Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varelagerets størrelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Jeg er igang med planer om at starte en børnetøjsforretning op. Det er en lille forretning, så der er ikke plads til 20 forskellige mærker.

Men hvordan lyder et varelager på 100.000,- til at starte op med. Er det alt for lidt, eller.??

Ved godt det kan være svært at svare på, men hvis nogen bare har en lille ide om det er skudt helt ved siden af, eller nogenlunde kan passe, evt. selv har startet op, så ville det være super.

 

På forhånd tak.

 

Med venlig hilsen Karina.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KArina.

Som du selv skriver er det utroligt svært at sætte præcise tal på, hvor stort et varelager der skal til. - Men meget afhænger jo også af ambitionsniveauet. Hvor meget regner du med at din shop skal / kan omsætte for?

Hvad er din erfaring fra branchen? - Har du et netværk der fra? Har du indkøbserfaring og erfaring i at optimere dit vareflow i forhold til den forventede omsætning?

Umiddelbart vil jeg sige at du godt kan starte op med et varelager på 100.000,-. Men har du regnet på hvor mange enheder du får for 100.000?

Min erfaring er, at det handler i bund og grund ikke om hvor stort dit varelager er, - men mere om hvad det egentligt er, du har på "hylderne", - og hvad er det som skal gøre din shop "unik"???

Mvh, Ulrik

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina.

Et varelager på dén størrelse kan ikke fylde en butik op, ikke engang en lille butik! Mit gæt er ca. 250-300.000 kr.

Tip: Kig på virksomhedsbørsen her på Amino, og se hvor mange børnetøjsbutikker/webshops der er til salg. De fleste skriver hvor stort varelageret er.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Vissenbjerg, Fyn
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig.
Alt efter hvor bredt det lager skal være kan det måske godt være stort nok, men alligevel også for småt.
Igen så tag en kig på dem der er til salg, ved ikke hvor langt du er nået i din process. Tjek evt om der er penge at spare et sted. Skal du have webshop på så vil jeg godt have link, eftersom jeg selv har en lille og da gerne vil se hvad markedet byder på, jo mere desto bedre. Vil også tilføjge at jeg synes det vigtigste er Kvalitet frem for kvantitet så hellere mindre på hylderne men vide med 90% garanti at folk ikke vender tilbage med en vare men for at købe endnu en vare. :)

Held og lykke med projektet.

 

Mvh. Twinca

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)