Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min kammerat blevet fanget i et pyramidespil? (MLM)

Side 4 ud af 8 (80 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
AngryBird:

Jeg har selv været indblandet, og jeg var ved at gå fra totterne... MLM er byg på byg på byg... Han køber sig ind han køber flere ind og den næste køber endnu flere ind. Hvorfor ser folk ikke logikken i det lille spil?


Er man en snedig forretningsmand der kan manipulere med folk, så er man den perfekte til MLM. Og kan tjene kassen.



Jeg er da nysgerrig efter at høre hvad du har været med i. For mig handler det om omsætning, omsætning og omsætning...hvilket Allan også har sagt flere gange. Du snakker om spil, men kan man vinde noget?

For mig er det ganske enkelt, mine kunder skal gerne være glade for produkterne, mine samarbejdspartnere skal ligeledes være glade for produkterne. Er de ikke dette, så vil jeg ikke anbefale dem at fortsætte.

Din snak om at købe sig ind og købe flere ind forstår jeg ikke, men jeg har heller ikke sat mig ind i de forskellige selskaber.

Du er overrasket over vi er så "fatsvage" og jeg er overrasket over at man ikke kigger mere på de personer som efterhånden taler for MLM samt de medier (udenlandske) som fortæller mere om branchen bl.a. Forbes og Wall Street Journal. Hvorfor har Clinton tidligere været fremme, hvorfor roser Robert Kiyosaki forretningsformen?

Hvis man ikke gider MLM, så er muligheden for at have forretningen som en webshop der jo også, hvor man selv står for al markedsføringen, der er ingen der "sælger" for en, og alle er "rene kunder".
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

AngryBird,

Tag det nu roligt AngryBird det skulle jo nødigt ende i det rene PiP vel! Det er nu ikke alt der er organiseret i niveauer der er ulovligt!

Og vi har jo set mange steder hvorledes der manipuleres i salget med markederne og kunderne og det ser bestemt ikke godt ud - det er vi enige i.

Men derfor kan vi ikke være bekendt at antage at sådan er de alle sammen vel?

- jeg synes det er ok at man forsøger sig og drager egne erfaringer. Det kunne jo medføre at man ender op med at få en god oplevelse og forretning det er altså muligt, men det er via den hårde vej - men det er også muligt at man får lært så meget om administration, skat, bogholderi m.m at man "tør" satse noget andet og noget mere!

Jeg forstår ikke at man er så aggressiv overfor Network Marketing og vedbliver med samme terminologi - til trods for at tiden arbejder og meget har ændret sig siden 80-erne hvor vi der oplevede det husker det og det så heller ikke godt ud - men i dag er det altså en WorldWide stor branche med meget store omsætninger. Det er et faktum- at vi så har en lang markedsføringsvej at gå før det 80-er image bliver rystet af er så noget andet.   Wink

mvh

 

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:
Jeg har selv været indblandet, og jeg var ved at gå fra totterne... MLM er byg på byg på byg... Han køber sig ind han køber flere ind og den næste køber endnu flere ind. Hvorfor ser folk ikke logikken i det lille spil?

Har du lagt mærke til, at de fleste forretninger er bygget sådan op, at de ønsker at øge deres omsætning hele tiden?

Nogen laver reklamer i fjernsynet - og med et snedigt reklame-bureau, så kan man ved at sælge folk drømmen om succes, lækre damer, status, prestige mv. få folk til at købe en masse produkter.

Andre sparer TV-reklamerne væk, og så fortæller de selv om succes, lækre damer, status, rejser mv.

Så det er bare farven, der har en anden lyd.

I sidste ende handler det om det samme: Flere kunder - og mere omsætning.

Men hvis du har været med i et koncept, hvor det bare handlede om købe sig ind, og få andre til at købe sig ind, så ER det pyramide du har været involveret i - og det er da selvfølgelig ærgerligt, når nu du kunne have brugt tiden mere fornuftigt - f.eks. på noget ægte Network Marketing i stedet. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Til jer mlm gutter så er jeg enig med at mlm koncepter er geniale. Men farlige for de mennesker der ikke er mindet godt nok til at tage udfordringen, og tror at pengene kommer flydende ind med det samme.

De skal satme arbejde hårdt.

En eller anden spurgte hvad det var jeg havde prøvet og det var noget som hed Genie App genialt forretning, men man skulle ikke sidde meget stille, jeg skulle mindst skaffe et vis antal kunder om ugen ellers kunne jeg lige så godt makulere min bank konto.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AngryBird,

Et kik i din profil afsløre en - 20 årig gut med virkelyst - og efterlyser ider !

