Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en e-butik værd? Hjælp os lige i kloge e-handel og økonomi-kloge Aminoer

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Hej Martin

Antal af modtagere i mailliste tror jeg er meget svær at sætte værdi på. Nogle køber adresser som ikke er noget værd - og andre opsamler selv reelt interesserede. Disse konverterer langt bedre.

Måske man også kan bruge konverteringsraten til at fastsætte værdien - på en eller anden måde :·)

Rigtig god ide - glæder mig til at prøve den når den er klar.

Mange hilsener Helle

Hej Helle

Helt enig, men man kan sikkert godt få et fingerpeg på hvor vi skal hen.
Hvad har dine kostet at købe/indhente?

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrish:

Som jeg opfatter det, vil det forslag ikke gavne ret meget..

Sælgeren kan jo bare skrive meget enig i alle felter, hvordan skal en køber vurdere den slags, når man for det meste ikke kender til butikkens økonomi eller besøgende.

Jeg synes Martin's forslag er fint, med at man vurdere udfra omsætning, antal unikke brugere osv.. Det må være udemærket til at give en ca. pris.. Og så kan man som sagt forhandle videre derfra...

For det førte kan man selv få en ide om hvad butikken er værd og det gør sikkert at mange af de sælgere der i dag vil have 500.000 kr. for deres biks, selv forstår at den måske kun er 150.000 kr. værd og derfor har nemmere ved at sælge den til en lavere pris. Dertil er alt jo kun et oplæg til forhandling.
Mange køber og sælgere har en meget, meget forskellig opfattelse af hvad ting er værd. Og hvis vi sammen kan lave en "maskine" der kan give et fingerpeg om butikken er 25.000 eller 250.000 kr. værd, så er vi nået meget langt!

Dbh Martin 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Så kontakter og alt den slags kan ikke rigtigt bruges.

Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i.
Det er uhyre værdifuldt, hvis gode indkøbsaftaler kan overtages af en ny indehaver.
Det vil alt andet lige give en højere pris på shoppen.

Min shop fik en kickstart, idet jeg overtog tidligere indgåede gode indkøbsaftaler med leverandørerne.
Så det var særdeles værdifuldt for mig.

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Et lille eksempel.

1) En shop der er 1 år gammel,  vil give 5000kr i værdi

2) En shop der har eksisteret i 5 år vil give en værdi på 25000kr.

Det skal hænge sammen med besøgstallet. Dvs en shop der er 1 år gammel og har 200 besøgende om måneden vil efter det vi snakker om her give en værdi der er på 5000kr.

En shop der har eksisteret i 5 år og f.eks har 200.000 besøgende burde være langt mere vær en 25.000kr efter 5år på bagen. Synes ikke bare man kan sige 5000x5=25.000

kan du følge mig?

mvh

Morten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdi af lager, samt værdien sidste år.

Dertil kommer abonnementer i virksomheden, hvis denne da har dette og sidst og ikke mindst er det vigtigt at vide hvor mange penge der er invisteret i nye tiltag det sidste år.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopNord.dk - Knud:

Martin Thorborg:
Så kontakter og alt den slags kan ikke rigtigt bruges.

Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i.
Det er uhyre værdifuldt, hvis gode indkøbsaftaler kan overtages af en ny indehaver.
Det vil alt andet lige give en højere pris på shoppen.

Min shop fik en kickstart, idet jeg overtog tidligere indgåede gode indkøbsaftaler med leverandørerne.
Så det var særdeles værdifuldt for mig.

Jeg tror du misforstår mig.
Jeg siger ikke at det er ligegyldigt, men det er den slags ting man ikke rigtigt kan sætte ind i en formel.
Jeg anser det for den slags ting man kan snakke om og derefter justere prisen efter.
Men hvis du kan komme med et oplæg på hvordan det skal sættes på formel, så kom endelig med et bud.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

www.IndustriBasen.dk:

Hej Martin.

Et lille eksempel.

1) En shop der er 1 år gammel,  vil give 5000kr i værdi

2) En shop der har eksisteret i 5 år vil give en værdi på 25000kr.

Det skal hænge sammen med besøgstallet. Dvs en shop der er 1 år gammel og har 200 besøgende om måneden vil efter det vi snakker om her give en værdi der er på 5000kr.

En shop der har eksisteret i 5 år og f.eks har 200.000 besøgende burde være langt mere vær en 25.000kr efter 5år på bagen. Synes ikke bare man kan sige 5x5=25.

kan du følge mig?

mvh

Morten

Jeg tror du misforstår mig.
Shoppen på de 5 år vil være:

5 * 5.000 = 25.000 kr.
200.000 * 2 = 400.000 kr.
Ialt: 425.000 kr.

Så der er en vis forskel.

Det er bare tal jeg har fundet på, så kom endelig med jeres bud..

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når prisen på en butik skal vurderes, synes jeg også, det er relevant, hvor mange penge, der skal bindes i f.eks. lager. Altså om der er tale om væsentlige pengebindinger ud over købssummen. Det er ikke uden grund, at dropshipping virker så attraktivt.

Overskuddet skal korrigeres, hvis der er tale om en personligt ejet virksomhed. Hvis virksomheden er et ApS, hvor ejeren har fået løn, er overskuddet "retvisende". Men hvis ejerens løn skal tages af bundlinjen, skal der beregnes en driftsherreløn, som skal trækkes fra overskuddet, for at de to organiseringsformer kan sammenlignes.

 

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg drikker lige lidt mere kaffe og vågner op :-)

mvh

Morten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Værdi af lager, samt værdien sidste år.

Dertil kommer abonnementer i virksomheden, hvis denne da har dette og sidst og ikke mindst er det vigtigt at vide hvor mange penge der er invisteret i nye tiltag det sidste år.


Lager er ført på, god ide.
Investeringen er jeg mere usikker på og bør nok være noget man snakker om...

Dbh Martin

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)