det? Drejer det sig om digital kammefra? Canon ? Nikon? Hvilke serier/modeller osv?"

Hvorfor skriver du så nu at du ikke vil have serie nr ???   For det gør du jo.  Så du har ikke noget at blive sur over.  jeg kunne bare ikke forstå hvad du skulle bruge et serie nr til  og det kan jeg som stadig ikke.     Men hvis du følger du har givet mig noget hjælp så skal du da have mange tak.   Men jeg gætter ikke jeg læser bare hvad du skriver og det skal jeg da prøve at husk på at la' være med når det kommer fra dig.

Livet er for kort til disse ting og jeg kom her for at få svar på en ting. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Kom i tanke om, har du ikke tilfældigvis kvitteringerne liggende endnu?

I så fald kan du sætte dem ind i regnskabet sammen med en personlig faktura (En du som person skriver til dit firma) hvor du skriver "Brugt foto udstyr" og så sætter det til 50% af nyprisen. Den har jeg brugt mange gange, og det har ikke givet mig problemer.

  Tak det var et svar jeg kunne bruge til noget.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)