Hvad beskæftiger du dig med i dag ?

Kender ikke Genie App - hvilken virksomhed og produkter er det?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
AngryBird:

Til jer mlm gutter så er jeg enig med at mlm koncepter er geniale. Men farlige for de mennesker der ikke er mindet godt nok til at tage udfordringen, og tror at pengene kommer flydende ind med det samme.


De skal satme arbejde hårdt.


En eller anden spurgte hvad det var jeg havde prøvet og det var noget som hed Genie App genialt forretning, men man skulle ikke sidde meget stille, jeg skulle mindst skaffe et vis antal kunder om ugen ellers kunne jeg lige så godt makulere min bank konto.


- Emil



Jeg mener efterhånden at det er længe siden vi har set indlæg der handlede om hurtige og lette penge. Opstart af sit eget er hårdt og det er sgu ikke ofte at folk tjener spændende penge den første periode.

Men er det lettere at starte andet op, internettet giver selvfølgelig nogle fordele, men da jeg startede op første gang hed det 60-80 timer om ugen, en kassekredit med 6 cifre, personlig kautionist, faste omkostninger osv.

MLM kræver hårdt arbejde, men i flere firmaer har man indført automatiske leveringer ligesom man har i Årstiderne, og har man først et antal kunder der køber gladeligt måned efter måned, så er det bl.a en af de ting der ses som fordel af flere af os...for det giver os jo en provision så længe der handles og kunden styrer selv sine indkøb, uden at der skal laves ekstra arbejde.

Kender i øvrigt kun genie app af navn så kan slet ikke sammenligne med hvad jeg ellers kender.

Problemet er de gange hvor MLM introduceres som piece of cake. Men er der nogen der overvejer at starte sit eget op, som forventer at de kan slappe meget af?

Men giver dig helt ret i at det er farligt hvis personerne ikke har fået en fuldstændig information, er blevet lokket eller på anden måde misforstår forretningen. Det er nemmere at opnå succes hvis man ved at personerne kan klare de mange nej'er de møder og ikke opgiver efter 5 modstandere.
Den personlige dialog er uundværlig, for det er først her man finder ud af om kemi passer, om timing passer, om personen har hvad der skal til...herinde på amino er det jo nærmest som om folk bare forventer at det kun er dem der skal vurdere om de vil starte op..dem der vil udvælge den information de mener er passende. Så derfor tror jeg bl.a. også at tonen stadig ikke har ændret sig meget.
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AngryBird,

Jeg tænker på hvad du arbejder med i dag:
ElTeknik

- er det EL-Teknik ?

Jeg googlede lige Genie Ab og fandt dette http://www.myshoppinggenie.com/index.asp?site=photocut

Er det dette du har arbejdet med som du kalder Network Marketing?

Jeg tog lige den korte video præs. og så det bla. var tasker tøj og lignende - var det produkterne?

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt det er elektrikker John.

Genie App er et program som folk henter til deres computer som så hvergang du leder efter lad os sige f.eks en cola så skriver du cola i programmet søgefelt også kommer den op med cola fra nogle forskellige butikker. Altså du finder hurtig nogle billige colaer..

Hvis jeg fik folk til at hente programmet igemmen mig så fik jeg nogle penge, men jeg skulle også lokke andre ind i det. Også skulle jeg betale nogle penge om måneden for at måtte have det..

Og mange andre ting, super koncept, men ikke noget for "normale" mig.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:
Til jer mlm gutter så er jeg enig med at mlm koncepter er geniale. Men farlige for de mennesker der ikke er mindet godt nok til at tage udfordringen, og tror at pengene kommer flydende ind med det samme.

Helt enig.

AngryBird:
En eller anden spurgte hvad det var jeg havde prøvet og det var noget som hed Genie App genialt forretning, men man skulle ikke sidde meget stille, jeg skulle mindst skaffe et vis antal kunder om ugen ellers kunne jeg lige så godt makulere min bank konto.

Ifølge det link, som Fashion-Seller lagde i tråden tidligere, (http://www.worldwidescam.info/) så er Genie App startet af personer, der er kendt for at have startet op til flere scams med produkter uden reel værdi - bl.a. "The Laundry CD".

Nu tager jeg ALDRIG noget for gode varer, bare fordi det står på en enkelt eller to hjemmesider - men umiddelbart ser det da lidt suspekt ud, at alt det andet disse gutter har startet, for det meste har været noget med produkter uden reel værdi.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 4 ud af 8 (80 indlæg)